{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Aftentur med hvalpen sænkede humøret:( {{forumTopicSubject}}

Det er næsten lige før jeg sidder grædefærdig og frustreret her på min pind..
Tog på en lille aftentur med hvalpen, for langsomt at vænne ham til omgivelserne, og det første vi støder ind i, er en rigtig sød ældre dame med sine to hunde, jeg tit har mødt, og ikke frygter fordi hannen, en lab, bare liige skal markere sig, men derefter er så nussesyg, så man helt kan grine af ham..
Hun spørger selvfølgelig ind til den nye hvalp, og fortæller mig så, at hun for et par dage siden mødte en indvandrer, der luftede sin kammerats hund (det ved hun, fordi hun tit har mødt ejeren af hunden, en nydelig ung mand som hun sagde).. Hun fortalte kammeraten, at hendes han ikke kunne med den han som han gik tur med, for ligesom at forhindre et dumt udfald.. Hans kommentar til det, og jeg var lige ved at falde bagover da hun sagde det, var: "Er du ikke klar over det er en blodhund det her, han knækker nakken på dine hunde hvis jeg slipper ham", og grinte derefter af hende!! smiley
Hun havde så fat i ejeren, som blev helt chokeret over at høre det, for dælen altsårh!!

Næst på turen, 100 meter længere henne, står der 6 indvandrerdrenge på omkring de 16-17 år, med en Amstaff i temmelig fuldvoksen størrelse.. Da det jo er sådan en jeg har fået mig, har jeg ingen frygt for den, meeeeen, da vi går forbi farer den op, og gør voldsomt ud efter min hvalp, men de unge fyre, ja sq, bare står og griner!! Øv tænker man så, og har lyst til at give dem en svada, at det er sådan nogen som dem, der giver muskelhundene et dårligt ry, men jeg skal ikke nyde noget, med 6 større indvandrerdrenge med en arrig Amstaff, næh tak siger jeg bare...

Videre på turen møder jeg så en kammerat, jeg ikke har snakket med de sidste par uger, han kender mig og min forrige hund vældig godt, ved hvordan min opdragelse er, og at jeg havde en hund der fuldstændigt lystrede mig (med liige undtagelse af hvis der kom en kat i synsfeltet).. Uhhh siger han, er det en af de kamphunde, ja dem må de jo ikke have herude mere, flere af mine naboer er blevet smidt ud pga det, og det står også i lejekontrakterne, osv osv.. Nåda, jamen det er da mystisk, at der så bor flere i min gård, og min søsters gård, med muskelhunde, og de er sørme da ikke blevet smidt ud.. Hvad angår lejekontrakten, så står der ikke noget om muskelhunde overhovedet, ihh, og han var bare så påståelig, sagde til ham, at jeg da synes han skulle finde det punkt i lejekontrakten, når nu han vidste det stod der, men næhh nej...

Helt ærligt, efter sådan en gåtur med sin lille nye hvalp, har man lyst til bare at gå hjem og tude over, hvor ignorante, ulidelige, uvidende, smålige og barnerøvsagtige folk kan være!! smiley

Tilsyneladende må jeg jo så anse mig selv som lejlighedssøgende, for ikke at stå med håret nede i hestetruget, når/hvis den tid kommer....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aftentur med hvalpen sænkede humøret:(
  • #1   10. sep 2009 åha... han er da godt nok ellers fin...

    jeg har jo oz lige fået mig et lille bæst, og tror alle med denne slags hunde jævnligt løber ind i 'de der' mennesker... der bor en i min blok, som selv har en lille hund, og når jeg er nede med amon, insisterer hun på at hundende skal hilse og så skal hun ellers lige fortælle mig, hvorfor mit valg af hund er forkert, og om et halvt år vil hun ihvertfald ikke hilse på ham osv osv... og så står man og tænker: så få da dit bette kræ væk fra min hund, du behøver da ikke lære dem at lege sammen for så om et par måneder bare at skulle slæbe dem forbi hinanden, uden de må hilse...

    så nu er jeg begyndt at kigge den anden vej, når hun kommer forbi smiley


  • #2   10. sep 2009 Det er rigtigt trist .. Men ja som det allerede er blevet nævnt .. Så høre det med .. smiley

    Tidligere i dag da jeg var ude med Zia , skulle vi forbi en dame .. Jeg gør altid snoren kortere når jeg skal forbi andre mennesker .. Zia er glad for andre mennesker , så hun kan godt finde på at gå over mod folk .. Men så den her dame , sprang væk fordi Zia kom 5 cm tættere på hende .. Og der var altså stadigvæk over halvanden meter i mellem dem .. smiley
    Det er helt fair at hun ikke bryder sig om Zia .. Men kunne nu ik lade være med at grine ldit .. smiley


  • #3   10. sep 2009 Karina M- Tak skal du have, er også helt vild med han ;P

    **K&B**- Det er jeg da sådan set ret glad for at høre, for med en søn i husholdningen også, ville det være ret svært at forklare ham, at vi blev smidt ud pga vores lille hvalp :-s

    *Laura* - Det oplevede jeg med min forrige hund, som faktisk bare var en blandingshund, men som du skriver, man kan ikke rigtig lade være med at grine en anelse, he he..

    Jeg var på marked med min hvalp, et lille et, med ikke så mange mennesker, for at starte stille og roligt ud, der stod en somalier ca 5 meter fra os, og Balder gav et lille ryk i han retning, sprang han i dækning bag et stort bord.. ;P


  • #4   10. sep 2009 Tine*Chalant Mops*

    Det er "morsomt" som der er gået relativt stor sport i det faktum at nogen hunde har stamtavle, og andre ikke har.
    Det du fik ud af mit indlæg, viser kun hvilken gruppe ignoranter du hører til.
    At jeg har valgt at købe uden stamtavle, udelukker ikke hverken mig eller min hund fra en mentaltest, der må være noget du skal have læst på, førend du kan tillade dig at konkludere min fremtidige gang med min hvalp.
    Iøvrigt, har jeg næppe behov for din "sympati", da jeg er stor nok til at vide hvad jeg er gået ind til. Du kunne jo vælge at hoppe over forummet her, eftersom du tydeligvis ikke kan sætte dig i mit, eller andres lignende sted. Dette indslag beregnes på de som har stået i samme situation, som rent faktisk kan genkende div følelser.
    Ville du skrive mig det samme, hvis jeg havde en Rottweiler på 3 år, som fik samme tur dengang..

    Der skal tilsyneladende bare være nogen det skal gå ud over, så skidt med at man er erfaren hundejer, har gået til træning og rent faktisk ved en del om hvad man foretager sig...


  • #5   10. sep 2009 Lyder som en rigtig æv tur. Ellers super lækker lille hvalp du har fået dig! Ville gerne have sådan en engang, vil bare vente til jeg er mere erfaren end jeg er nu =)

  • #6   10. sep 2009 Jeg er ked af, at sige det, men det med, hvad andre folk tror om de hunde og sådan, det burde du jo vide, når du anskaffer dig sådan én.:-) Eller før, hedder det så.



  • #7   10. sep 2009 Avs der var en der ikke havde fået klppet kløer...

    Det er ret så pænt af dig, at skrive man ikke skal blive fornærmet og gå i forsvar, men hvad havde du forventet?
    At jeg havde hoppet op og ned af bar´ glæde og fryd over at blive sablet ned og overlegent hoppet på for mit valg af hund uden stamtavle, yesss, naboen tror lige nu at jeg har vundet i lotto, bare vent til jeg fortæller hende, at det er fordi en smækker-lækker-mopset frue valgte ved nummer tre indlæg at gøre min aften perfekt fuldendt med joy and happiness, wheeeee da

    Lad være med at tro/forudindtage/bedømme hvad jeg har gjort mig af tanker og forholdsregler. Tro ikke et sekund, at du kender mig, mine holdninger eller årsager for valg af hund, hvilket jeg iøvrigt egentlig ikke behøver skal hverken forklare eller forsvare overfor en mopsss.


  • #8   10. sep 2009 Michelle-
    Det har ikke noget at gøre med, at jeg ikke vidste det inden, hvis man læser HELE min artikel, står der årsagen til min reaktion, en kammerat, som kender mig, min forrige hund, og min levevis, som tilfældigvis ikke er præget af et gigantisk behov for en potensforlænger eller whatever det hedder ved kvindfolk, og derfor skuffer mig dybt, ved ikke at lytte på mig, men smide i hovedet på mig,at jeg hellere må flytte førend jeg bliver smidt ud.. Sikken kammerat!


  • #9   10. sep 2009 Det for dit vedkommende omtalte niveau, er ganske enkelt dit eget niveau kære Tine!
    Det må vel gælde begge veje, eller har jeg misforstået den morme måde at respondere en fornærmelse på..

    He he, hvis jeg var nærtagende, så havde der stået en del mere i de sidste indlæg, kan ærligt talt ikke se, hvorfor jeg skal bruge uanede rescourser på noget der er tidspilde og uværdigt.

    Din holdning må du have for dig selv, men når den som sådan ikke har noget at gøre med mit indslag, kan du ikke forvente andet end genmæle, da det ikke var pointen med indlægget.


  • #10   10. sep 2009 Så længe du selv husker det..

  • #11   10. sep 2009 Tak Nina P smiley

  • #12   10. sep 2009 Nu er det temmelig sjældent jeg bruger et sådant sprog, men Tine, hold dog helt ærligt mund, du er dog træls at høre på....

  • #13   11. sep 2009 Ikke desto mindre, er vi nok nogle stykker, der giver Tine fuldstændigt ret!
    Trådstarter har meldt sig ind i klubben af "Lad os fortsat bidrage udbredelsen af "mistænkelige" muskelhundetyper"!
    Resten af klubben mødte hun så lige med en voksen arrig en af typen.
    Og?


  • #14   11. sep 2009 Prøv nu lige at læse hvad Tine skriver og i hvilket sprog hun skriver. Hun skriver helt fattet og klart sin holdning. At der så er nogen der ikke kan lide den, giver jo ingen grund for at hakke på et personligt niveau!!!

    Og jeg må så også være tilbøjelig til at give Tine ret....
    Eller skal jeg oprette en tråd hver eneste aften om hvor dumme folk er og siger ting om min hund at den er grim og ikke kan trække vejret...
    Der er bare ting der høre sig hver race til... De små hunde får af vide at de er tæppe tissere og hysteriske, de store får af vide de er farlige...

    Den anden aften fik vi gudhjælpemig af vide at vores mops var en farlig kamphund... Men du ser altså ikke mig og alle andre mops ejere pive i 14 indlæg om dagen over hvor hårdt vi har det.


Kommentér på:
Aftentur med hvalpen sænkede humøret:(

Annonce