Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mastiff vs. Bullmastiff
  • #1   22. sep 2009 Mener at det er Bull'en der er mere aktiv/energisk, kan det passe?

• #2   22. sep 2009 Inde på gipote.dk skriver de at mastiffen er tidligere kamphund men idag er meget børnevenlig og familieglad samtidig med en god vagthund.

De skriver nogenlunde det samme om bullmastiffen men tilføjer at den skal have en bestemt opdragelse..

derfor tænker jeg om det er "sikrest" at have en mastiff end en bullmastiff (trods størrelsen) når bullmastiffen er så meget mere energisk/krævende?

*Selvf. kræver begge hunde (og for den sags skyld alle hunde) meget, men jeg er bare nysggerig da de minder en hel del om hinanden.

• #3   22. sep 2009 En bullmastiff vil jeg ikke sige er det mere krævende/energisk. Regner det kan man godt regne med at den hellere holder sig end at skulle ud i regnvejret. Den er en rigtig dovenhund og blev i 2005 (tror jeg) kåret som årets nannydog i England (mener jeg)

• #4   22. sep 2009 en Bullmastiff skal absolut ikke have bestemt opdragelse... det er en rigtig blød hund. Men den hviler i sig selv og har sin egen vilje men holder sig stort sit inden for de rammer man har givet den. Det er en rigtig god familiehund og absolut ikke en kamphund. Den er avlet til at vogte de engelske godser i gamle dage sammen med skovløberen, den brugte sin vægt og hurtighed til at fange krybskytter. Den er avlet til ikke at bide lige fra start af, så folk der mener at det er en kamphund bør sætte sig mere ind i racen iden de udtaler sig...

Den kræver ikke meget motion men den skal aktiveres ligesom andre hunde.

Den passer på sin familie og knytter sig til alle ikke kun en enkelt og kan derfor virke lidt reserveret overfor fremmede. Den er rigtig god til børn.

Energisk kan man vist bestemt ikke kalde en Bullmastiff, den befinder sig bedst liggende på ryggen med alle fire ben i vejret.

• #5   22. sep 2009 Kan kun give Mads O.;.)

• #6   22. sep 2009 jeg har haft bullmastiff og kan kun beskrive den som en fantastisk familiehund som til dels har udseendet imod sig. Den er kærlig og skal have en blød opdragelse, elsker mennesker og børn men kan dog være dominant overfor andre hunde. Dog bestemt ikke aggresiv....Den kræver ikke meget motion og har stort behov for at være nær sin familie. Den savler, snorker lidt og vinder nok ikke mange priser indenfor lydighed men dejlig, det er den.

Kommentér på:
Mastiff vs. Bullmastiff

Annonce