{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Fugle mani ! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min mops har en "mani" med fugle - hun SKRIGER af dem ligeså snart hun ser dem og vil helst løbe efter dem, kan ikke finde ud af om hun advare os mod dem eller vil lege med dem/jagte dem ?
nogle gange ligner det hun er "bange" og andre gange ligner hun en der bare vil lege ?
Vi har aldrig opfordret til at hun skulle jagte fugle - så det har aldrig været okai.
Jeg har prøvet at gå den anden vej, prøvet at stoppe og sige nej osv.

Nogle gode råd - forslag osv ?
Det er jo lidt et problem når vi bor ud til en meget stor mark og har trær inde for synsvidde !

Spørg endelig ind hvis i har spørgsmål !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fugle mani !
  • #1   20. sep 2009 hvilken race?
    Er det som om hun lægger sig ned, og sniger sig afsted?


  • #2   20. sep 2009 Min mops som der står smiley

    Nej hun hiver i snoren og kaster sig efter dem ?... og ellers går bagud og gør og hopper frem og gør og vil løbe efter... !?


  • #3   20. sep 2009 ej, undskyld, det så jeg slet ikke *G*

    Det lyder som ikke som om hun er bange, men mere vil lege. Det at gå bagud og hoppe frem er et tegn på leg.
    tag en bold med på turen, og vise hende den mens i går forbi fuglene. evt med kylling i lommen, som hun får lige så snart hendes koncentration ligger på dig/bolden (: Giv godbidden og ros med det samme hun fjerner koncentrationen fra fuglene.
    Snak, og opmuntre hende til at du er meget mere intr. end de dumme fugle smiley


  • #4   20. sep 2009 legetøj er for hende kun sjovt indenfor !

    og har prøvet med godbidder af mange slags ! smiley

    Det med at opmundre hende når hun har koncenstation på mig har ikke virket intil videre !? :S såååå...
    Idag satte jeg mig ned og roste hende hver gang hun så på mig og ikke fuglene... det hjalp lidt, men slet ikke nok da .... kan være jeg bare skal blive ved i den dur.


  • #5   20. sep 2009 det lyder som en god ide (: synes du skal blive ved i den retning (:

  • #6   20. sep 2009 Freja,
    bruger du klikker?
    Efter jeg er begyndt med det, er jeg blevet tusinde gange bedre til at få Basses opmærksomhed! Hun er simpelthen så glad for den metode, og forstår meget nemmere hvorfor det kan betale sig at bevare kontakten..

    som et eksempel kan nævnes at hun er meget fokuseret på andre hunde (du har jo set hvor legesyg hun er smiley ) og når vi møder andre hunde, er hun meget interesseret i dem.
    I går aftes gik min mor alene med hende, og de mødte en fremmed løs hund. Min mor fik hurtig øjenkontakt med Basse og gik videre. Og selvom hunden fulgte efter, blev Basse ved mor..

    Det havde hun IKKE gjort for to måneder siden, men vi har trænet rigtig meget kontakt..

    Det kan være en ide, for det hjælper virkelig med at belønne korrekt!..


  • #7   20. sep 2009 Anja - har overvejet det med klikker - Må hellere en tur på biblo og finde en god bog om det - de koster jo heller ikke så meget.

    kan bare ikke lige gennemskue det i praksis hvordan det fungere.. men det må jeg læse mig til smiley
    Tak for rådet Anja - tror måske det er vejen !!!


Kommentér på:
Fugle mani !

Annonce