{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skar halsen over på kamphund
  • #1   12. okt 2009 Repost..
    Den var oppe og vende et par gange igår, og bølgerne gik højt..

• #2   12. okt 2009 Der ligger en tråd lige nedenunder smiley

• #4   12. okt 2009 Ja, den debat kørte hele dagen på HG i går... så hvis du vil vide lidt om folks holdninger til den sag, så er der masser af læsestof at gå i gang med smiley

• #5   12. okt 2009 ej jeg synes virkelig jeg har siddet og ledt efter andre lignende tråde, men har ikke kunne finde nogle.. Hvor typisk.

• #9   12. okt 2009 Den er blevet stukket i halspulsåren og har ikke fået skåret halsen over... Billederne er grimme og det er handlingen også efter min mening. Lige meget hvilken situation og race, så giver det ikke ret til at slå ihjel. Hvis de har kunnet få hunden båret væk i et kvælertag, så har de kunne lukke den inde og tilkaldt en dyrlæge og aflivet den rigtigt.

Hvis "morderen" ikke blir straffet for dyremishandling eller overtrædelse af våbenloven - hvor ender vi så lige i DK? Det ender jo med at man har lov til at slå ihjel uanset hvad.

Synes mange herinde er dobbeltmoralske, hvis hunden var blevet slået ihjel uden at have overfaldet, så var det manden der skulle klynges op og stikkes i halsen....

• #11   12. okt 2009 miss single : kunne ikk have skrevet det bedre selv.

• #14   12. okt 2009 Jeg kunne have gjort det samme..

hvis der kom en hund og ville dræbe min øjesten, så ville jeg kunne dræbe den hund uden at blinke med øjnene...

er ikke en voldelig person eller dyreplager... men hvis nogen vil prøve at dræbe min familie, ja så er der ingen grænser...

så folk kan gå amok..... eller hvad de nu vil.. ;-D syntes dette er helt iokay

• #15   12. okt 2009 Nødværge paragraffen gør jo at man kan sigtes for en lovovertrædelse, men frifindes i henhold til loven.. Og den tager også hensyn til at man kan komme til at overreagere pga. angst eller ophidselse..
    man må forsvare sig mod et overhængende eller påbegyndt uretmæssigt angreb med et lignende modangreb..
    Også på vegne af andre..
    Der har været en sag, hvor en mand blev opdaget, da han prøvede at voldtage en pige..
    Han blev fastholdt indtil politiet kom, men så hårdt at han døde af det... Jeg mener det var i en grøftekant, så muligvis noget med noget vand i bunden af grøften ??
    Normalt vil det jo betyde at dem der fastholdt ham kunne dømmes for det, men pga omstændighederne blev de frikendt

Det jeg vil frem til er at det ikke er ulovligt at forsvare sig selv eller andre med hvad der er nødvendigt for at standse et uretmæssigt angreb..
    Der står jo at der kan blive noget i forhold til våbenloven, så det bliver vedekommende nok tiltalt for.

Jeg synes jeg har lidt svært ved at forstå hvad der egentlig skete... det lyder som om rigtig meget er forsøgt før kniven kom frem.. men hvordan har han kunnet nå både at finde rive og hammer og forsøge med det og da det ikke virkede, så finde en kniv ??

• #16   12. okt 2009 men når alt kommet til alt, så havde den lile hund nok været død hvis manden ikke havde gjort noget.. så nu harvi en død hund istedet for to...

• #20   12. okt 2009 Dette var ikke selvtægt. med nødværge...

! Det min mening .... det havde endt fatalt for begge hunde hvis manden intet havde gjort...

Man kan da ikke mene mand skal stå og se på at en mand holder af bliver slået ihjel... Nej det vil jeg sku godt nok ikke

• #21   12. okt 2009 Jeg synes historien virker "overdrevet" og mangel på viden om hvad der er sket.

Men hvis en anden hund angreb min hund, UANSET RACE, ville jeg gøre alt for at få den væk. -Der er jo forskel på om det er en chihuahua eller en rottweiler (bare for at nævne to racer i hver deres størrelses kategori).
    Men det ville være nemmere at gribe fat i en chihuahua end i en rottweiler. Men uanset hvad så ville jeg da prøve ALT, og jeg ville nok skrige alt hvad jeg kunne og få fat i hjælp..

Men ak ja :). Hvad der dog ikke sker i Dk, men muskelhunde - det synd, men tror ikke rigtig man kan gøre noget ved det mere.

• #22   12. okt 2009 Altså jeg går ikke rundt med et had til muskelhunde..

jeg ser bare på hvad der sket,.. en stor hund angriber lille hund, person kan ikke få den væk, den lille hund vil dø, man dræber store hund.

tager ikke til overvejelse hvilken race det er.

• #24   12. okt 2009 havde nok gjort det samme hvis det havde været mig og jeg lige havde en kniv på mig(det kan trods alt give en fængselsdom at have en kniv på sig) MEN jeg synes stadig man skal være noget KOLD for at kunne gøre det!!!!

jeg skulle slå en mus ihjel den anden dag og der var jeg lige ved at tude....

• #25   12. okt 2009 ja ham der har stukket i hunden, skal vel have en straf for at gå med kniv, når alle mulige andre får fængsel staf for at have en kniv i deres bil som de bruger på jobbet...

Jeg må sige jeg syntes ikke det er iorden at slå nogen hund eller dyr ihjel medmindre du har uddanelsen til det... Jeg tager afstand fra det som er sket, men skal så også sige at jeg ikke syntes der er ok at hunde overfalde hunde i det hele taget, min egen er blevet overfaldet 2 gange på 1 mdr...

Men jeg har en billig deo i min lomme når jeg går tur, det er hverken ulovligt eller skadeligt, og tro mig når jeg siger at INGEN hund syntes det er fedt og få en gang deo lige i snotten, og hvis man gerne vil være på kant med loven så brug pebersprey, hundene slipper og trække sig væk når de for sådan en omgang i hovdet..
    Jeg har set det blive brugt flere gange desværre... Selv to amstaff hanner som røg op og slås sådan for alvor, stoppede efter de fik en tur med en deo...

Så alle hundeejere som er bange for at deres hunde skal blive overfaldt ned i føtex og købe en deo til 20kr, det er billigt og DET VIRKER...

• #26   12. okt 2009 kamphund eller ej, det gør sgu ondt at se en hund blive "aflivet" på den måde, han burde straffes med bøde... syntes det er så forkert...

• #27   12. okt 2009 Tanja, nej bøde kan ikke gøre det, han skal ind og sidde som alle andre skal når de rende med kniv...
    Det er også meget meget forket og slå et dyr ihjel på denne barbariske måde, og det også selvom at hunden var den type hund det var... Jeg stikker sku da heller ikke en kniv i min nabos jagthund fordi den jagter min kat nogen gange...

• #28   12. okt 2009 Karina: selvfølgelig skal man ikke stå og kigge på, men ligefrem og slå hunden ihjel er nok lidt langt ude...

• #29   12. okt 2009 Jeg har læst mig til at hunden blevet knivdrabt BAGEFTER!!!! Hvad fanden er det for noget???

Jeg læste det først som om den var blevet stukket for at den skulle slippe og at det var det den var død af... Men det er sku ikke ok at stikke den bagefter!!!!

• #30   12. okt 2009 Jeg har selv stået og set på at min lille hund blev overfaldet og skambidt.... Jeg vil vove den påstand at INGEN - ABSOLUT INGEN - kan udtale sig om hvad de ville gøre/have gjort FØR de står og ser deres egen elskede hund i gabet på en anden hund - UANSET RACE!!! Min hund vejede på det tidspunkt omkring 10 kg - han blev angrebet af en Golden på omkring 30 kg. Vi kan hurtigt blive enige om at det var MIN hund der var i farezonen for at dø, ikke? Hunden der angreb min bed sig bare fast i Sumos hoved og begyndte at ruske og trække i ham :o( det var UBESKRIVELIG FORFÆRDELIGT. I ved ikke hvilken skræk og hvilke følelser der går igennem én når man står lige midt i det - og I ved ikke hvad man gennemgår bagefter - ikke bare i dagene efter - men i månedsvis - ja jeg tror ALDRIG jeg kommer over det........
    Jeg havde ingen "våben" andet end mine hænder - og DET var i hvert fald ikke nok. Jeg råbte, skreg, hev, rev og flåede i den golden - og INTET hjalp. Først da ejeren af hunden stak sine hænder ind i munden på sin hund og forsøgte at få den til at slippe hjalp det lidt - den slap et splitsekund, hvor jeg så kunne nå at flå min hund til mig. Jeg rev bare opad i hans snor og greb ham i mine arme.
    Hvis jeg havde haft et våben - uanset hvilket - en skrutrækker, peberspray, en gaffel for den sags skyld - så kan jeg love jer for at jeg havde brugt det/den UDEN tanke for om jeg evt kom til at slå den angribende hund ihjel - DEN SKULLE BARE SLIPPE min Sumo....
    ps begge hunde var i snor - på en ganske almindelig villavej - vi kom rundt om et hjørne fra hver sin retning..... Det kan ske for alle........

• #31   12. okt 2009 Hold nu op Tanja jeg har aldrig sagt man skal stå og kigge på ens hund bliver overfaldet, gjorde jeg heller ikke de gange det er sket at min muskelhund er blevet overfaldet.. Men jeg mener ikke man skal stikke den ihjel..
    Ja snoren om halsen ville være en mulighed, og jeg vil godt sige jeg har aldrig opelevet at man ikke stoppe en muskel/kamphund der går til angrib har haft disse racer siden jeg var 17år er nu 30 år..

Men som sagt tag en deo i lommen de virker...

Og endnu engang skal det lige siges jeg tager ikke muskelhunde i forsvar (hvad nogen måske vil tro da jeg selv har en) jeg mener også at en slags forbud nok desværre er vejen frem, om det så skal være forbud mod bestemte racer eller hvad det bliver kan jeg ikke sige, men jeg må desværre bide i græsset og sige at der jo skal ske noget da ingen kan være tjent med og rende rundt og være bange for at lufte deres hunde fordi et mindretal ødelægger det....

• #33   12. okt 2009 Karina - Tak for dine ord :o)
    og i øvrigt er jeg helt enig i det du skriver med at det er os - hver enkelt hundeejers - ansvar at sørge for at vores hunde fx ikke stikker af osv.
    Og så kommer jeg lige med min sædvanlige svada - hold så jeres hunde i snor (altså medmindre I sæføli går et sted hvor det er tilladt at have løs hund ;o)
    Jeg går selv ALTID kun steder, hvor man skal have hund i snor - men kæft hvor er det bare alt alt for tit at jeg møder folk med løse hunde - og kom ikke og sig at I ikke kan læse - for der er sgu som regel også et billede af en hund uden snor MED STREG OVER - hvor svært kan det være....

• #34   12. okt 2009 kæft hvor jeg hader når en trådstarter sletter tråden lige når en diskussion bare kører..... øv :o(

• #35   12. okt 2009 #§ Sumo #...er du sikker på det var trådstarter ?
    Mange i tråden overskræd HG.s regler...bl.a. udhæng smiley

• #36   12. okt 2009 Nå for dælen da - jeg læste de første 20 indlæg og de sidste - så der ski nok noget der er gået hen over hovedet på mig.... - men uanset - det er squide irriterende når man selv lige har bidraget med noget godt - altså syns man selv :o)

• #39   12. okt 2009 Ja jeg syntes stadig det i orden....

og jeg er ligeglad med folks argumenter imod

• #40   12. okt 2009 Lidt ærgeligt den anden tråd blev slettet fordi folk ikke kan holde deres personfnidder i det private..!

• #41   12. okt 2009 #§ Sumo #... ja det er irri, når folk ikke overholder selv almindelig pli...øvbøv smiley

( og mente selvfølgeligt overskred :P)

• #42   12. okt 2009 Ja - jeg synes at - som med så meget andet i vores lille hyggelige land - at bare fordi et fåtal ikke kan opføre sig ordentligt - så går det ud over os alle...... Altså fordi et par tumper ikke kan holde deres fnidder for sig selv - så bliver diskussionen lukket ned for os alle...... I stedet for at man som administrator eller hjælpe administrator lige går ind og gir de pågældende en over nakken!!!!!! så går man ganske enkelt bare ind og sletter tråden....... bang sådan - I får alle skylden........ øv :O(

• #43   12. okt 2009 det går sku nok det hele alligevel ;-D

• #44   12. okt 2009 nu har jeg selv prøvet at skulle rykke en amstaff der havde bidt sig fast i hovedet af min han og så svært var det altså ikke.
    nogle slag på kæben så var den løs...
    har også prøvet min gamle tæve og min hand kom op og slås om et kødben hvor jeg skulle rykke dem fra hinanden igen det samme, så alt det pis med det er umulig at gøre og de er låst fast er en gang pis.

det havde ikke været nødvendig at aflive den stakkels hund på den måde og vil fandme håbe der er nogle der udøver selvtægt på den idiot der gjorde det( når man kan gi kan man også modtage)
    havde jeg sku nok gjort hvis han havde gjort det ved min hund..
    og ja det er synd for den lille hund men derfor gør det sku ikke i orden at stikke en hund ihjel.
    og ja hunden skal selvfølgelig aflives men på en værdig måde, ikke stikkes ihjel efter den har sluppet

• #46   12. okt 2009 ej okay så let er det sku ikke at vriste en muskelhund væk... det jo heller ikke alle der ved hvorn man gør det....

lad være med at hate manden ...
    det ikke selvtægt... get it

• #47   12. okt 2009 jeg forstår heller ikke...

hvis jeg så handler i forsvar for mig selv eller min hund, så skal en person også komme og stikke mig i halsen??

• #48   12. okt 2009 nej selvfølgelig tænker man ikke det...
    hunden bliver aflivet bagefter på en trappesten med en kniv efter den har sluppet det synes du ikke selv det er noget svineri eller hvad, så må jeg godt gå i gang med at stikke tæppetissere med napoleons kompleks ihjel når de prøver at bide sig fast i mine hunde eller hvad

• #49   12. okt 2009 Hvis man havde dræbt hunden i nødværge, så var det okay - MEN HUNDEN ER STADIG BLEVET STUKKET IHJEL EFTER DEN HAVDE GIVET SLIP OG DEN VAR BEVIDSTLØS DA DET SKETE! EN HUND DER SIDDER FAST I RYGGEN PÅ EN ANDEN HUND BEVÆGER SIG NOK OG MED DET PRÆCISE STIK SÅ HAR HUNDEN IHVERTFALD IKKE VÆRET AKTIV.

Hvis min hund blev overfaldet og den anden hund ikke ville give slip, så ville jeg gøre alt hvad jeg kunne for at redde min egen hund og det bedste at gøre er vel at få den anden hund bevidstløs og fjernet og så måtte politi og dyrlæger sørge for at finde ud af hvad der skulle ske.

• #50   12. okt 2009 syntes stadig det er forkert uanset hvad. jeg er ikke tilhænger at muskelhunde, men syntes det er helt forkert hvis vedkommende der stak ikke for en bøde.... det offentlige siger med andre ord, det ok, bare stik de hunde ned, og hvad kan det ikke udvikle sig til, ALLE dyr fortjener det mindste en værdig og ordentlig aflivníng.... UANSET hvad der er gået forud for en aflivníng,
    ja det er grumt når de slås, har boet nabo til en dalmatiner/boxer blanding og den så rødt hver gang den så min hanhund så ved hvor grimt det kan være men det giver ikke mig ret til at aflive den... min kæreste var jæger og ku bare ha skudt den... men det gør man bare ikke i min verden.

• #51   12. okt 2009 det har jo ikke noget med forsvar at gøre den blev aflivet bagefter på en trappesten
    når man udøve selvtægt må man jo også være stor nok til selv at kunne modtage det, så ja jeg håber virkelig der er nogle dernede der gør det..
    og ja tror sku egentlig også jeg havde udøvet selvtægt på en der havde gjort det på min hund..
    hunden havde sluppet hvorfor så aflive den på den måde, hvad er der nu ivejen med en dyrelæge

• #52   12. okt 2009 undskyld mig når man kan udøve selvtægt så må man jo også være stor nok til at modtage det, som jeg virkelig inderligt håber der er nogle der gør på denne hundemorder..
    syntesw virkelig det er langt ude at aflive en hund på den måde

• #54   12. okt 2009 jeg modsiger ikke mig selv jeg siger hvis der var en der stak min hund ihjel på den måde (selvtægt) så tror jeg sku også jeg ville udøve selvtægt på den mand...
    der var jo absolut ikke nogen grund til at stikke hunden ihjel når den havde havde sluppet.
    så det kan godt være jeg er lidt gammeldags med øje for øje tand for tand
    syntes bare det er noget forbandet svineri

• #55   12. okt 2009 gizmo hvorhenne har jeg sagt det er i orden, det syntes jeg langt fra det er men syntes det er en forfærdelig at aflive den på den måde.
    også hvis alle jer må kalde vores racer for muskel eller kamphunde så må jeg vil også kalde jeres for tæppetissere eller der kører måske kun den ene vej.
    og hvis du syntes det er fint folk griber ind på denne måde vil jeg sku håbe der er en der stikker din hund ned også næste gang den bider en

• #57   12. okt 2009 Per - mener du helt seriøst at du ville slå en mand ihjel hvis han havde dræbt din hund? er der andre end mig der sidder med total kuldegysning lige nu...............
    shit siger jeg bare......
    Og så vil jeg ellers bare lige gentage - INGEN ved hvordan de ville reagere før de selv har stået i den situation at deres lille hund bare hænger der i gabet på en stor modbydelig sindssyg hund der kun har ET ønske: AT DRÆBE........ INGEN siger jeg bare - og ja det kan være at han dræbte hunden da den havde sluppet - men jeg ved bare at jeg kun tænkte en ting da lortehunden havde sluppet min lille hund dengang - det var: "den hund skal bare ikke have lov at slippe fra det her"..... Men jo det gjorde den - den går da stadig rundt på de små villaveje her hvor jeg bor - og jeg har endda været så "heldig" at møde den et par gange. Kæft hvor jeg synes det er usmageligt.......

• #58   12. okt 2009 det kan man da sagtens det er bare øje for øje teorien.
    det har jeg har et problem med er at han afliver hunden på en trappesten efter den har sluppet for det har han ingen ret til, og hvis han kan yde selvtægt så kan jeg vel også.
    det der er problemet er hunden har sluppet og han skærer pulsåren over på den alligevel, hunden skulle aflives ja, men af en dyrelæge ikke person, der tror han er dommer og bøddel

• #59   12. okt 2009 det er ikke hævn men retfærdighed manden bliver sigtet for hærværk for at skære halsen over på en hund. hærværk.....
    hvor er det retfærdige henne der, i vores fantastiske retssystem hvor det i øvrigt giver et års tid for for som spritbillist at køre en person ihjel giver et års tid. ja hurra for retssystemet

• #60   12. okt 2009 Per.. nu ved jeg ikke hvad der præcis er sket, andet ud fra hvad medierne skriver... jeg synes heller ikke det er okay at den blev stukket ihjel... det er ganske forfærdeligt og måtte skynde mig at kigge væk fra billedet, for blev direkte dårlig! MEN hvad nu hvis hunden stadig var voldsomt agressiv efter den havde sluppet den anden hund.. kan det så være derfor han stak den tænker jeg?

• #61   12. okt 2009 hvis han kan trække den hen på en trappe uden han bliver nødt til at dolke den var den nok stadig ikke så aggresiv så kunne han jo lige så godt have gjort det med det samme

Kommentér på:
skar halsen over på kamphund

Annonce