{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Hund "defekt" allerede fra opdrætter {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften smiley

Vi har lige fået konstateret Filippa har en hudsygdom. Det er en sygdom de kun kan få fra de er helt små, og som de får oftes fra moderen, har jeg ladet mig få at vide fra dyrlægen.

Mit spørgsmål går på, om man kan "kræve" at få nogle penge af oprdætter til dyrlæge regninger. Indtil nu har det kostet 2000 kr, og hun har minimum 3 gange endnu af samme behandling. Måske flere hvis behandlingen ikke hjælper hurtigt nok.

Hun er uden tavle og er "bare" en blanding. Selvfølgelig er det vigtigst hun bliver rask, men derfor er det stadig irriterende at skulle af med 6000 kr for noget hun har haft allerede fra før vi købte hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund "defekt" allerede fra opdrætter
  • #1   12. okt 2009 mener at hunde går under købeloven hvor man har reklamation i 2år

hva står der i den købsaftale du har underskrevet?

• #2   12. okt 2009 Jeg tror desværre ikke der er noget at komme efter, det er ulempen ved at købe en hund uden tavle.

Er der købekontrakt på hende og hvad siger evt den

Håber i holder af hunden alligevel.
    Føler med jer

• #3   12. okt 2009 Det kommer an på hvad der stå i den købekontakt du har fra opdrætteren.

Det kan være at hvalpen har vært til dyrlægeen før den er blevet solg, og det er bevis nok for opdrætteren at hunden var sund og rask, da den forlod opdrætteren.

• #4   12. okt 2009 Skal da lige ha fundet kontrakten frem igen smiley

Hun har været til dyrlæge dengang oprdætter havde den, til sundhedscheck. Men de kan jo først se om den er syg ved skrabeprøve, og det gør de jo ikke til et sundhedscheck?

• #5   12. okt 2009 Hvis det er dermodex den har, så er det noget alle hunde får fra deres mor, men det er kun hos nogle den bryder kraftigt ud..

• #6   12. okt 2009 Linda B

Et sundhedstjeck, er at hunden er sund og rask, når den forlader opdrætter. og har den været det her, ja så har du ikke noget at komme efter.

• #7   12. okt 2009 Hvad er det for en hudsygdom? Hårsækmider?

Hvis den er købt hos en opdrætter med kennelmærke, er man jo automatisk dækket af købeloven.
    Er den købt hos privat, gælder købeloven hvis ikke andet er anført i kontrakten -dog kan man ikke benytte sig af forbrugerklagenævnet ved privatkøb, og derfor må man gennem et civilt søgsmål, hvis ikke man kan blive enig med opdrætter om en løsning på egen hånd.

Købeloven giver 2 års reklamationsret. Det første ½ år, er det sælger der bærer bevisbyrden, derefter er det køber.
    Hvis ikke andet er aftalt i kontrakten, ville jeg benytte mig af reklamationsretten,og prøve at se om ikke i kan få et afslag i købsprisen.

• #8   12. okt 2009 Købeloven gælder uanset om det er en hund med tavle:-)

• #9   12. okt 2009 Gitte -jep. Men når der er tale om privat køb, så kan man aftale sig udenom købeloven. Dvs at hvis kontrakten siger noget andet end købeloven, så er det kontrakten der gælder

Ved forbrugerkøb (altså køb hos en reg opdrætter), kan man som køber aldrig stilles dårligere end købeloven. Dvs at hvis kontrakten f.eks. siger at der ikke ydes ogen reklamationsret, så er det ugyldigt, da man ikke kan stilles dårligere end købeloven.

Kommentér på:
Hund "defekt" allerede fra opdrætter

Annonce