{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyre blandnings hunde...
  • #2   2. okt 2009 syns måske en pris som 1000 eller 1500 kr er mere rimeligt.. men måske er jeg bare nærig *G*

  • #3   2. okt 2009 2000 får du nu ikke en tavlehund for, og 2000 synes jeg heller ikke er for meget for en blandingshund.

    Men når vi snakker 5-10.000 så er det væsentligt mere end hvad jeg ville give for en blandingshund.

    Men men, de er jo ikke dyrere end hvad folk er villige til at betale. Og jeg kan da sådan set godt forstå man sætter prisen til det folk er villige til at betale. Det er da meget logisk


  • #5   2. okt 2009 Jeg syntes 2000-3000 er ok for en blanding, det kan være et argument for at sortere dårlige ejere fra, en hund til 500 kan hurtigere blive et "impuls" køb. Der er jo desværre nogle der kun handler hund ud fra prisen og de mennesker bliver vel sorteret fra, når man hæver prisen lidt, gav selv 1500 for min rundkørsel for 3 år siden ca. Ville gerne have givet mere. smiley

  • #6   2. okt 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

    nej det er ikke meget tavle man får for 2000, men når man vil ha 4500 el. 5000 for en blandning så syns jeg det er alt for dyrt, så kan man jo lige så godt købe en med tavle..


  • #7   2. okt 2009 Mette -det kunne an ligeså godt, men det gør folk så åbenbart ikke. Hvis flk er villige til at betale den pris, så er det jo fair nok at det er det de koster.

    Om du eller jeg så ville betale den pris, er jo sagen uvedkommende;o)


  • #9   2. okt 2009 Synes at alt op til ca. 4000 kr er acceptable.. enhver kan skaffe 1000 kr til en hund, selvom det 'kun' er blandingshunde skal der jo stadig sørges for at de får et godt hjem. Tror man får mange henvendelser af sære typer når man næsten giver hvalpene væk...

  • #11   2. okt 2009 Ja og at sortere dem fra er hård jo arbejde nok i sig selv.. Folk kan snyde, lyve og spille skuespil og det skal du kunne se igennem.. der er forskel om du skal gøre det ved 5 personer eller 50

  • #12   2. okt 2009 stavefejl er gratis

  • #13   2. okt 2009 nu må i endelig ikke misforstå mig, har intet imod blandnings hunde, men syns prisen på dem er for høj, for som Rikke H, skriver er det jo nok de færeste af hundene som er tjekket for sygdomme osv.
    Og bare fordi prisen er lav, betyder det jo ikke at hunden havner de forkerte steder smiley


  • #14   2. okt 2009 Selv de fleste internater tager mere end 2000 kr for en hund, og der taler vi endda om en "brugt" blandinghund.

    Synes alt under 2500 kr for en hvalp, uanset race er alt for lidt. Det gør at folk ikke tænker sig ordentlig om.
    Bare se alle de stakkels 50 krs katte der bliver smidt ud, fordi de i folks øjne intet er værd. Kostede de nu et par tusinde, var der nok ikke så stort et problem.

    Er selv villig til at give op til 5000 kr for en blandingshund. Hvis det er den rette, opvokset i det rette miljø og passet med de rigtige ting.


  • #16   2. okt 2009 Jeg synes ikke det er for meget at tage omkring et par tusind eller 3 for en blanding, alt efter hvad der følger med, racer o.s.v.

    Jeg gav så vidt jeg husker 1000 eller 1500 kr for Keesha for 4 år siden, men det var uden chip og vaccinationer. Det var en helt fair pris i mine øjne.

    Jeg vil så aldrig give 5-6000 for en blandiing, hvis jeg kan få en ægte med stamtavle for 8-9000 kr.


  • #17   2. okt 2009 Det skal bestemt ikke lyde som om prisen er det eneste der sortere dårlige købere fra, men så er de værste sorteret fra, så en god samtale med de sidste, så skulle den ged være barberet smiley

  • #18   2. okt 2009 Det sortere de værste fra. Det fik jeg bevis for, da mine hvalpe, pga dbas regler, stod til 350 kr.
    Der ringede folk og ville købe hele kuldet. Nogle ville købe en for at have den boede hos en ven, fordi moren ikke ville give hende lov at have den.

    Den slags opkald fik jeg ikke, da prisen igen blev sat til de rigtige 3500 kr. Fandt 4 super gode hjem.


  • #20   2. okt 2009 jeg gav 1000 kr for pingeling - og mener bestemt ikke jeg er en dårlig hundeejer. og det var ennda inc tavle *gg*

  • #21   2. okt 2009 Nu koster blandingshunde som oftes ikke 10000 kr. Men har folk ikke de 10000 kr nu, må de spare de 1000 de har råd til i 10 måneder, så de får råd. Og så har de haft 10 måneder til at tænke sig rigtig godt om.

  • #22   2. okt 2009 Hundemutter: Det er der heller ingen der siger ;D Gav selv 1200 kr for Lilly.
    Mener bare stadig det er alt for lidt og det tiltrækker de forkerte.


  • #23   2. okt 2009 Altså jeg gav 3500 kr for min blandingsbasse! Og selvom det er en "blanding" kan opdrætter jo godt være alvorligt omkring det. Ikke alle blandingshunde er "ups'ere" og uheld ind over naboens hæk... Hende jeg købte min hvalp af var ret seriøs, hvalpene var planlagt pg blandingen var planlagt... Hvalpene fik eukanuba hvalpefoder, 3 x ormekur, 1 vaccine og hvalpetjek m.m. Så ud af 3500 kr var fortjenesten i sidste ende ikke engang ret stor... Og der må selvfølgelig gerne være lidt fortjeneste på, det slider jo på mange ting som møbler, gulv o.s.v. med sådan en omgang stue-opdræt... Derudover følte jeg også at hun, ved at sætte en lidt "høj" pris, ikke var klar til at sælge sine hunde til hvem som helt, og jeg er enig i at man tænker en ekstra gang over det når man skal bruge 3500 kr på en hund, i forhold til 500 kr...

  • #24   2. okt 2009 P.s. og Rikke H jeg føler mig da bestemt ikke dum af den grund!! (at jeg har givet 3500 for en blandingshund)

Kommentér på:
dyre blandnings hunde...

Annonce