1.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

erfaringer med kastration af kryptokid erfaringer med kastration af kryptokid

Hej HG

Jeg syns egentligt det kunne være interessant at høre om andre folks erfaringer med kastration af en kryptokid hund, eftersom Hemingway er en af slagsene.

Hvor lang er proceduren, og hvor meget dyrere er den i forhold til en almindelig kastration.
Er hunden tydeligt påvirket bagefter? (det er jo et lidt større indgreb end ved alm kastration)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaringer med kastration af kryptokid
  • #1   14. sep 2009 min var kryp. men ja de var dyrre, men syns da han kom sig ret hurtigt ovenpå indgrebet smiley

Gav vidst 2500 kr for det. 7-10 dage så var han helt på toppen igen smiley

• #2   14. sep 2009 hej har lige fået ordnet min hanhund der også var kryp det kostede mig 2200, og hvorvidt det er et stort indgreb kommer an på hvor den er gemt, min fik et snit til den der sad rigtigt og et lille snit ved bugen hvor den anden var gemt, og efter 3-4 dage var han kommet sig så man ikke kunne mærke han havde været på op bordet, lige så frisk og larmende, men de siger jo de skal have 14 dages tid inden man træner med dem igen.

• #3   14. sep 2009 Åh det lyder godt, at de ikke bliver så påvirkede af det smiley det var det jeg var mest bekymret over.

Men jeg er helt sikker på, at det nok skal gå helt fint når det bliver smiley

• #4   14. sep 2009 Jeg har en kryptorchid hun og har valgt ikke at kastrere.

Dette bl.a. efter dyrlægens anvisning.

Den mulighed har du faktisk også.

• #5   15. sep 2009 Beanmor, nyere forskning har vist, at den øgede risiko for kræft i testiklerne ved kryptorchisme ikke er særlig stor - og måske ikke helt modsvarer risikoen ved at åbne op til bughulen for at finde den cryptochide sten.

Mange dyrlæger anbefaler nu først at fjerne stenen, hvis den giver problemer.

• #6   26. nov 2009 Altså, jeg har fået at vide, at det at stenen ligger varmt også gør, at hunden producerer ekstra testosteron, som kan give problemer. Især hos en bullterrier, hvor der i forvejen er risiko for kønsagression.

• #7   26. nov 2009 Ja jeg vælger at tage mig af det, hvis det bliver aktuelt.

Jeg vil ikke kastrere min hund på baggrund af noget der måske-måske ikke sker ;o)

Kommentér på:
erfaringer med kastration af kryptokid

Annonce