1.362 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
hjælp vi tro vores hvalp er døv hjælp vi tro vores hvalp er døv
Ja, vi syntes ikke kira llystre på lyde, og vi har prøvet at klappe og fløfte osv, man hun kigger ikke engang, der skal virkelig råbes så kan vi være heldig hun kigger:-(
Kan man gøre noget???
Og jeg er sku ligt nervøs for hun er døv, for hvis hun er så blver hun jo ikke nem at op drage osv, og så er jko tanken om hvis hun bliver bange og bidr fra sig.
nogle der har oplevet noget linene og har et råd
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
Og så er jeg sikker på at du kan læse en masse på internettet om at træne døve hunde.. Men få det nu lige konstateret først
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
At have en døv hund, er vist ikke det nemmeste, og er vist ret tidskrævende ( har aldrig haft en )
Held og lykke
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 15
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 15
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.956
Rent træningsmæssigt kan hunde sagtens lære øvelser alene for håndtegn (jeg bruger det meget til mine, selvom de hører udemærket), og dem jeg kender med døve hunde, bruger f.eks. lommelygte til indkald.
Men i det daglige kan det give problemer, f.eks. med en hund der er usikker/utryg fordi den ikke hører når folk kommer, og det KAN jo sidste ende betyde at den en dag bider fordi den bliver forskrækket, så er den døv, handler det vel i høj grad om hvordan i lever (bl.a. om der er små børn der ikke kan forklares hvordan de skal forholde sig med en døv hund) og om i er villige til det, kunne jeg forestille mig, store arbejde der er med en døv hund.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 208
Hvor er det rigtig øv for jer hvis jeres bange anelser viser sig at være rigtige. men opdrætter kan ike spise jer af med at de vil tage hunden tilbage og aflive den. De må give en økonomisk kompensation, hvis i vælger at beholde hende trods et evt handikap.
Hvis i er medlem af DKK kan i søge juridisk bistand der.
Med venlig hilsen Gitte
jan 2007
aug 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 95
til hvalpetræning lærer vi altid noki kommandoerne først som tegn - altså en flad hånd ud i luften betyer dæk osv ..
så hvis du har en lærenem hund, tror jeg sagtens du kan opdrage den alligevel..
mar 2008
Ja giver dig selvfølgelig ret. Man må følge det der står i den kontrakt man har skrevet under på.
Men fra tidligere samtaler med juristen fra DKK, i forbindelse med opdrætterudannelsen, blev det også gjort klart at det ikke nødvendigvis er alt som opdrætter skriver i kontrakten der kan gøres gældende. Så uanset hvad skal man undersøge sagen grundigt. Der er sjældent nogle sager som er enkle og lige til, mange gange vil afgørelserne vare basseret på det enkelte tilfælde, og omstændighederne her omkring.
Med venlig hilsen Gitte
jan 2007
Men mener bestemt ikke at kompensation nødvendigvis skal bestå i et afslag i købspris.
mar 2008
Lige netop de ord jeg manglede for at kunne forklare.
Det er jo det jeg mener med at det ikke altid går som opdrætter har skrevet i kontrakten. For køber kan aldrig stilles ringere end købeloven.
Og nej kompensation kan være mange ting. Det kan være betaling af dyrlægeregninger, en hvis procentdel af prisen på hvalpen skal tilbagebetales osv. Igen en vurdering ud fra den enkelte sag.
Tror faktisk at vi er helt eninge
med venlig hilsen Gitte
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
hjælp vi tro vores hvalp er døv