987 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

hvornår skal der chippes? hvornår skal der chippes?

Jeg får min nye hvalp midt i næste måned, og selvfølgelig skal hun jo både chippes og vaccineres. Men jeg er lidt i tvivl om hvor længe efter man har fået hunden, at den skal registreres. - Der er det i det at vi flytter ca en måned efter vi har fået hende hjem, og dermed også kommer til at skal skifte dyrlæge. - Kan vi vente denne måned inden vi får hende chippet, eller hvordan er det egentlig med det??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår skal der chippes?
  • #1   14. okt 2009 Gør opdrætter ikke det?

Luna blev chippet og fik 1. vaccine som 7 ugers hvalp

• #2   14. okt 2009 nej, hun er hverken chippet eller vaccineret, når jeg får hende. Hun har fået ormekur og så får jeg en sundhedsattest også. Det er det hele.

• #3   14. okt 2009 Anita: Mange tak! Så er der i hvert fald tid nok smiley

• #4   14. okt 2009 Hun er 8 uger og et par dage når vi henter hende. Så det vil også sige at hun blir omkring de 12 uger - 13 uger, når hun blir vaccineret. - Og så må jeg jo se om jeg har hjerte til at der skal chippes i de små ører allerede der smiley
    Det ville jo ikke være noget problem at allerede få det gjort inden vi flytter, men jeg har det bare sådan lidt, at der er ingen grund til at flytte fra den ene dyrlæge til den anden. -Der er jeg nemlig lidt hønemor smiley -Håber virkelig også jeg kan finde en ny GOD dyrlæge. - Er meget tilfreds med vores nuværende, og har også spurgt ham om han ikke kan flytte med. hehe smiley

• #5   14. okt 2009 susanne: de får jo ikke chippen i ørerne... Men i nakken.

• #6   14. okt 2009 michelle: Nåh for pokker. Ja, jeg troede det var i ørerne, ligesom med katte. Men så blev jeg da det klogere smiley

• #7   14. okt 2009 susanne: katte bliver tatoveret i ørerne, men chippen hos katte sidder også i nakken (=

• #8   14. okt 2009 ja, det var da også det jeg mente.. kom bare lige til at skrive lidt for hurtigt uden at tænke på hvordan det lød.. smiley

• #9   14. okt 2009 men er da blevet helt nervøs for det med at den ikke er blevet vaccineret når jeg får hende.. det lyder herinde som om at det ikke er så godt...

• #11   14. okt 2009 Og de gange jeg har købt hvalp, har jeg frabedt mig de unødvendige 7-8 ugers vacciner og har fået min nye hvalp vaccineret som 12 og 16 ugers.
    Så skulle antistofferne fra tæven være "brugt op", og hvalpen have lidt mere at stå imod med.

• #12   15. okt 2009 Det er nemlig det! De vacciner der bruges til 7-8 ugers hvalpe er ikke nødvendigvis de samme som den 12 og 16 uger gamle hvalpe får.
    Så er din hvalp "for"vaccineret ville nogle dyrlæger alligevel anbefale at den vaccineres yderligere to gange, og det er, synes jeg, en unødig risiko at løbe for komplikationer.

Næh, jeg sikrer mig, at tæven er blevet vaccineret lige inden hun blev parret, så er min hvalp rimeligt sikret.

• #13   15. okt 2009 Jeg har selv fået mine 2 hunde vaccineret lige da jeg fik dem hjem som 8-ugers. De skulle være påbegyndt vaccinationsprogrammet for at måtte starte til hvalpemotivation.

Kommentér på:
hvornår skal der chippes?

Annonce