{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

En blandingshund er en blanding {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige og trækker lidt på smilebåndet. Læste at en samligner en blandingshund ,ed en blandingshest, og tror at hunden også er renracet når der er blandet andet ind i den.
En hund som bare har en lille bitte smugle anden raci i sig, er og bliver ALTID en blanding, som ALDRIG nogensinde vil kunne få stamtavle.
Jeg er ligeglad med hvad folk opretter deres hunde under, MEN samligner man dem med den race de er oprettet under, og de ikke ligner alle de andre hunde i den race, så vil jeg give MEGET lav karakter, da en er oprettet i den forkerte race.
Er der virkelig nogen som er flove over at de har en blandingshund?
Jeg har 2 racerene hunde, og en blanding, og min blanding, har nøjagtigt samme plads som mine racerene hunde. Udover det, er blandingerne tit meget mere stærke i deres krop mht. arvelige sygdomme.
Så lad dog for guds skyld være at være flove over at eje en skøn blanding.
Og igen, hunde og katte der er blandet med andre racer, KAN og MÅ ALDRIG sammenlignes med at man i heste forædler med andre heste, og stadig kan få papir på dem
Så vær stolt over din blanding, det er jeg over min, og han er lige nøjagtigs så meget være som mine 2 andre hunde. *ss*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En blandingshund er en blanding
  • #2   18. jun 2004 ja, de er da lige så meget værd som alle andre dyr. Jeg har også blandingshest, og blandingshund og blandingskatte, og jeg elsker dem alle lige så højt som de dyr jeg har med stamtavle.

  • #3   19. jun 2004 Jeg tror ikke på at der ikke på et eller andet tidspunkt har været brugt en eller anden form for forædling.

  • #4   19. jun 2004 Jeg har da altid været stolt af min lille vovse Fif!
    Hun er blanding af en Shetland shipdog
    og en Papelion (hvis det da er stavet rigtigt!)
    Det kan være hmmmm "træls"
    Når andre kalder blandinger for: Hulihæk hunde, rundkørsler, gadekryds osv...
    For de er jo ikke meget mere anderledes end andre?? Men findes der øge navne til fx: Dansk/svensk gårdhunde? Eller Shetland shipdog ´s hunde?
    Se der er noget om snakken =0/


  • susan l
    susan l Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #5   19. jun 2004 Habib er en pragtfuld blanding og han jokker lige ind i alles hjerter.
    Jeg holder vanvittig meget af ham og han vil altid have den særlige plads i mit hjerte, der tilhører ens første hund.
    At min næste hund (får ham til september - jubii!!!) skal være en ægte Samojed, skyldes udelukkende, at jeg - gennem Habib - har lært at elske Samojedhundens sind. Havde jeg atter valgt en Samojed/Golden-blanding, kunne jeg ikke være helt så sikker på sindet.
    Misforstå mig ikke; jeg er vild med Goldens, men Samojedsindet passer nu bedre til mig.
    At blandinger er stærkere...både og... Man kan være heldig at få det stærke fra begge/alle iblandede racer, men man kan modsat være voldsomt uheldig og få en hund, der indeholder flere racers genetiske svagheder.


  • #6   19. jun 2004 Sara B, selvfølgelig er der brugt hunde af forskellige herkomst til at få de racer vi har i dag.
    Men derfor er hunde som er blandte af forskellige racer altså umulige at få stamtavle på.
    Da de har lavet de forskellige racer, har de gjort det med omhyggelig udvalgte hunde, og ikke bare en tilfældig hund de har mødt på deres vej.
    Og igen, jeg elsker min blanding lige så højt som mine racerene hunde, der er ingen forskel der. *ss*


  • #7   20. jun 2004 Ok, så er vi enige.=:o)

Kommentér på:
En blandingshund er en blanding

Annonce