{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Hjælp os!!!!! {{forumTopicSubject}}

Vi har Tarzan, på ca 1½ år. Og næsten intet hjem tilbage. Han splitter det ganske enkelt ad. Men kun når han er alene hjemme. Når vi går op om natten har han intet lavet om morgenen når vi står op. Det er absolut kun når vi går ud af hoveddøren. Som regel er det også kun når jeg er oppe og aflerevere børn eller hente dem. Hvis jeg beslutter mig for midt på formiddagen at tage afsted sker der oftest heller ikke noget. Vi er kommet til den konklussion, at hvis ikke det her på en eller anden måde kan ændres på, bliver vi nødt til at gå af med ham. Og jeg vil så nødigt undvære ham. Han er (Bortset fra at han æder vores hjem) jordens bedste hund, han er dejlig glad, elsker at lege, snakke, gå ture, og bare putte, han elsker at være sammen med os og vi med ham. Men jeg bliver bare så ærgelig over at skulle rydde op efter ham hver dag jeg kommer hjem, og det er altså også ved at være dyrt i sko. Vi har førsøgt at lade de ting være fremme som han allerede har ødelagt, men det har intet hjulpet. For til sidst blev den sko altså kedelig, og han begyndte at splitte noget andet istedet. Han er endda begyndt at tygge i trappetrinet i gangen. Jeg forstår at han ikke er så gammel, men det må da kunne reddes. Jeg vil så nødigt af med ham, men det bliver en realitet hvis ikke vi kan få ændret på hans ædeflip. Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, så vi igen kan gå hjemmefra uden at stille alt op på borde, og gemme sko og legetøj af vejen? Hvis det er til nytte, er han ikke kastreret.

Jeg håber i kan hjælpe.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp os!!!!!
  • #1   27. sep 2009 Har i alenehjemmetrænet ham ???
    Hvor længe har det stået på ?


  • #2   27. sep 2009 Hej.
    Jeg ved ikke hvad du mener med alene hjemme trænet ham?

    Det har stået på siden 14-3 uger efter vi fik ham. (Vi fik ham i Juli måned)


  • #3   27. sep 2009 * 14 dage til 3 uger efter vi fik ham.

    Skulle der stå


  • #4   27. sep 2009 Hunden skal jo vænnes til og trænes med små skridt til at være alene.
    Så det må i igang med smiley


  • #5   27. sep 2009 Altså jo det har vi gjort de første par dage. Jeg havde fået af vide at på 2 dagen ville det være en god idé at gå en time, og så komme hjem igen. Det gjorde vi, og vi øgede det gradvist. Og det gik også rigtig fint. Indtil han fik blod på tanden, for ungernes legetøj, og vores sko. smiley Og nu virker han bare ustoppelig. Og det er om jeg er væk 15 minutter, eller 3 timer.

  • #6   27. sep 2009 Hvad med et stort bur i gangen sammen med et stykke tøj der lugter af jer?, noget guf derinde han virkelig sætter pris på

    vi har lige haft besøg af den ene hunds tidligere ejere, hunden har det problem den går fuldstændig grasat af glæde når der kommer gæster.

    de stod så åbenbart udenfor hveddøren og kiggede ind et stykke tid mens de undrede sig over hunden bare stod og gloede direkte ind i et skab
    skabet er 4 meter langt og fra gulv til lofr, men inden i stod hans bur klar med ynglings guffrne i


  • #7   27. sep 2009 Jeg har godt overvejet et bur til ham, men jeg syntes bare at det lyder så voldsomt. Og jeg syntes også det ville være synd at lukke ham inde i et bur i flere timer, hvis vi nu skulle være væk hele aftenen feks. Jeg vil sige at buret er min sidste udvej. Om jeg så skal løbe marathon med ham hele formiddagen, gør jeg gerne det. (Det kunne se kønt ud når jeg runder de 30 uger af min graviditet ikke?)

  • #8   27. sep 2009 Undskyld men nej nej nej.

    Man starter ikke med lade hunden være alene i en time.
    Alenehjemmetræning forgår ved at man går fra hunden i måske 1 minut første gang og langsomt sætter tiden op.
    Mental aktivering er det vigtigste, hvis hunden ikke er "træt" i hovedet når den skal være alene kommer problemerne mange gange, de er fulde af energi, især hvis de lige har været på en god gåtur, så er det klart de vil finde på noget for ikke at kede sig.
    Så begyndt helt forfra med alene træningen, ikke noget med flere timer.
    Ingen gåture, vild leg osv lige inden den skal være alene.
    Og det vigtigste mental aktivering menatl aktivering aktivering smiley
    Desuden er bur symprombehandling og ikke en løsning på problemet....ja dine møbler bliver skånet med din hunds egentlige problemer forsvinder ikke. Den vil jo stadig være frusteret og bange men den kan bare ikke få¨afløb for det, så det håber jeg du lader være med, og istedet søger prof. vejledning.


  • #9   27. sep 2009 Enig med de to ovenstående - håber meget I vil forsøge at behandle problemet fremfor bare at gå af med ham - i øvrigt, hvor meget af jeres hjem har han adgang til når I ikke er der?


  • #10   27. sep 2009 Du skriver, der som regel ikke er noget, hvis du går om formiddagen?
    Kan det være at det er fordi du inden du går om formiddagen, har været ude og gå/aktivere din hund, inden du går hjemmefra? Og at om morgnen er der for travlt til den gode tur med aktivering, og derfor når du aflevere børn, han keder sig?. Har selv barn, så ved hvor svært det lige kan være at få bare ham ud af døren smiley
    Prøv når i står op om morgenen, at kaste hans foder spredt i haven, god snuseopgave og koncentrations opgave. Derefter gå en lille tur med ham, på en halv times tid. Dette burde aktivere ham tilstrækkeligt, så han ikke går og måske keder sig, når i andre går om morgenen. Mine tøser har lukkede døre til værelser, toilet og køkken. De kommer kun i stuen og gangen og entreen, når de er alene hjemme. Dette affinder de sig fint med, da de så har to sore arealer at holde øjne på, istedet for det måske kan stresse dem, der er lyde fra værelser /andet. Ellers ja så er det alenehjemme træning forfra :o))

    Held og lykke med ham smiley


  • #11   27. sep 2009 Hvis du kører når du afleverer børnene kan du jo også tage ham med de dage, hvor han ikke er træt før du forlader ham.
    Heldigvis er dit problem jo nemt at løse så I kan beholde Tarzan ;o)



  • #12   27. sep 2009 Ud over at jeres alenehjemme træning kan være slået fejl.
    kunne det være lidt spændene at høre hvordan en uge hjemme ved jer foregår, hvad i egentlg laver med ham.
    For det at være mentalt og fysisk træt, er sunt for ham. heller mentalt træt frem for fysisk.
    Men et mindre arial at gå på, kunne også hjælpe. men ikke stå alene som løsningen.


  • #13   27. sep 2009 Hej alle sammen. Jeg vil forsøge at svare på alle spørgsmål, så bær over med mig, hvis lige netop dit svar mangler.

    Dagen hjemme hos os starter med at min mand står op, lukker Tarzan i haven, og derefter ind igen, og så tager han afsted. Ca 1½ time efter, så jeg og de 3 børn op, Jeg lukker ham igen ud i haven, han gør når han vil ind, så jeg lukker ham først ind igen når han siger til. Ungerne får morgenmad, og bliver gjort klar, og imens tuller Tarzan bare rundt i huset sammen med os. Inden jeg kører afsted med børnene, stiller jeg blespand, på puslebordet, legtøj og sko op på spisebordet, og selv fjernbetjeningerne, må jeg flytte op på køkkenbordet. Ellers er det hele splittet når jeg kommer hjem igen efter 15 minutter. Vi går ud af døren, og jeg siger ALTID til ham, kan du så passe på huset. og giver ham et nus på næsen. Han sætter sig, og kigger på at jeg lukker døren bag mig. Hvad han så derefter foretager sig kan jeg jo ikke sige, udover at han helt sikkert har splittet et eller andet ad når jeg kommer tilbage.Jeg kommer hjem igen, og ser så at mit hus er splittet. Jeg har altid lært, at så længe du ikke har set hunden lave ulykker, må du ikke skælde den ud, så jeg åbner døren og siger ARGH!! Lukker ham ud, og lader døren stå åben. Jeg har en lille pige på 8 mdr, som gerne snupper sig en formiddagslur når vi kommer hjem fra vuggeren om morgenen med de 2 andre, så den tid hvor hun sover, bruger jeg gerne til at hygge foran flimmeren, med Tarzan ved siden af mig, Vasker tøj/diverse huslige pligter, eller går i haven med ham, og snuser lidt rundt. Så går dagen jo, og indimellem sniger der sig en gå tur ind mellem Fiona's formiddag og eftermiddagslur. Så bliver ungerne hentet, og i den tid er Tarzan alene hjemme, jeg vil heller ikke have splittet vores bil ad, så derfor tager jeg ham ikke med op efter ungerne. Desuden har vi heller ikke et transportbur til ham. Ungerne kommer hjem, og de store leger gerne med ham til de går i seng stortset. Ligesåvel inde som ude. Om aftenen når ungerne er puttet, kan der godt snige sig endnu en gå tur ind, med mig. Det er nok mig der størstedelen af tiden har med Tarzan at gøre, da jeg går hjemme på barsel, og fortsætter med det et godt år endnu, så det er jo nok også mig der skal få det her til at køre ordenligt igen. Uden bur, og afskafning. Vi er hverken hundepsykologer, eller adfærdsbehandlere, og vi har muligvis rigtig nok fejlet med hensyn til opstart af alene hjemme træning, men det prøver jeg jo så faktisk også at rette op på nu, for netop ikke at skulle skaffe mig af med ham. At komme af med ham, ville gøre ondt, rigtig ondt, for han er jo allerede en del af vores familie og hverdag. Tarzan har i den tid vi ikke er hjemme, adgang til, stue, køkken, spisestue og gang. Og det har han fordi vi ikke KAN lukke af, medmindre vi bygger om. Og det gør jeg sku godt nok ikke for hans skyld.Jeg har mine grænser.

    Desuden har Tarzan konstant adgang til mad og vand. Og det med godbidder og hundemad i haven, interessere ham ganske enkelt ikke, det er prøvet af op til flere gange.

    Jeg håber der var svar på det hele. smiley

    Stina


  • #14   27. sep 2009 Hej Stina L: Nu kan jeg ikke lige se hvilken race din hund er, men for mig at se aktiverer du den slet ikke nok, lav noget foder søg i haven når i alligevel lukker ham derud om morgnen, og så skal der altså også laves noget med ham i løbet af dagen, flere gå ture, træning o.sv. det er slet ikke nok for en hund at tusse rundt i huset og hygge foran fjernsynet. Jeg tror din hund er understimuleret.

  • #15   27. sep 2009 Okey så lige at han ikke er interesseret i mad i haven, men prøv at han ikke har mad stående hele tiden, men at du bruger hans daglige foderration som foder søg i haven eller når du træner med ham, han skal jo helst ikke være for mæt så er der jo ingen grund til at arbejde. Men hvis du ikke kan få ham til at arbejde for mad, så find noget legetøj han er glad for og brug i stedenfor.

  • #16   27. sep 2009 Puh sikken en dag du har, kan godt forstå at der ikke er meget tid til den store aktivering.
    men jeg ville nu aligevel kun give ham fodret ude på plænen, så han kun har vand inde i huset, det tivinger nemlig tarzan til at lede efter noget at spise når han bliver sulten, når han så har fundet ud af at han selv skal lede efter maden, kunne man begunde om aften at gemme det ene måltid mere under spande mm. lige en opgave for børnene.
    og så en lille tur med hunden uden forhaven sammen med din mand, så du ikke skal tage hele slæbet med Tarzan, det behøves ikke være en halv marton men en tur på 45 min, og så forskellige ruter hverdag,så Tarzan bliver nød tilat tage stilling til hvadder står i avisen.
    Jeg håber at i får held med det hele, husk at det med Tarzan ikke kun er din opgave. for det lyder til at du er en rigtig dejlig more for dine børn, og det i sig selv er et fultidsjob.

    Hilsen Laika & Lars


  • #17   27. sep 2009 I lever et godt gennemsnitligt travlt børnefamilieliv, hvor der desværre ikke er den store plads til hundehold - ihvertfald som du har beskrevet det.

    I bliver nødt til at se lidt på de præmisser, I holder hund under, og se på, om I kan rykke lidt rundt på tingene, så I også kan have hund på hunde-præmisser, ikke kun menneskepræmisser.
    Hvis ikke det er muligt, vil jeg anbefale jer at finde et andet sted til ham, hvor der er mere tid til hundeliv.

    Det, der er helt nødvendigt at gøre er, at lære hunden rigtig godt at kende. Den skal trænes på en måde, der stimulerer den og der skal oparbejdes en samarbejdskultur mellem dig og hunden, så den føler at livet er meningsfuldt ud fra DENS standard.

    Du skal tage tid ud af kaldeneren ikke bare en gang om ugen, hvor I naturligvis skal gå til lydighedstræning, men også hver eneste dag, hvor du koncentreret skal have omgang og rigtig god træning med din hund. Det vil skabe en fantastisk kontakt, og I vil få et venskab, der rækker langt ud over det, I kan opnå ved måden I har hund på nu.

    Så se livet lidt fra hundehøjde - så tror jeg, jeres problemer løses.

    Jeg tror din hund er ensom og keder sig i sit liv...


  • #18   27. sep 2009 Stina L

    py-ha
    hvor kan jeg huske det
    vi havde jordens bedste blanding af am bulldog og amstaff
    og trænede alene hjemme træning længe
    det gik fint, indtil jeg blev opereret og skulle sidde i kørestol i 4 måneder.
    så var jeg jo ligesom hjenne næsten hele tiden

    så gik ødelæggelserne ellers amok, da vi startede med at gå fra ham igen, uanset om det var 10 min eller 2 timer

    han ødelage alt dørkamme, skabslåger ja alt hvad han ku komme i nærheden af
    selv om vi lagde spor i haven, og var på hundebjerget 2-3 timer hver dag.

    vi kontaktet en adfærds terapeut, og hun kom ud og lavede om på vores vaner, og nogle ting i huset, altså begrænset ham så han kun var i køkken og gang

    så fik han noget aktivitets legetøj bla. en kong med noget frossent mad han ku hygge sig med.men lige lidt hjalp det.

    hun konstateret han led af seprations angst
    ( derfor kom et bur ikke på tale)
    ( han blev optaget når han var alene)
    han startede inden fo 5 min med at hærge hjemmet, han blev driv våd af sved

    efter 4 måneder med næsten ingen bedring tog vi den tunge belsutning, efter en lang snark med adfærds terapeuten
    enten finde et hjem hvor han ikke skulle være alene
    eller en aflivning

    vi var super heldige og fandt et hjem hvor de har butik på gården , og stort set altid hjemme
    men han ødelægger stadig hvis de går fra ham, det er blevet bedre men ikke godt

    prøv at kontakte en adfærds tarapeut
    i langt de fleste tilfælde kan de problemer løses, så man kan beholde sin elskede hund, ved at ændre nogle få ting

    ønsker så meget held og lykke


  • #19   27. sep 2009 Jeg er godt klar over at jeg måske ikke bruger så meget tid på ham som jeg burde. Men jeg har så heller ikke fået hund fordi at alt så skal dreje sig om ham. Jeg har 3 børn, en på 4 en på 2 og en på 8 mdr, og så er jeg gravid i 23 uge, med nummer 4. Mit overskud er ikke til det store aktiveringsforløb, må jeg ærligt indrømme, Med 3 børn plus en graviditet, må jeg også holde mig selv lidt nede, jeg skulle jo nødigt gå ned med stress. Min hverdag specielt, kan være rigtig stresset til tider, og så er der jo så dage hvor der bliver mindre Tarzan tid, og mere Mig tid, end andre. Min prioriterings rækkefølge er således, : 1 mine børn, 2: Tarzan,3: mig selv og mit ægteskab. Det kan være i undre jer, men sådan er det altså herhjemme. Jeg har lyst til at få orden på hans lyst til at bide i vores ting, men jeg har ikke tænkt mig at bruge al min tid jeg har tilovers på ham. Jeg er villig til at bruge meget tid på ham, men jeg har også mig selv at tænke på. Snart kommer der jo en lille ny igen, og på det tidspunkt håber jeg at ha fået styr på Tarzan, ellers ser jeg ganske enkelt ingen anden udvej, end at få ham et andet sted hen. Jeg tror han mangler aktivering, fordi jeg ganske enkelt ikke aner hvordan jeg skal aktivere ham. Jeg har nogle tider hvor jeg skal være hjemme på, af hensyn til Fiona's sovetider, og når hun så vågner, ja så skal hun jo også tages af. Mange bliver sikkert stødte over dette, men min mand har idag ryddet kælderrummet for rod, og ´ting han kunne gnave i. Og imorgen prøver vi altså så at sætte ham derned mens vi er væk. Han får selvf mad og vand, og sin seng med osv. Det er pt dertil jeg er nået. Men det holder ikke til vinter, for så bliver der altså for koldt for ham at være der.

    Tarzan er en Amstaff, måske en blanding, men det vides ikke.

    Mvh Stina


  • #20   27. sep 2009 En flytning kan sagtens skabe alene-angst på ny - og det er ganske normalt. ( du skriver i har fået ham i juli måned)
    Her må man altså starte forfra med træningen.
    Start med at lukke døren, for at åbne igen og rose - så 20 sek, 1/2 min ud af døren og rose (gerne godbider) så 2 min. osv.
    Men alt sammen over en længere periode på 3 -4 uger. Hvor man gradvist øger.

    Hunde der bider ting i stykker gør det af flere grunde, det kan være :
    - Hunden bider det i småstumper fordi tingen/e dufter af jer, og derved skabes der et værn mod uindbudte gæster - så i stadig er der for at passe på ham
    - Når hunden bider ting i stykker holder hunden sig optaget fra angsten, og der udløses endorfiner som beroligere hunden..
    - Vægge, og store ting der ødelægges kan være en udbryder-mision for at komme ud og samle flokken igen
    - Hunden bider pga reel kedsomhed, manglende stimulanser og aktivering...

    Der skal være plads og rummelighed til denne hund.
    - også med daglig aktivering mm.




  • #21   27. sep 2009 Hvis det er amstaffen på dit profilbillede du har så aktiverer I den alt for lidt både fysisk og mentalt.

    Derudover fungerer jeres alenehjemmetræning ikke og skal startes forfra.
    Den kender rutinerne om morgenen og når derfor at opbygge sin angst og når du forlader den splitter den pga. denne angst huset ad.

    Når du pludselig om formiddagen tager fra huset er den ikke på samme måde bekendt med rutinerne da de ikke foregår på samme tidspunkt og dgl. derfor når den ikke at opbygge sin angst. (Min vurdering ikke sikkert at den er rigtig).

    I skal i gang med mental aktivering og evt. en hundelufter hvis I ikke selv kan overse tid og energi til et par lange gåture hver dag (gåture er ikke kun fysisk stimulering men også mental aktivering ved at den snuser og får en masse indtryk).

    Der er mange forskellige måder du kan aktivere din hund mentalt på. Min hund deltager i de dgl. gøremål. Fx. når der er lagt tøj sammen så skal hun bære sokkerne ind i skuffen i soveværelset hvor de hører til = hunden bliver trænet og aktiveres mentalt.
    Hun skal bære sit legetøj ind i sit bur etc.

    Min hund er aldrig mere træt end efter en lang dag med rengøring og opvask og de dgl. gøremål :o)

    Så er der frosne marvben med leverpostej, A38 og tun eller hvad du ellers har. Giv hunden en af disse inden du forlader huset.
    Den skal slikke leverpostejen ud for at få den og ved at slikke udløses beroligende hormoner i hundens krop + den aktiveres mentalt.

    Guffere i en sodavandsflaske kan også være et hit. Find nogle guffere hunden bare ikke kan stå for fx. frolic eller skinkestykker eller hvad der tænder din hund.

    Der er såå mange ting I kan gøre for at få hunden til at trives i jeres hjem men det kræver at I vil arbejde på at indføre nogle rutiner der gør plads til et hundehold i jeres familie.

    Giv hunden en chance. Det er ikke den der er noget galt med men jeres måde at holde hund på pt.

    Hvis ikke I vil buge tiden på at gøre plads til hunden i jeres liv så find et andet hjem eller afliv den ...


  • #22   27. sep 2009 Hvad med aktiveringsbolde med gode guffere i. - lalm. træning i lydighed - spor ?

    Hvorfor har i egentlig anskaffet jer en hund ?


  • #23   27. sep 2009 Efter din beskrivelse vil jeg mene, at det bedste for både dig og hunden er, at finde et hjem til den, hvor der er mere tid.

    Når det er svært at finde overskud, ender hunden som en ensom størrelse, og det synes jeg ikke er et rimeligt liv at tilbyde den.

    Så mit råd er - se det i øjnene. I har ikke overskuddet til at have en hund som kræver stimulering, aktivering, træning og kontakt.



  • #24   27. sep 2009 Som Umuli A, forstår jeg ikke man anskaffer sig en hund man forventer der ikke skal investeres tid i....
    - og slet ikke en unghund, af en race der bør aktiveres og stmuleres hver dag.
    Når man henter en hund fra internat, så er den jo ikke færdigformet...
    Tværtimod skal den ha opbygget gode tillidsforhold, træning, og samarbejde til sine nye ejere.

    Med det i kan stille til rådighed, og med tanke på at hunden har haft flere hjem - og i tænker på et nyt...
    Så få hunden aflivet, så den kan få fred !

    Er hunden overhovedet vant til at være i kælderen ?


  • #25   27. sep 2009 Vil sige som CH, tror jeg ville få omplaceret hunden.
    Min dag som alenemor til en knægt på 4, en Fransk Bulldog på 2,5 og en Old English Bulldog hvalp på 16 uger. Stå op 05,30, ud og smøre madpakke og gå i bad. Så vågner tøserne, og vi alle vækker knægten. Det første Jon så gør sammen med mig, er vi fodre i haven, han går til venstre i haven og jeg til højre. Jon giver Luna og jeg Emma. Deres mad bliver så kastet på hver deres område. Så går vi ind, spiser morgenmad, får vasket knægten, tøj på og så snor på hundene, så går vi et lille kvarter og leger i hundegården et kvarter. Så kører vi i Børnehave og jeg på arbejde. Skulle have sådan morgen/dag med tre børn, plus være gravid, havde gjort mig sindsyg!!!!


  • #26   27. sep 2009 i guder... Hvad glæde har i af den hund?? OG hvad har den i jer?

    Og så lad vær med, at bede den om, at passe på huset!


  • #27   27. sep 2009 jeg er altså enig med de andre om at i nok ikke burde ha en hund når I ikke kan om priotere jeres liv så det også kommer til at passe med at have hund. En hund er jo ikke bare en man kan hygge med, det kræver tid til almindelig træning, motivation og daglige gåture hvor den kan få brugt sine sanser.
    hvis I vælger at beholde om kræver det i starter helt forfra med alenehjemme træning, starter med daglige gå ture morgen, eftermiddag og aften som minimum, hundetræning som f. eks almindelig lydighed, mental træning som f. eks spor. Kan man ikke opfylde de behov burde man efter min mening ikke ha en hund og slet ikke en hund som jeres som virkelig har brug for det.


  • #28   28. sep 2009 Skynd jer at finde et nyt hjem til ham, inden det blir´ værre...
    I afhjælper jo ikke problemet ved at smide ham i et kælderrum???
    Tværdigmod i ender bare op med en af de stakkels hunde man læser om i avisen :((
    Og når der kommer 1 stk. barn mere er han da helt overladt til sig selv, så skynd dig at finde et nyt hjem til den stakkel :((


  • #29   28. sep 2009 I må meget undskylde mig MEN.

    Jeg bedte ikke om at blive haglet ned, jeg bedte om nogle råd. Jeg bedte ikke om at blive spurgt om hvorfor vi havde fået hund. I det hele taget syntes jeg i er lidt strenge. Jeg beder om råd til at få denne fase overstået. Jeg skriver at jeg ER villig til at bruge MEGET tid på ham, og det gør jeg også i forevejen, men måske bruger jeg den bare forkert. Nej jeg går ikke i skoven med ham hver dag, nej jeg går ikke 8 gange med ham hver dag, nej jeg står ikke en time i haven og kaster bold, pind, whatever, nej jeg går bestemt ikke med ham om morgenen, det har jeg ikke tid til. Og nej, i får mig ikke til at prioritere mine børn EFTER Tarzan. Men jeg prioriterer ham FØR mig selv, og mit ægteskab. Hjemme hos os er Tarzan alene når jeg afleverer og henter børn, eller når vi en enkelt gang imellem skal ud og spise. Det vil være på de tidspunkter Tarzan kommer i kælderen og være. Og helt ærlig, er det så meget værre end de folk der har deres hunde i et fyrrum hele natten og hele dagen når de er på arbejde, end de folk der konstant beder hunden lægge sig i sin kurv, end de folk der knalder hunden en på kassen fordi den ikke lige retter sig efter hvad man beder den om. Og til dig der beder mig anskaffe mig en en kat, så kan jeg fortælle dig at jeg allerede har en, jeg har faktisk to, og de elsker livet her hos mig.

    Jeg har mine børn, de er mit et og alt, og skulle livet brase sammen om hovedet på mig, er de hvad jeg har tilbage, DERFOR prioriterer jeg dem FØR NOGET SOM HELST ANDET! Grunden til at Tarzan ikke får lydighedstræning hos et noget så klogt hundemenneske (som mange af jer) er at jeg prioriterer at mine børn har både bleer og mad hverdag, og at Tarzan får mad. Jeg skiller mig kun af med Tarzan hvis jeg absolut ikke kan få styr på hans problem. I har misforstået mig med at han skal være i kælderen resten af sit liv når vi ikke er hjemme, det skal han ikke. Det er noget vi prøver af, fordi vi lige pt ikke har andre muligheder.

    Lad være at nedgøre mig, fordi jeg ikke bruger min tid 100% på ham, det gør ikke mig til et dårligt menneske. Jeg nævner lige en gang til at jeg blot bad om nogle råd, og ikke om at blive haglet ned, fordi jeg ikke er som jer!

    MVH Stina


  • #30   28. sep 2009 Stina
    Problemet er jo at du ikke har tiden/vil priotere anderledes så du kan gøre nytte af de råd der vil afhjælpe problemet.. Forkert type hund du/i har valgt til lige jeres familie.. Nogle kræver mere end andre og din er en af dem der kræver lidt mere end du/i kan give den..


  • #31   28. sep 2009 Jeg har jo tiden til ham og jeg bruder den også, men jeg har jo åbenbart bare brugt den forkert, og derfor søger jeg råd til hvordan jeg kan bruge den rigtigt.

    Mere ligger der virkelig ikke i det.

    Stina


  • #32   28. sep 2009 Det har intet med dine børn at gøre, eller din travle hverdag ...
    Hvorfor melder du ikke tilbage på de råd du nu har fået omkring alenehjemme træning, aktivering mm ?
    Hvad får din/jeres hund ud af livet hos jer ?

    Jeres/din hund er et intelligent væsen der har brug for at blive stimuleret for at være veltilpas, også af sind.


  • #33   28. sep 2009 Og som jeg skrev i det andet indlæg ovenover, så får i mig altså ikke til at prioritere Tarzan før mine børn. Det vil ingen mor nogensinde gøre. En kvinde der har født signe egne børn, vil altid elske dem højere end noget andet, og vil altid sørge for at de har det godt. De har de, og det vil jeg blive ved med at sørge for de har, og samtidig vil jeg give mig den tid til Tarzan som han behøver for at få det godt, med sig selv, og med at være alene hjemme. For det bliver han nødt til at være en gang imellem.

    Stina


  • #34   28. sep 2009 Jeg har taget ALLE de råd til mig som i har givet mig. Jeg ved ikkehvad du vil have jeg skal sige mere. Udover at jeg kan sige at der allerede nu, bliver gået meget mere med ham end før, igår var vi i skoven, og det nød han i fulde drag, så det er absolut noget der bliver gjort mere ud af. Meget mere. Vi har besluttet at gå i skoven, skulle være en fast del af vores måde på at trætte ham lidt ud, og samtidig give ham nye oplevelser, og en masse fremmede men interessante dufte og indblik. Jeg ved at en skovtur ikke er nok, men vi gør faktisk allerede også mange af de andre ting. Blandt andet har jeg her til morgen været i haven med ham i 45 minutter, hvor han virkelig har fået lov til at løbe, lege dufte, søge, og pjatte. Jeg tager de råd til mig, og jeg gør de ting, i mener vil virke.
    Mere ved jeg ikke hvad i vil have mig til at sige. I hagler mig jo ned, fordi jeg er en dårlig hundeejer, og jeg ikke burde have hund. Jeg gør sku da i det mindste noget for at få ham til at få det godt. Det ordner ig jo ikke bare på 1 dag eller 2. I må give mig tid, lige så vel som jeg må give Tarzan tid. Ikke?

    Stina


  • #35   28. sep 2009 Håber inderligt det lykkes for jer smiley
    God arbejdslyst til det hele smiley


  • #36   28. sep 2009 Stina

    tror du misforstår, tror ikke nogle vil mene du skal priotere din hund højere end dine børn, og gudskelov for det:o)

    Jeg tænkte, når feks din datter skal sove, kunne hun så ikke sove i barnevognen nogle af gangene, så kan i gå en tur til et sted, hvor du kan træne lidt med hunden, lidt indkald, på plads, afdækning .

    Du kan også lære ham lidt trix, hi 5, rulle rundt, hente ting for dig.. og den dur.

    Derhjemme kan du bruge et håndklæde, som du gemmer guffer i (evt hjemmelavet leverguffer) binder knuder på begge ender og lader ham selv få dem ud - En cola flaske som du binder op i hver side af en dørkarm med en snor i han skal have fat i, for at vende flasken så guffer falder ud, man kan også købe diverse aktiverings spil (hvor børnene også kan lave det med ham, når i sidder i stuen og hygger)

    Lad ungerne gemme godbidder lidt rundt omkring, og bed ham søge efter dem, istarten skal han selvf læres hvad det er han skal(men det finder de nu hurtigt ud af:o))

    Der er virkelig mange ting man kan lave uden det koster en herregård både i penge men også så det kan ligges ind i jeres hverdag..

    Ved der findes en hjemmeside med masser af gode tips, skal nok se om jeg kan finde den til dig..

    Et godt slagterben, sæt en snor i, træk det igennem haven og gem det lidt, lad ham selv snuse sig frem til det, og ligge i haven efterfølgene og hygge med det..

    Og ja, som du selv skriver, gode skovture, dette kan hele familien jo også deltage i, lad ungerne samle kastanjer, og bagefter hjem og lave kastanjedyr:o)

    En lang sporline i ham, og lad ham finde ungerne i skoven, sjovt både for ham og ungerne.. Ja, egentlig kun fantasien der sætter grænser:o)

    Men et most er at i starter forfra med alene hjemme træningen..


  • #37   28. sep 2009 Du siger du bruger meget tid på din hund, men det du har beskrevet om din dag tidligere i indlægget er at i lukker ham ud og nusser med ham på sofaen, og det er slet ikke nok for nogen hund og slet ikke den type du har.

    En hund skal aktiveres dagligt, luftes i hvert fald et par gange dagligt.
    Du spørg om hjælp men de råd du får vil du jo ikke bruge, Løsningen er jo at aktivere og træne din hund og det nægter du, så tingene bliver ikke bedre.
    Hvis man anskaffer sig hund så skal man da også bruge den tid det kræver det er dit ansvar.


  • #38   28. sep 2009 Jeg synes bestemt ikke du virker som en dårlig hundeejer, men derimod et menneske, der har alt for meget om ørene til at kunne tilgodese alle dem, du gerne vil tilgodese.

    Man er ikke et dårligt menneske fordi man ikke magter det hele - og det er du heller ikke. Men man er nødt til at erkende tingene for hvad de er.
    Hundens alene-hjemmeproblem kan ikke løses ved et par tricks. Det er hele hundens liv hos jer, der skal ses efter i sømmene.

    Og nej - du skal ikke prioritere hund over børn, og dælme heller ikke hund over ægteskab. Hunden er et tillæg til livet, som skal give mere end det tager.
    Og gør den ikke det, så er det eneste rigtig at finde et sted til den, hvor der er et passende overskud til den.

    Du skal ikke bruge døgnets 24 timer på hunden, men måske erkende, at indholdet i hundens liv skal opkvalificeres. Det betyder ikke nødvendigvis at du skal bruge mere tid (eller ihvertfald ikke så meget mere), men bruge tiden meget bedre.

    Brug tiden på at knytte bånd til hunden. Sådan RIGTIG at knytte bånd. Bliv de bedste venner ved hjælp af samarbejde og tilbud om gode, sjove og givende aktiviteter.


  • #39   28. sep 2009 Stina L

    jeg syntes at det er fantastisk at du søger gode råd og hjælp
    det kan umuligt stemple dig som dårlig hunde ejer.

    jeg syntes du fortjener respekt , for at spille med så åbne kort, og være så ærlig og direkte som du er

    det er helt sikkert der skal ske ændringer, for hverken hunden eller jer er tjent med den sitiuation i er i nu
    det er jo ligesom derfor du ber om hjælp

    jeg syntes folk mellem mange harme sætninger, gir mange gode og brugbare arbejdsredskaber til dig( og stof til efter tanke)

    det er ikke fedt at føle man bliver svinet til, når man føler sig magteløs.

    men tag og læs indlægende igennem igen , du skal virkelig gøre op med dig selv
    har jeg tiden , lysten , tålmodigheden der skal til, for at du kan forsvare overfor hunden , dig selv og andre at beholde den
    eller
    skal du bruge en masse tid til at finde et hjem der har det

    hvad enten det er det ene eller andet, ligger der en masse forarbejde.

    held og lykke



  • #40   28. sep 2009 Du er ikke en dårlig hundeejer, men en travl hundeejer, måske for travl. Du har børn, graviditet, hus, have, mand og hund der skal passes og opdrages. Den hund du har valgt, er en ekstrem aktiv hund, og en hund der kræver regler og stimulation. Jeg tror nu ikke folk hagler på dig, men måske hegentlig har lidt ondt af din situation. Mang ting kan afjælpes, men det er svæt at give overskud. Og nu har døgnet jo "kun" 24 timer smiley
    Hvad med din mand? kan du ikke få ham til at stå op en halv ime før end han plejer, og gå ud og aktivere og gå tur med hunden? Så når du står op, kan du eventuel kaste et par pølser ud i haven, han kan finde og gnaske, mens du lige for børnene op. Gem en pølse du propper i en halv liters cola flaske, og lad ham prøve at fiske pølsen ud af flasken, mens du køre børnene i børnehaven, det vil stimulere ham lidt og morgenaktiveringen havde din mand sørget for. Når du så kommer hjem, kan du gå en stille tur med ham, og hjem i haven og lave øvelser, såsom plads, gå plads, sit, dæk, bliv osv. Leg lidt gemmeleg og andet. Kender du nogle i området der har en ligesindet hund, der gider lege? Så kunne du en times tid, før du kører ned og henter børn, mødes et indhegnet sted og lade dem lege. Når så din mand kommer hjem, kunne han gå en god lang tur om aftenen, mens du puttede nattøj og børstede tænder på ungerne?


  • #41   29. sep 2009 Ja jeg var en af dem der skrev at det måske vil være bedst at komme af med jeres hund. Grunden til jeg skriver det er fordi engang imellem er det okay og give op. I har en travl hverdag hvor I har svært ved at finde tid til at aktivere og stimulere jeres hund på en måde som hunden har brug for. Til det liv i lever er en hund af den her race bare en for stor mundfuld som kræver en del mere end I kan gi den. Jeg forlanger ikke man skal priotere sin hund over familie, men jeg forventer at hvis man anskaffer sig en hund så skal man leve op til de krav en hund har. I jeres tilfælle har I nok valgt en forkert race og så heller sige stop før det ender helt galt og man har en hund som man faktisk ikke ønsker at komme hjem til fordi nu har den ødelagt noget igen igen.
    Jeg håber i kan ompriotere lidt i jeres hverdag så I og hunden for de bedste leve vilkår så I kan få en hund der er rart at være sammen med og komme hjem til. mange af de andre kommer med rigtige gode bud på hvordan det kan lade sig gøre ved at dele opgaverne mellem dig og din mand. Det er jo en fælles beslutning at få en hund og derfor burde man også være fælles om de arbejdsopgaver der er ved at holde hund.


  • #42   30. sep 2009 Hej Alle.

    Jeg vil bare sige tusinde tak for alle jeres råd, og undskylde hvis jeg til tider har været lidt kort for hovedet. Tarzan er allerede nu blevet meget bedre, og imorgen tidlig vil jeg forsøge at lade ham blive i stuen og se hvordan det går. Vi går rigtig mange ture i løbet af dagen, og leger og hygger også meget, om aftenen er han helt flad, og orker næsten ikke engang at kigge efter katten. Hvor han før jagtede dem rundt i hele huset. Idag har vi dog ikke rigtig lavet noget da jeg for det første har været i mødregruppe hele dagen, og så er mit bækken helt i ged idag. Men det er dog blevet til en lang aftentur.

    Tusinde tak for alle jeres råd, mange er taget i brug, og de virker allerede.

    Mange venlige hilsner fra Stina og glade Tarzan (som ser ud til at kunne reddes)


  • #43   30. sep 2009 DEJLIGT at høre!!!

    Tillykke med det gode resultat - og med håb herfra om, at I finder præcis den balance I har brug for :o)


  • #44   1. okt 2009 Skønt :o)

  • #45   1. okt 2009 Det var da rigtig dejligt at høre, held og lykke i fremtiden og hold os gerne opdateret:-)

Kommentér på:
Hjælp os!!!!!

Annonce