{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.058 visninger | Oprettet:

GRAND DANOIS {{forumTopicSubject}}

synes det er sådan en lækker race, og skal vi have en nummer 2, så skal det være af den race - tror jeg......

Men kom lige på banen med alle erfaringer omkring racen, men kan læse meget på nettet - men vil også gerne høre det sure med det søde - fra jer som virkelig kender racen... smiley

Fordomme...de savler helt vild, er mega dovne osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GRAND DANOIS
  • #2   17. okt 2009 Tusind tak for svar....jeg fisker ikke efter noget specifikt..... bare jeres erfaringer....

    Men kan da godt skrive lidt mere - kan de aldrig komme til at gå på trapper?

    Hvordan er de at træne?

    Hvordan er de overfor børn og fremmede?

    Hvordan er de overfor andre hunde?



  • #3   17. okt 2009 Har de nogle ting, som de døjer med - hudproblemer, hofteproblemer, øjenproblemer osv.

  • #4   17. okt 2009 Du skal vel også være opmærksom på mavevendinger og fodring og motion i forbindelse med dette?

  • #5   17. okt 2009 Tjahh.. Hvor skal man starte. Scooby Doo og Elmer Fjot har meget tilfælles men er også meget forskellige. Til fælles er de meget vagtsomme og passer på hus og have og ja. de savler da en del. De er begge reseveret over for fremmede men Elmer Fjot er mere reseveret end Scooby Doo.
    De er måske ikke direkte "dumme" men de KAN være svære at opdrage men de har nogle stærke drifter, som man ikke skal undervudere. Jeg kan normalt altid kalde mine hunde til mig, men er der en hare eller andet vildt, så ser jeg kun måsen af vovserne. Så kan jeg stå med alle mine talenter til ingen verdens nytte. Derfor har jeg ALTID snor på dem, når vi er ude og gå.
    Jeg synters ikke at de er dovne, men de hviler i sig selv og tager det hele med ophøjet ro. Det med at en stor hund skal have masser af motion, passer så ikke helt med den her race. De ska da luftes og ud og rende men det der med flere timer i fuld trav passer ikke her.
    Især som hvalp skal man passe meget på med ikke at give for meget motion og kosten er også meget vigtigt, især som hvalp. Belaster du knoglerne for meget, især under opvæksten, med for meget motion, risikere du bare at vovsen bliver invalid.
    Det ER en stor hund og den skal nok blive stor men det er min erfaring at der er en del GD'ejere der ikke kan vente på at den vokser sig stor nok og hurtigt nok. En GD'er er ikke fuldvoksen den er før 2½ til 3 år.
    En GD'er er skøn skøn race og hvis man har pladsen og ens eget temperament passer til racen, kan den absolut anbefales.


  • #6   17. okt 2009 Her er så lidt indput fra mig...

    Med hensyn til trapper, så nej,,, kommer self an på hvor mange det drejer sig om, meen det er en stor og tung race, og den er ikke ligefrem elegant i sine bevægelser, den kan være ret klodset..

    De er forholdsvis næmme at træne, de kan rigtig godt lide at lære,,,, sålænge du har hånden fuld af godbidder, og at du er interesant,, ellers vender den rø... til dig og går..

    Man skal være blid og kontant ved opdragelsen, det er en utrolig følsom hund, og der skal ingen ting til at knække den,, så blid men fast..

    Den elsker børn,, og en del af dem er også rigtig glad for fremmed mennesker, det er lidt hips om haps..

    Vi har haft et par stykker gennem årene, og ham vi har nu er helt vild med andre hunde,, men vi har også haft dem så bare ikke gad hverken mennesker eller andre hunde..


  • #7   17. okt 2009 Tak for alle jeres input.....

    Det er noget skidt med trapper - da vi bor i et hus på treplan - altså trapper...
    Den behøver jo ikke at komme med på førstesalen men der er også trapper fra kælderen op til stueetagen....... ØVØ VØ ØVØ VØ

    Troede godt de kunne klare det når de var udvokset....


  • #9   17. okt 2009 roggy og Bufas er nummer 3 og 4 i rækken af alle vores GD, De er vagtsomme... Bufas er ikke så glad for fremmede v. første øjekast, men Groggy derimod er et møssemonster og elsker alt(dog ikke andre hanhunde) og alle fra første øjekast.
    De er nemme, at træne.. Groggy er en dygtig hund på lydighedsniveau.. Bufas er lidt ala lalleglad og betænksom..... Sidder længe og overvejer hmmm.. kan det det egentlig betale sig..
    De er super sjove, men som de andre har skrevet er der en del "regler"


  • #10   19. okt 2009 Din have bliver aldrig den samme igen!

  • #11   21. jul 2010 Du ved du har en Grand Danois, når:

    ‎- lyden af rindende vand får dig til at springe op og råbe “UUUD”

    - du giver din hund kommandoen “sit” og den bakker indtil den finder en stol

    - din hund ikke hopper, men derimod GÅR op i bagagerummet

    - du går tur med din hund og alle kender dens navn selvom du ikke aner hvem de er

    - din hund kan gemme en tennisbold helt og aldeles inde i munden og samtidig give dig det der uskyldige blik der siger, “Hvad? Jeg spiser ikke noget!”

    - du altid har et målebånd med dig, når du kigger på ny bil

    - din hund står og kigger på fugle ud gennem vinduet... med alle 4 ben på gulvet

    - du stadig må udholde en infernalsk snorken i soveværelset efter at du er blevet skilt fra din mand

    - du må rykke dig lidt når du børster tænder, fordi din hund vil have en tår vand

    - du viser nogen et billede af din hund og dine børn sammen, og den første der bliver kommenteret er hunden

    - du skal støvsuge din bil for hundehår…. I loftet

    - du har lært at smile (lidt stift) når du bliver spurgt “har du en sadel til den der?”

    - du har været nødt til at træne din hund til ikke at slikke tallerkener…. der står i køkkenvasken

    - din hund kan se hvad du har i gryden og forsøger at hjælpe dig med at tilberede det

    - pizzabudet beder dig om at møde ham ude i indkørslen

    ;o), Grynet


Kommentér på:
GRAND DANOIS

Annonce