DKK kennel sælger Amstaff til 17 årig. {{forumTopicSubject}}
OMG !
Nu ryger alle mine 'argumenter' til jorden...
Her til aften står jeg og snakker med et par der også bor i nabolaget.. De har også hund så vores hunde leger tit sammen
Vi snakker så om det forslag der skal drøftes på beboermøde omkring forbud af visse racer her i boligforeningen...
Jeg siger så at de typer mennesker der har en hund for at være sej og med på moden, jo bare har en Amstaff-agtig hund og ikke en renracet, stamtavle, mentaltestet - dyr Amstaff, men et tvivlsomt mix af forskellige tilfældige hunde...
Der må Quinden så rette på mig .......................
Hendes nu 18 årige bror, købte en Amstaff fra en DKK kennel da han var 17 !
Han var hjemmeboende og det var HANS navn der står på kontrakten.. Ikke hans far som han bor hos...
Jeg tænker at kenneler med DKK tavle var den sidste barriere for at kunne lave sunde og mentalt i ligevægt Amstaffs..
Men nej ikke engang dér er alle seriøse og gør det der er bedst for racen...
Lillebroren som købte hunden er MEGET sådan en "Socialt taber type" .. Det er strengt sagt, men det er IKKE til at tage fejl af at han fester , tager stoffer i weekenden osv !
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
DKK's avlere er sku ikke altid de smarteste... :S ærgeligt nok !
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Jeg kan da også undre mig der bor en voksen mand herude som er noget tilbage i hoved og han fik desværre lov til at købe en hvid hyrdehund med bog på af en opdrætter, hans sidste hund måtte naboen ringe efter dyrlægen til for at få den aflivet da den lå og skreg af smerter i haven og han ikke havde råd til en taxa til dyrlægen... Jeg tog ham flere gange i at slå hunden fordi den ikke kunne gå mere og den nye hund er allerede så understimuleret at den splitter alt ad og kaster sig over alle den møder på vejen.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Nej hvor frygteligt
Stakkels hunde !!
Brug Hjernen -
Jo, og købskontrakten er også ugyldig da drengen jo var 17 år..
Så opdrætter kan ikke engang gøre noget (Ikke at han sikkert overhovedet gider) hvis/når der går noget galt....
Drengen har slet ikke styr på hunden og den får overhovedet ikke den stimulans og motion som den har brug for
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Den nye her kan han slet ikke magte, han er i slutningen af 40èrne og er måske som en 15 årig i hoved og bor sammen med sin 92 årige mor der er dement i en lille 2 værelses lejlighed, hunden får 3 små ture i snor dagligt og ellers er den bare i lejligheden eller den lille have, der bliver hverken trænet med den eller leget eller lign... den røv keder sig simpelthen.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
jun 2007
Nej hvor er det frygteligt.. Hvem kan dog finde på at sælge til sådan en person ?! ... Det lyder ikke som om at man har problemer med at se at han er tilbagestående, så det burde ikke som opdrætter være svært at tage en fornuftig afgørelse !
Sikke en skæbne for et dyr ...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Med det sagt: der er brodne kar alle vejne, osse i DKK. Så at en kennel er i DKK, betyder ikke at den er fri for problemer.
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Sam T: Hvad mener du med: Se dog på de mennesker der ejer den type hunde...??
Der er mange ganske alm. mennesker der har den ægte amstaff og lign hunde -jeg selv er civilingeniør, og er ved at lave en PhD.
Blot fordi en flok tåber også har fået den "glimrende" idé at anskaffe sig hunde som "Bling bling" betyder det ikke, at alle er ens.
jun 2007
Jeg fik "historien" af knægtens søster, og hunden blev IKKE købt som en del af familien.
Faren som knægten bor hos, ville slet ikke ha' at sønnen skulle ha' en hund.
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Ved du hvilken kennel det var? (du må gerne sende en PM)
DKK kennel sælger Amstaff til 17 årig.