1.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

hjælp vi tro vores hvalp er døv hjælp vi tro vores hvalp er døv

Ja, vi syntes ikke kira llystre på lyde, og vi har prøvet at klappe og fløfte osv, man hun kigger ikke engang, der skal virkelig råbes så kan vi være heldig hun kigger:-(

Kan man gøre noget???

Og jeg er sku ligt nervøs for hun er døv, for hvis hun er så blver hun jo ikke nem at op drage osv, og så er jko tanken om hvis hun bliver bange og bidr fra sig.

nogle der har oplevet noget linene og har et råd

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp vi tro vores hvalp er døv
  • #1   28. sep 2009 få hende grundigt undersøgt. har hun ikke været undersøgt som hvalp

• #2   28. sep 2009 Man går naturligvis til sin dyrelæge og får vedkommende til at undersøge de..

Og så er jeg sikker på at du kan læse en masse på internettet om at træne døve hunde.. Men få det nu lige konstateret først

• #3   28. sep 2009 Jeg ville kontakte opdrætter med problemet, og gøre opmærksom på du vil kontakte dyrlæge. Ta derefter til dyrlægen, og få ham til at vurdere det. Er din hvalp døv ( skal opdrætter betale dyrlægen), skal du jo tage stilling hurtigst muligt i sammenråd med opdrætter, hvad der skal gøres.
    At have en døv hund, er vist ikke det nemmeste, og er vist ret tidskrævende ( har aldrig haft en )

Held og lykke

• #4   28. sep 2009 vi har lige snakket medopdrætter, han vil godt tage hende tilbage hvis hun er døv(til aflivning) men vi er jo desværre bleven glade for hende, så det gør rimelig ondt, ja jeg vil også tage hende med til dyrlæge, men den der høre test er i kbh. og vist det enste sted de har det.

• #5   28. sep 2009 Jo hun har fået sundheds tjek,

• #6   28. sep 2009 Som de andre siger -få det undersøgt. Det kan jo have andre årsager som kan behandles, men er den rent faktisk døv, så må i jo vælge hvad i kan og ikke kan leve med.

Rent træningsmæssigt kan hunde sagtens lære øvelser alene for håndtegn (jeg bruger det meget til mine, selvom de hører udemærket), og dem jeg kender med døve hunde, bruger f.eks. lommelygte til indkald.

Men i det daglige kan det give problemer, f.eks. med en hund der er usikker/utryg fordi den ikke hører når folk kommer, og det KAN jo sidste ende betyde at den en dag bider fordi den bliver forskrækket, så er den døv, handler det vel i høj grad om hvordan i lever (bl.a. om der er små børn der ikke kan forklares hvordan de skal forholde sig med en døv hund) og om i er villige til det, kunne jeg forestille mig, store arbejde der er med en døv hund.

• #7   28. sep 2009 Prøv at tabe et stort bundt nøgler på gulvet bag ved hunden når den ikke ser det, hvis den reagere ved at vende sig om - er den ikke døv.

• #8   28. sep 2009
    Hvor er det rigtig øv for jer hvis jeres bange anelser viser sig at være rigtige. men opdrætter kan ike spise jer af med at de vil tage hunden tilbage og aflive den. De må give en økonomisk kompensation, hvis i vælger at beholde hende trods et evt handikap.

Hvis i er medlem af DKK kan i søge juridisk bistand der.

Med venlig hilsen Gitte

• #9   28. sep 2009 Gitte -det afhænger jo af kontrakten. Hvis kontrakten lyder på en ny hvalp mod aflevering af den gamle hvis der er fejl, så vil jeg faktisk tro den holder ift købeloven. Men ja, at snakke med DKK's jurister inden der gøres noget

• #10   28. sep 2009 ..

til hvalpetræning lærer vi altid noki kommandoerne først som tegn - altså en flad hånd ud i luften betyer dæk osv ..

så hvis du har en lærenem hund, tror jeg sagtens du kan opdrage den alligevel..

• #11   28. sep 2009 Michelle:

Ja giver dig selvfølgelig ret. Man må følge det der står i den kontrakt man har skrevet under på.

Men fra tidligere samtaler med juristen fra DKK, i forbindelse med opdrætterudannelsen, blev det også gjort klart at det ikke nødvendigvis er alt som opdrætter skriver i kontrakten der kan gøres gældende. Så uanset hvad skal man undersøge sagen grundigt. Der er sjældent nogle sager som er enkle og lige til, mange gange vil afgørelserne vare basseret på det enkelte tilfælde, og omstændighederne her omkring.

Med venlig hilsen Gitte

• #12   28. sep 2009 Gitte ."den gyldne regel" er at man aldrig kan stilles dårlige end købeloven (når der ikke er tale om privat handel). Men jeg tænker jo netop at man faktisk yder en kompensation ved at tilbyde en anden hvalp. Dog er der noget med at da hvalpe jo ikke er identiske (som f.eks. et TV) kan man afslå hvalpen og istedet få pengene retur.

Men mener bestemt ikke at kompensation nødvendigvis skal bestå i et afslag i købspris.

• #14   28. sep 2009 Michelle:

Lige netop de ord jeg manglede for at kunne forklare. smiley

Det er jo det jeg mener med at det ikke altid går som opdrætter har skrevet i kontrakten. For køber kan aldrig stilles ringere end købeloven.

Og nej kompensation kan være mange ting. Det kan være betaling af dyrlægeregninger, en hvis procentdel af prisen på hvalpen skal tilbagebetales osv. Igen en vurdering ud fra den enkelte sag.

Tror faktisk at vi er helt eninge smiley

med venlig hilsen Gitte

• #15   29. sep 2009 Kan se på dit logoment idag at hun er erklæret helt døv???

Kommentér på:
hjælp vi tro vores hvalp er døv

Annonce