1.071 visninger
|
Oprettet:
Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}
Hey Allesammen:-)
Jeg vil SÅ gerne ha en fransk bulldog på et tidspunkt, så Diva os kan få lidt selskab.
Men har lige et par spørgsmål...
1. Kan en fransk bulldog holde tila t løbe og lege?? nu tænker jeg primært at deres luftveje jo kan være forsnævret!! Og den er nødt til at kunne holde til Diva:-)
2. Hvad skal man tjekke når man leder efter denne type hund, hvilke sygdomme er racen disponibel for??
3. Hvad er jeres meninger/erfaringer med denne race, Positive som negative:-)
4. Kender I nogle gode kenneler??
På forhånd tak:-)
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.960
Vil råde dig til at søge medlemskab i denne gruppe:
http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=26
Hvis du køber en fransk bulldog et ordentligt sted, kan den sagtens holde til at lege
Den fransk bulldog er den mest fantastiske lille hund
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 327
Jeg er total forelsket i racen efter jeg fik min lille vaps kan kun sige positive ting om at eje en fransk..
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.960
Men som sagt meld dig ind i ovenstående gruppe, der er en masse debat om netop dette emne, så mon ikke du kan blive klogere der
Kan godt forstå du er faldet for den, det er virkelig også bare en skøn lille hund
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
1. Ja, den kan sagtens tåle at lege med din anden hund, hvis blot du finder en med gode luftveje... Så det er vigtigt at kigge på forældrene; hvordan er deres luftveje? Lyder de besværede el ser de besværede ud? Og selvfølgelig også kigge på hvalpen - den skal have åbne næsebor og helst en smule næse...
En fransk skal ikke snorke som nogle siger, det er tegn på dårlige luftveje! Man kan selvfølgelig ikke få en fransk bulldog med vejrtrækning som en labrador, men de kan sagtens fås med fornuftige luftveje således at livskvaliten er i orden og de ikke er besværede :O)
2. Den franske bulldog er desværre en race med mange disponible sygdomme, og pt er der ingen sundhedsrestriktioner, hvorfor det er endnu vigtigere som køber at stille spørgsmål til opdrætter samt stille KRAV...
De lider som sagt af dårlige luftveje i form af snævre næsebor, for lang/bløs gane og for blødt luftrør. Derudover har de en del problemer med ryggen formentlig grundet karpen; alt for mange har hemivertebrae (en misdannelse af ryghvivlerne) og tendens til diskosprolabs. Lidelser som de til tider lever fint med (derfor mange aldrig opdger det) men som alt andet lige vil forkorte deres liv. Patella luxation ligger til racen som hos de fleste andre små racer - det er dog ikke noget jeg har oplevet som et strot problem; det er i hvert meget få jeg kender til med lidelsen. Men derfor bør man stadig være opmærksom på det, og i hvert fald vide at det kan forekomme. HD er der megen snak om for tiden - der er desværre ingen der rigtig ved om racen lider af det da det aldrig er blevet undersøgt, og ofte vil man ikke opdge det, da racen er meget muskuløs og derfor bærer HD godt....... Men de få der er tjekket har alle HD i en eller anden grad - der er endnu ikke reg. A hofter på hundeweb.... Sidst men ikke mindst er det en bull-hund, og som med andre bull-hunde er der hud- og hårproblemer; igen ikke noget jeg oplever at der er store problemer med blandt tavlehundene fra de gode opdrættere, men det findes hos racen...
3. Jeg har intet negativt at sige om racen udover de mange sundhedsproblematikker.... Det er en helt igennem fantastisk hund :O) Eneste minus er at man ikke kan nøjes med en ;O)
4. Kig dig godt for når du skal vælge opdrætter..! Jeg vil ikke anbefale nogle fremfor andre, da det handler om at finde en der lever op til dine krav og som du har god kemi med, og ikke en der passer til mig :O) Men tag endelig ud og besøg flere opdrættere, kig hjemmesider, og spørg endelig hvis du vil vide mere om en betsemt opdrætter, så fortæller jeg gerne hvad jeg end måtte vide :O)
Held og lykke med det
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
Fransk Bulldog