Lære sin hund at omgås andre {{forumTopicSubject}}
Står i den trælse situation at min han hund ikke rigtig kan med andre hunde.. Jo andre hunde af samme race efter han har mødt dem et par gange og så min svigermors chinese fordi den kender han.. men når vi møder andre hunde på gaden gør han og er bare så sur på dem.. for et stykke tid siden bed han ud efter en løs hund der kom mod ham og over til ham på en boldbane og siden har jeg været nervøs for at lade ham møde andre.. vi mødte så nogle venners hund idag men kunne ikke slippe ham for jeg var så nervøs for han ville "fare på" deres tæve hund.. det er virkelig krise for mig da jeg gerne ville have en hund der kan hilse og lege med andre.. ved fejlen nok ligger et sted hos mig i opdragelsen.. men er der nogle gode tricks man kan gøre for at lære ham at omgås hunde der er større og af anden race??
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
Det er ikke alle hunde der kan med alle hunde, hold dig til dem han kan med, prøv at undgå at komme for tæt påå fremmede hunde, så han ikke laver udfald, og hvergang han ser en anden hund og er stille skal han have ros og en lækker godbid, det ville være godt hvis i startede til den type træning. Held og lykke
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.696
Sheila: Det er sådan jeg har gjort indtil videre er bare ked af at gå tur med ham hvis vi møder andre for så gakker han.. og ikke at kan besøge vores venner når de har hund.. og hvis vi møder en løs hund går jeg helt i panik da jeg ganske enkelt er bange for han bidder den jo,.
Han er blevet bedre til nogle gange at møde andre hunde når vi går tur så kan han finde på at ignorere dem, det gjorde han idag men kan også være uheldig han gør det andet...
aug 2005
nov 2007
Har du prøvet at træne den type træning i samarbejde med adfærdstræner og figurant hunde???
aug 2005
Men har ikke trænet direkte sådan med træner og figurant hunde..
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Men jo, det er da møgtræls at han ikke kan med andre hunde. Baloo havde det samme problem, men jeg lærte hos Lillen at læse hans signaler og agere ud fra det. Nu ved jeg hvor hans grænser er, og det handler jeg ud fra.
Baloo opførte sig eksempelvis eksemplarisk da vi sidste sommer havde et stort gårdhundetræf, hvor knap 40 hunde løb løs i en lukket, men meget stor, indhegning. Ikke på noget tidspunkt gik han i clinch men nogen af de andre, selvom det også var hanhunde. Det var en fryd at han bare var så god. Jeg tror at det var fordi at han var på egen hånd og ikke hele tiden skulle følge med i hvad jeg nu lavede. Han følte sig på en eller anden måde fri og glad.
nov 2007
Det er træning jeg kan anbefale, jeg har samme problem med min han efter 3 angreb. Vi er rigtig glade for det og det har hjulpet rigtig meget, og glæder mig sådan til at se slut resultatet, men det er så en træning der koster her betaler jeg 1500 for 4 gange, 1 gang teori om adfærd, hvad kan det skyldes, alle faktore, hvordan skal man reagere, hvad gør man og sådan, også er der 3 gang træning hvor der ligepludselig dukker en figurant med hund op, dog et godt stykke væk, og kommer tættere hvis træneren mener hunden kan klare det.
Og da jeg jo ikke kan gå på holdtræning, så går vi til privat timer det er 500 i timen, så gost og vel 3000 kr på træning om måneden her, det koster, men jeg gør det i håb om at det vil lykkedes os at få ændret adfærden.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Når det er sagt, så kan jeg godt forstå at din hund reagere som den gør når en fremmede hund løber hen til den og din egen er i snor, den føler sig truet fordi den ikke kan komme væk, så jeg vil ikke tage dens adfærd i de situationer så tungt.
Nogle hunde kan kun sammen med dem de kender, og det synes jeg også man skal respektere og ikke påtvinge dem andre bekendtskaber når de ikke er interesseret bare fordi man selv synes at det burde være sjovt for dem med legekammerater.
Adfærden med at gå forbi andre hunde på gaden uden at lave udfærd kan du få hjælp til at træne.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Trådopretter: Tror det handler om racen men også om selvtillid eller mangel på samme. Det er ikke et must at ens hund skal kunne med andre hunde selv om det selvf. er at foretrække for det meste.
Tror du skulle få en adfærdsdims på for det lyder til at du desværre er med til at forstærke hans adfærd ... Kender det fra min hund. Hun kan med alle hunde hvis ikke hun har snor på. Har hun snor på kan hun ikke med een eneste hund.
Jeg ved dette og respekterer dette men det er selvf. træls. Men det er min usikkerhed der går ned i vovsen ...
Held og lykke :o)
okt 2007
Der er en grund til han blev fjernet fra TV2 og han nu kun vises på viasat ...
aug 2005
Gitte: Jah det kunne jeg forestille mig.. men Nuggi kan jo faktisk også godt med Bianca.. det har aldrig været noget problem, de render jo bare op af hinanden.. Jah ved Lillen kan hjælpe mig.. har hun gjort før så overvejer at få hendes hjælp igen..
Sheila: Det lyder effektivt
La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig! !: Den situation med hunden der løb hen til ham ved jeg at han bare forsvarede sig selv.. det var en livlig hvalp der ville lege og ejeren undskyldte mange gange.. så det ved jeg, ikke var nuggis skyld.. Vil aldrig tvinge min hund til at være sammen med andre hvis han ikke vil, synes bare det kunne være rart ikke at skulle være så nervøs hver gang vi møder og ser en anden hund..
Sanne: tror også det har noget med racen at gøre.. det jeg kan aflæse på ham er at han er nysgerrig nok men blir nervøs når de nærmer sig ham og det ikke er ham der styrer situationen mere..
Og respekterer fuldt ud hvis han ikke kan med andre.. min hund er vigtigst.
okt 2007
okt 2007
Du kan også google ham.
aug 2005
Det skal også lige siges at han er kastreret..
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Og Balder kan heller ikke med andre hunde .
Et trick du kan prøve er , når i ser en hund på lang afstand , så bed ham om hans opmærksomhed ved at give ham guffer , lege lidt med ham , bede ham om at lave nogen tricks han kender , så han ikke fokusere på hunden , men på dig .
.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Var jeg dig, ville jeg ikke presse min hund ud i sådanne situationer han tydeligt ikke bryder sig om eller kan magte, men i stedet arbejde på, at sålænge vi går ture, så skal fokus være på dig, for DU passer på ham, og IKKE sætter ham i situationer han ikke kan magte.
For mig lyder det som et tillids problem, at han ikke stoler på at du har overblikket og beskytter ham, og at han derfor ser sig nødsaget til at reagere som han gør.
Ikke alle hunde har behov for, lyst til eller overskud til at skulle hilse på vildt fremmede hunde... det er et menneskeligt behov vi har overført til vores hunde.
Jo, der er hunde, der bare gerne vil lege med alt på 4 ben, men det er altså ikke normalen. Og det bør vi som hundeejere respektere og acceptere.
Men selvfølgelig skal han ikke lave udfald imod hunde på modsatte fortov, eller hunde i snor generelt.
Derfor er det at I må arbejde på tilliden
aug 2005
Det med at give godbidder når vi går forbi andre hunde hjælper desværre ikke.. han ignorer det på bedste vis..
Overvejer at købe/låne victorias bog for at se om jeg kan blive klogere på det område.
dec 2006
aug 2005
aug 2005
maj 2006
dec 2006
Jeg prøvede med Balder og det var bestemt ikke en succes , tværtimod .
aug 2005
maj 2006
aug 2005
Lære sin hund at omgås andre