{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.895 visninger | Oprettet:

Samojede hofte :( {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen,


Jeg har en skøn Samojede hvalp på 5½mrd


For leden opdagede jeg da vi var ude og gå tur at hans hofte er begyndt at sige knæk knæk knæk hvergang han tager et skridt:(

Han har ike gie udtryk for nogle smerter eller lign og vil stadig gerne lege og springe rundt med andre hunde.

Jeg har i et par dage nu, hold ham meget i ro, stoppet ham hvis han har leget, gået MEGET korte ture med ham og holdt ham fra at løbe men kun gå osv, og det er blevet en lille smugle bedre, men er stadig bange for at det er noget alvorligt.

jeg har en teori om at det måske er fordi jeg har træ gulv i alle rum, og det måske har gjort et eller andet, ved hans hofter..

Det kan da ikke være noget vokse værk eller lign kan det? Har aldrig været ude for at hoften begynder at knæke pludseligt:(

Har snakket med dyre læge som ikke rigtigt kunne sige hvad det kunne være, så næste stop er en tur på dyre hospitalet og få taget billed af hoften.
Er bar lidt bange for at få svaret afvide...

Nogen der har prøvet noget lign der kan komme med et opkvikkende svar så ikke man tager sorgerne på forskud.

Sys det er MEGET tidligt for en hvalp på 5½mrd og få hofte problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samojede hofte :(
  • #1   25. sep 2009 Min Bulldog hvalp "knækker" også i hoften en gang imellem. men det er ikke så slemt mere efter jeg hun får en lidt højere dosis Glycosatamin.

    Jeg har også trægulve i hele huset, men har valgt at ligge tæpper under sofabord og et par andre steder så hun har nogle steder hvor hun kan stå fast..


  • #2   25. sep 2009 Trægulve og andre glatte flader er noget skidt for hvalpe og kan nemt give dårlige hofter, led mm .. Har dog også først hørt om samo som har haft så dårlige hofter i en alder af tre mdr at den måtte til dyrlægen og ikke kom derfra. Blev ved at holde den i ro og bevæger den sig atypisk så tag et røngten

  • #3   25. sep 2009 Dannie: det er faktisk normalt i den alder, at problemer med skellettet kan starte. en hofte bør ikke knække, så er leddet ikke stramt. En perfekt hofte sidder knogle inde i skålen uden løshed, og kan derfor ikke knække. Jeg ville måske også give den noget glycosamin, for en sikkerhedsskyld, og være obs på, at den ikke begynder at halte. Så længe den "kun" knækker i hoften, går det nok, men der kommer nok slidgigt sidenhen...

  • #4   25. sep 2009 Er der noget som jeg allerrede nu skal begynde og tænke på og hvor hurtigt vil du tro det kommer Lykke?

    Jeg vil begynde og give ham Glycosamin og se om det hjælper, men er vel egentlig noget han så skal have resten at livet hvis det hjælper på hans hofte.

    vil da ikke af med min skønne hund, nu er han lige begyndt og være en "rigtig" hund og opbygge sin personlighed osv osv osv istedet for kun at være en lille nutted hvalp der bar render far bag i hele tiden hehe



  • #5   25. sep 2009 Forresten mange tak for de forskellige svar til jer andre også:D Skulle ikke kun lyde som en tak til lykke;D

  • #6   25. sep 2009 For din hunds skyld ville jeg nok lægge nogle tæpper på nogle steder i hjemmet så den har nogle steder hvor den står godt fast..

  • #7   25. sep 2009 Eva

    Det er sat i gang, men problemet er at han ikke gider ligge på dem hehe, går udfra det er for varmt for ham, det alt fra en dyne tykkelse til et håndklæde, han ligger sig alle steder hvor der ikke er tæppe den stædig hund.


  • #8   25. sep 2009 Jeg har selv lagt et par tæpper på mine trægulve, et under sofabordet, et stort et under spisebordet og en lang løber fra havedøren og ind i stuen, så er der nogle plettet hvor hun har nemmere ved at stå fast..

    Derudover smører jeg hendes poter med potevoks, det hjælper hende også så hun ikke glider.
    Min hvalps største problem var menlig at hendes forben glider ud til siden når hun går..


  • #9   25. sep 2009 Dannie: det er jo svært at sige, hvor hurtigt der kommer noget, det kommer jo an på slid osv.

    Jeg ville bare behandle ham normalt, men lige tænke en ekstra gang over de ting, der kan gøre tingene værre. F.eks hvis hunden skal gå på trapper, aldrig cykle med den. Men du kan faktisk allerede nu begynde at svømme med den. det er super godt til at styrke muskulaturen rundt om leddet. Som jo holder det hele sammen, hvis det går så galt, som det kan gøre i nogen tilfælde.
    jeg ville nok få den tjekket, når den er omkring 1 år(hvis ikke den begynder at vise tegn på smerter før), for at se, hvordan det står til med hofterne, så får du et klart billede af, hvor slemt eller ej det er. For det er jo svært at sidde bag skærmen på en computer og sige, at hunden måske kun bliver 4-5 år. Jeg kan kun sige at det ikke er normalt for en hund med sunde hofter at den knækket i leddet, og at det muligvis vil give slidgigt.

    Jeg håber det bedste for dig og hunden, det lyder til at være en dejlig hund. Og de bliver jo ens børn:-)


  • #10   26. sep 2009 mange tak for hjælpen og de gode råd lykke:)

    Og ja han er så skøøøøn:) Fars lille dreng


  • #11   26. sep 2009
    Natascha F

    Jo jeg ved det godt, er også derfor jeg næsten ikke tør høre resultatet på billederne:(

    Men uanset hvad vil jeg self gøre det der er bedst og mest humant for hunden, også selvom det ville komme til at man skulle sige farvel.


  • #12   18. okt 2009 hej alle sammen, hvis nogen stadig følger med i denne tråd vil jeg da lige skrive hvad det var.

    Desværre var det HD i så svær en grad så det ikke kunne deles ind i en kategorri på dyre hospitalet kunne de simpelthen ikke forstå hvordan han i det hele tiden havde kunne gå da der næsten ingen kontakt var mellem lårbenet og bækkenet.

    Så den 15/10 blev jeg nød til at tag det hårde valg, men det bedste for hunden og nok også for mig og kl 16,31 faldt min skønne Samojede hvalp for sidste gang i søvn i mine arme:(


  • #13   19. okt 2009 Dannie: Øv, det er jeg ked af at høre...men du har gjort det rigtige for din bedste ven. heldigvis en sidste gave vi kan give dem, så de kommer smertefrit herfra...

    Føler virkelig med dig, det er aldrig nemt:-)


Kommentér på:
Samojede hofte :(

Annonce