Hvad skal jeg dog gøre.. ??? Hvad skal jeg dog gøre.. ???
Jeg har jo overtaget en dejlig mops her for 3 mdr siden, og fik den dyrlægetjekket og vidste at han havde Patella i det ene ben.
I lørdags kom han så til skade ude i haven (ved ikke hvor/hvorfor) og kom ind på 3 ben. Ringede til dyrlægen og hun sagde at jeg lige skulle det lidt an.
D.d. havde jeg så en tid til at få ham opereret for Patellaen på det andet ben, de kunne umiddelbart ikke finde ud af hvad det kunne være og valgte at beholde ham....
Og ja... de fandt så også ud af at han har patella i det andet ben - en meget svær HD i begge hofter og så at han delvisteller er helt blind på det ene øje og at han indadvendte øjenlåg... og ja, dianogserne vil ikke ende tage....
Nu har jeg så fået smertestillende med hjem.. men står nu her med en hund, der min. skal igennem 3 operationer og han er kun 1 år gammel.....
Hvad ville du gøre i min situation ?
Jeg hælder selv lidt til at få ham aflivet - det er bare lige hvornår ????
Tuuuuuuuuuddddddddddd... !!!
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Hvis du kender opdrætteren så er det rimlig relevant for vedkommende at vide alle de fejl, så det (forhåbentligt) ikke sker igen med samme kombination af han og tæve..
Og så er der jo mulighed for erstatning da "varen" er behæftet med fejl.......
Og så vil jeg sige at med alle de alvorlige lidelser og udsigt til flere operationer, så ville jeg nok vælge at sige farvel nu...
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
1. Hd er som regel ikke et problem/sygdom for mops men mere en konstatering som meget sjældent volder problemer for racen.
2. Patella - du skriver intet om graden af den 1 - 4 ???? Kan også klares ved operation.
3. Hvordan har de konstateret at han er delvis blind????
4. Entropien ligger meget til racen, og kan klares ved en simpel operation med lazer hvor de fjerner nogle af de små hår.
5. hvis du har tegnet sygeforsikring på ham, vil du jo få det meste dækket.
jul 2006
En hund glemmer meget hurtigt et sygeforløb, og denne her hund er altså kun 1 år gammel.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Kan være hunden ikke omtænker sygeforløb som vi gør, men den VIL reagere på smerter, stress, manglende motion og ejers frustrationer og følelser og DET kan give varrige men som i sidste ende kan resultere i en aflivning af en ødelagt hund..
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
jul 2006
Nu kræver en mops ikke særlig megen motion og aktivering, da det er selskabshund, den er glad bare den får lov at følge og være med sin ejer om dagen.
Lige netop det med ødelagt hund - tror jeg næppe vile ske med en mops, deres sind er ikke til at knække, og jeg tror aldrig at jeg har set eller hørt om adfærdsvanskelige mops i den tid jeg har beskæftiget mig med racen. Det er dog også en hund du ALDRIG finder siddende på et internat.......
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Hvad skal jeg dog gøre.. ???