{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

DKK kennel sælger Amstaff til 17 årig. {{forumTopicSubject}}

OMG !

Nu ryger alle mine 'argumenter' til jorden...

Her til aften står jeg og snakker med et par der også bor i nabolaget.. De har også hund så vores hunde leger tit sammen smiley

Vi snakker så om det forslag der skal drøftes på beboermøde omkring forbud af visse racer her i boligforeningen...

Jeg siger så at de typer mennesker der har en hund for at være sej og med på moden, jo bare har en Amstaff-agtig hund og ikke en renracet, stamtavle, mentaltestet - dyr Amstaff, men et tvivlsomt mix af forskellige tilfældige hunde...

Der må Quinden så rette på mig .......................

Hendes nu 18 årige bror, købte en Amstaff fra en DKK kennel da han var 17 ! smiley
Han var hjemmeboende og det var HANS navn der står på kontrakten.. Ikke hans far som han bor hos...

Jeg tænker at kenneler med DKK tavle var den sidste barriere for at kunne lave sunde og mentalt i ligevægt Amstaffs..
Men nej ikke engang dér er alle seriøse og gør det der er bedst for racen...

Lillebroren som købte hunden er MEGET sådan en "Socialt taber type" .. Det er strengt sagt, men det er IKKE til at tage fejl af at han fester , tager stoffer i weekenden osv !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK kennel sælger Amstaff til 17 årig.
  • #1   11. sep 2009 jaaaae.. alle æbletræer har orm et sted ? :S Men det ovverrasker mig nu ikke..

DKK's avlere er sku ikke altid de smarteste... :S ærgeligt nok !

• #2   11. sep 2009 Man kan vel også være idiot selvom man avler i DKK, at klubben er god er jo ikke ens betydende med at alle deres opdrættere er lige gode...
    Jeg kan da også undre mig der bor en voksen mand herude som er noget tilbage i hoved og han fik desværre lov til at købe en hvid hyrdehund med bog på af en opdrætter, hans sidste hund måtte naboen ringe efter dyrlægen til for at få den aflivet da den lå og skreg af smerter i haven og han ikke havde råd til en taxa til dyrlægen... Jeg tog ham flere gange i at slå hunden fordi den ikke kunne gå mere og den nye hund er allerede så understimuleret at den splitter alt ad og kaster sig over alle den møder på vejen.

• #3   11. sep 2009 Der er sørme også brodne kar i DKK. Og det er ikke ulovligt og sælge hund til en 17 årige. Men lige i disse tider er det ikke særlig klogt gjort.

• #4   11. sep 2009 Nadja -
    Nej hvor frygteligt smiley
    Stakkels hunde !!

Brug Hjernen -
    Jo, og købskontrakten er også ugyldig da drengen jo var 17 år..
    Så opdrætter kan ikke engang gøre noget (Ikke at han sikkert overhovedet gider) hvis/når der går noget galt....

Drengen har slet ikke styr på hunden og den får overhovedet ikke den stimulans og motion som den har brug for smiley

• #5   11. sep 2009 Stine ja det er sku synd for de hunde, den gamle har heldigvis fået fred nu men det var i hvert fald oogså et år for sent, den har dårligt kunne gå pga gigt i et år og vi har flere gange fortalt ham at nu var det altså tid, men så går han bare og vil ikke indse det, til sidst tog hans nabo som jeg kender heldigvis over og ringede efter sin dyrlæge og gik ind og fortalte ham at nu var hun på vej og han skulle gå ud og sige farvel.

Den nye her kan han slet ikke magte, han er i slutningen af 40èrne og er måske som en 15 årig i hoved og bor sammen med sin 92 årige mor der er dement i en lille 2 værelses lejlighed, hunden får 3 små ture i snor dagligt og ellers er den bare i lejligheden eller den lille have, der bliver hverken trænet med den eller leget eller lign... den røv keder sig simpelthen.

• #6   11. sep 2009 Kan kun ryste på hoved - suuuk....

• #7   11. sep 2009 Nadja -
    Nej hvor er det frygteligt.. Hvem kan dog finde på at sælge til sådan en person ?! ... Det lyder ikke som om at man har problemer med at se at han er tilbagestående, så det burde ikke som opdrætter være svært at tage en fornuftig afgørelse !
    Sikke en skæbne for et dyr ...

• #8   12. sep 2009 Ulovligt er det ikke -man må sælge dyr til børn fra de er 16 år. Kontrakten er jo tilgengæld ikke gyldig med en 17-årigs underskrift på, ligesom en 17-årig heller ikke kan tegne en forsikring på hunden.

Med det sagt: der er brodne kar alle vejne, osse i DKK. Så at en kennel er i DKK, betyder ikke at den er fri for problemer.

• #9   13. sep 2009 Når ikke man kender mere til sagen er det svært for os andre at "dømme". Hvis kennelen har været i den tro, at det var hele familien der skulle have hunden er det vel ok (blot fordi sønnens navn står på tavlen kan det jo godt være hele famiuliens -jeg købte for eksempel min første hund, en Labrador fra DKK kennel, som 8-årig, men han levede selvfølgelig som alm. familiehund).

Sam T: Hvad mener du med: Se dog på de mennesker der ejer den type hunde...??
    Der er mange ganske alm. mennesker der har den ægte amstaff og lign hunde -jeg selv er civilingeniør, og er ved at lave en PhD.
    Blot fordi en flok tåber også har fået den "glimrende" idé at anskaffe sig hunde som "Bling bling" betyder det ikke, at alle er ens.

• #10   13. sep 2009 Tue -
    Jeg fik "historien" af knægtens søster, og hunden blev IKKE købt som en del af familien.
    Faren som knægten bor hos, ville slet ikke ha' at sønnen skulle ha' en hund.

• #11   14. sep 2009 Ok -ja det lyder jo ikke så smart.

Ved du hvilken kennel det var? (du må gerne sende en PM)

Kommentér på:
DKK kennel sælger Amstaff til 17 årig.

Annonce