{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Æder alt / tygger i alt + Tigger . {{forumTopicSubject}}

Hej,

Ja , det blev en lidt rodet overskrift , men skal prøve at formulere mig lidt bedre her.

Min hvalp på 6 mdr. (Bailey) tigger konstant!! -Hver gang ungerne render med noget spiseligt , æble , kiks , rugbrød , ALT simpelthen , så er han der , lige i røven på dem uanset hvor de går hen , det skal lige siges at ungerne IKKE gir ham noget overhovedet.
-Når vi rejser os og går ud i køkkenet (uanset om det er min mand el. jeg) , så er han der lige med det samme , lige i røven på os , han sidder og nærmest sluger al næringen ud af hva det nu end måtte være som vi henter med øjnene og han viger ikke fra vores side før vi igen har sat os.
-Når vi spiser måltider , morgen , middag og aften , så vader han rundt inden under bordet , imellem benene på os , for at tjekke om der nu skulle falde noget ned man lige kan spise - derfor er vi så begyndt lukke ud til køkkenet , så han er i stuen imens vi spiser , men det er hans bestemt IKKE glad for.

-Det skal lige siges at morgen og aften når vi andre spiser , for han også sin mad - Men han snuser ikke engang til det , før han er sikker på vi er færdige og han ikke for noget.

Udover det , så æder han mange mærkelige ting og tygger i rigtig mange ting - som f.eks, : Spser han blade fra haven , græs , jord , grene. han kan finde på at tygge i vores brænde der ligger ved brænde ovnen og æde det han for tygget af. Han står nogle gange og slikker i opvaskemaskinen hvis den er ved at blive fyldt el. har vasket og er ved at blive tømt. Mine planter indenfor er det også gået ud over. Og så kan han stadig godt finde på , nogle gange at æde sin egen afføring , eller dele af det - DOG er det noget jeg er meget obs på og han er klart blevet bedre til at lade være.
Og ja , kunne forsætte sådan.... smiley

Jeg er simpelthen i syv sind , det er måske mig der er dum (hva ved jeg) og ikke har en brik forstand på hunde (det vil nogen jo sikkert mene) -Men HVAD stiller jeg lige op med disse ting ??

Jeg vil self. min hund det bedste og derfor er det lidt frustrende at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op.

Hilsner fra en lidt fortvivlet hunde ejer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æder alt / tygger i alt + Tigger .
  • #1   24. okt 2009 PS. -Det virker som om han konstant skal have mad , eller bare noget at æde / tygge i.

    Han har lige fået ormkur , da han var sat til i orm , så meget som jeg aldrig i mit liv har set før! :S


  • #2   24. okt 2009 Min hund har alle dage også være TOTALT menneskemad-fikseret og hun fik ALDRIG noget ved bordet eller noget andet . Kun sin hundemad...
    Selv nu hvor hun får BARF så er hun fikseret på maden når vi spiser og hun er IKKE sulten *G* .. Så det er bare en dårli vane !



    Det første du skal er at lære hvalpen kommandoen "Gå over i kurven" .. Den skal ikke ha' lov til at vade rundt omkring jer når i spiser.
    Lig evt et tæppe eller kurv ude i køkkenet som den skal være på når i spiser, hvis han brokker sig meget over at blive lukket helt ude fra selskabet.
    Vores hund må ikke være i køkkenet når vi spiser så hun ligger gerne lige på grænsen til køkkenet med poterne NÆSTEN inde på køkkengulvet *G* .. Men nedstirrer hun os for meget så bliver hun kommanderet væk.
    Men jeg startede meget hurtigt med at lære hende hvor kurven var.
    Hunden får også et eller andet at forholde sig til på den måde.
    Vores hund ved så at når vi rejser os fra bordet så må hun godt liste ind og se om ungerne har tabt noget på gulvet..


    Så skal han ha' noget rigtigt spændende tyggelegetøj
    Og derudover skal han være træt i hjernen !!
    Tit er det kedsomhed når hunden æder hele hjemmet.
    Giv ham nogle udfordringer : Spred små godbidshapser ud på et stort areal, enten inde eller ude ..
    Læg godbidder under en kop og lad ham finde ud af at få fat i godbidden.
    Kom godbidder i en ½ ltrs sodavandsflaske og lad ham prøve at få dem ud.
    Start til hundetræning med ham , det bliver han også træt i hjernen af..

    Så ikke kun et par gåture om dagen, men også hjernegymnastik. Og så selvfølgelig noget spændende tyggelegetøj.


  • #3   24. okt 2009 Mht tiggeriet, ville jeg prøve at stille mig i vejen for børnene og med kroppen fortælle ham at han skal gå væk.
    Det samme hvis han går i røven på jer, så vend jer om og spær vejen for ham.
    Det virker ihvertfald på min hvalp.

    Og mange hvalpe tygger bare i alt hvis de kan komme til det :o)
    Vis ham noget legetøj eller andet han må tygge i.


Kommentér på:
Æder alt / tygger i alt + Tigger .

Annonce