973 visninger
|
Oprettet:
Hvis ansvar er det? (løbetid) {{forumTopicSubject}}
Godmorgen HG
Jeg snakkede lige med pædagogen idag, i min datters børnehave, de bor en mindre landsby ikke langt fra os (2-3 km) og vi kom ind på snakken om hunde.
Og hun fortalte at deres nabos tæve er i løb, og den kommer over til dem og "lægger røv" til deres hanhund, som dog er kastareret..
MEN, hvis ansvar er det!? Altså hvis den tæve løber ned til os, og ind på vores grund, og vores hanhund så hopper på, er det så "min skyld"
Er kommet helt i tvivl..
Forstår godt nok ikke at den tæve ikke er i snor!!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.679
Så hvis tæven strejfer, så er det tæveejerens der har ansvaret.
Men det må da være i alles interesse, at man holder sin hund hjemme på egen grund, Så er vi fri for at alle de hunde der stejfer rundt.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.937
Kom lige i tvivl, for vi har jo en hanhund, der er en rigtig hanhund med stort H, han bliver så hjemme hvor vi bor, men er sikker på han ville "tage chancen" hvis hun kom her på besøg...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.890
Hvis ansvar er det? (løbetid)