845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Synes I jeg skal gå til dyrelægen? Synes I jeg skal gå til dyrelægen?

Hejsa

I går var jeg ude og gå med min hund og så møder vi en cairn terrier (på str med min hund). De snuser til hinanden og terrieren angriber min hund. Jeg troede egentlig ikke der skete noget. men ca halvden time senere ser jeg at Gizmos (min hund) ene mundvig er hævet og hænger lidt udad. der er ikke noget blod eller en flænge. Det er bare lidt hævet og hænger ad ad så han savler lidt. Det virker ikke til at det gør ondt på ham når man rører det. Tror I det er et bid han har fået? eller kan det være andet? ville i gå til dyrelægen med det eller vente og se et par dage?

Tal på forhånd!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synes I jeg skal gå til dyrelægen?
  • #1   28. sep 2009 Jeg ville se tiden lidt an, hvis det ikke er alt for hævet, men holde godt øje med det.

• #3   28. sep 2009 Jeg synes også du skal vente og se om det ikke falder lidt til ro af sig selv. Og så ud og møde en masse terriere eller andre hunde i den størrelse, så han ikke generaliserer og bliver usikker overfor alle andre terriere eller hunde der ligner.

• #5   28. sep 2009 Ved du hvem ejeren til den anden hund er..? Eller kan du finde ud af det..? Ved f.eks. at vende tilbage til forretningen..?
    Mener, at der er en "Herreløse-hundes-fælles-ansvars-forsikring-hundeforsikring" som alle vi hundeforsikringstagere betaler en afgift til via opkrævningen af vores egen hundeforsikring... Noget a la "Stormflods-afgiften" på vores husforsikringer...
    Mener den fællesforsikring skal dække udgifter til at overfaldne dyr og mennesker kan få dækket sine udgifter til behandlinger evt. osse få erstatninger ved men-skader osv... Ved ikke hvem der administrerer ordningen, måske politiet eller dyrlægen ved det? Tror osse, at man skal melde overfaldet til politiet under alle omstændigheder, hvis man ønsker at dækningen fra den fælles forsikring skal træde i kraft...
    Men er ikke sikker...
    Andre bud...? Jeg vil gerne lære ny viden hver dag...smiler,,
    Mvh
    Kent

• #6   28. sep 2009 Ang. skaden på din hund:
    Husk på, at mundhulen på hunden er hjemsted for nogle meget trælse bakterier, dels fra selve mundhulen, dels fra det hunden går rundt og gnasker lidt i, det være sig ådsler, fra ekskrementer som den finder rundt omkring, dels fra egen afføring og egen renholdelse, både af sig selv på poter og i bagdelen mv. Men osse fra at slikke andre hunde rene de samme steder...
    Den type bakterier som stammer fra førnævnte områder er normalt ufarlige for hunden, så længe de er udenpå huden og slimhinderne. Men får man et sår fra en hund, det være sig både dyr og mennesker, så åbner man jo ind til både vævet og blodbanen. I vævet kan det danne bylder mv. I blodbane kan det forårsage blodforgiftning med små bylder i lungerne og/eller andre steder og bakterier overalt i organismen. Får man bakterier i central-nerve-systemet er man osse ret dårlig og mere end utilpas...

Så behandl alle bid fra dyr, i/på dyr eller mennsker, med den fornødne respekt og tag det alvorligt og seriøst....helst før det bliver det...

For et lille bid kan have store konsekvenser for ofret uanset hvem, hvad, hvor, hvorhenne, hvor meget, hvordan og hvorledes...
    Mvh
    Kent

• #7   28. sep 2009 Man kan ALTID ringe til dyrlægen og høre han/hendes mening. Det koster ingenting, og i hvert fald med de dyrlæger jeg/vi har haft, har de nu heller aldrig hentet ind ind, bare for at tjene pengene.

• #8   28. sep 2009 Michelle>>> Helt helt enig med dig.... Alle de dyre læger, som jeg kender, og jeg kender rigtig rigtig mange af slagsen, har en høj moral og en etik, der er helt på toppen og på niveau med det du fortæller...

• #9   28. sep 2009 okay:-)
    Tak for svarene. Jeg ringer til dyrelægen i morgen tidlig

Kommentér på:
Synes I jeg skal gå til dyrelægen?

Annonce