1.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Markus Mühle & WolfsBlut - foder. Markus Mühle & WolfsBlut - foder.

Hej alle hunde ejere.

Jeg har brug for et eller flere gode råd.
Vores Nanna er allergisk overfor lagermider, husstøvmider, en græssort og svampesporer og får ligenu Hills Hypoallegenic tørfoder, men vi vil gerne se om der er noget andet der fungerer bedre inden jeg måske påbegynder at BARF fodre hende.

Så jeg vil gerne høre hvilke erfaringer I har med Markus Mühle og WolfsBlut tørkost som skulle være BARF i tørkost form.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Markus Mühle & WolfsBlut - foder.
  • #2   26. okt 2009 Tak - har faktisk allerede selv fundet frem til grupperne og kan se der er hæftig debat.

Men derfor hører jeg stadig gerne fra andre på denne tråd.

• #4   26. okt 2009 Markus Mühle kan ikke anbefales, hvis din hund har allergi overfor lagermider, da det indeholder kornprodukter.

Det gør Wolfsblut ikke, men der kan til gengæld være tale om krydsreaktioner, da det indeholder grøntsager, skovbær, frugter og masser af urter,

Du kan læse allergi og krydsreaktioner på www.naturligthundefoder.dk,

• #5   26. okt 2009 Prøver lige igen der har sneget sig et komma for meget ind i linket.

Det her skulle virke: www.naturligthundefoder.dk

• #6   26. okt 2009 Ellen P tak for et super godt link. Specielt det om allergi ku jeg bruge til noget.
    Som skrevet i mit indlæg, så mangler jeg stadig det sidste skub i retningen mod BARF før vi forsøger.
    Jeg synes det er en jungle uden lige og er bange for at vi ikke ville kunne gå helhjertet ind i det, da man virkelig skal sætte sig ind i tingene. Som jeg læser det, er det ikke "bare" at finde kød fra fryseren, nej der skal også tilsættes grønt og andet tilskudsfoder/vitaminer/mineraler og så skal hunden fodres på forskellige tildspunkter så den kan holde sig længere. Der er jo ikke 2 hunde ejere som gør det ens og alle har deres mening om metoden. Jeg mangler ligesom den røde tråd...

• #8   26. okt 2009 Det er jo lige dér, jeg synes problemet ligger. Min dyrlæge er ikke særlig godt stemt for BARF og har hørt anden dyrlæge i byen som heller ikke er. Og mht. erfarne BARF´ere, så når jeg læser deres hjemmesider blir det alt for indviklet.
    Det er bestemt ikke fordi jeg ikke kan se fordellen i at fodre med BARF, men i vores hverdag kan jeg have svært ved at se hvordan vi får det tilpasset.

• R Ø
    R Ø Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 12
    #9   16. dec 2009 Hej Susanne,

Jeg endte med, at melde mig ind i Hundegalleri, da jeg måtte svare på dit spørgsmål.
    Jeg vil helt klart anbefale traditionel Barf, altså med råt kød. Jeg har selv en Lab hvalp på 6 måneder og det er det bedste jeg har gjort!!

Som du, var jeg også nærvøs inden start. Bange for om det ville virke og om det var alt for besværligt.. Jeg blev vildt overrasket. Det er super nemt og hun har en bedre mave end hun har haft på noget tidspunkt, hendes pels lugter mindre samt hendes ånde. Jeg ved ikke hvor du bor i landet, men jeg kan helt sikker hjælpe dig med en god kontaktperson, da jeg virkelig har undersøgt meget inden jeg startede.

Med hensyn til din dyrelæge. Så er 95% af alle dyrelæger/klinikker købt og betalt af foderfirmaer. De får alle gratis foder og bliver undervist af foderfirmaerne. Så No wonder de ikke anbefaler det. Men skriv endelig, jeg vil meget gerne hjælpe, da jeg syntes det er en helt fantastisk fodermetode.
    P.S. Jeg har ingen stor fryser, men kan sagtens have en del i den jeg har.
    smiley

Kommentér på:
Markus Mühle & WolfsBlut - foder.

Annonce