{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.147 visninger | Oprettet:

fladsnuder+vejrtrækning {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Jeg kigger og kigger efter hund og jeg vil finde den helt rigtige vovse som passer til mig.

Alt hvad jeg har i tankerne er fladsnudet: mops, fransk bulldog, engelsk bulldog, boston terrier..

Jeg er så bange for at ende med en hvalp med vejrtrækningsproblemer...
Er det meget normalt eller meget lidt normalt, og hvilke racer af de nævnte er værre end andre.. Hvis man avler på feks to sunde mops med store runde næsebor og gode luftveje, er man så næsten sikker på at få en hvalp med lige så sunde luftveje?

Vil gerne høre lidt om jeres erfaringer omkring alt det med luftveje, jeres meninger osv..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fladsnuder+vejrtrækning
  • #1   26. okt 2009 Hvis du ønsker det bedst mulige svar og fra kyndige folk vil jeg anbefale dig at ringe til Bulldogklubben, der er helt sikkert en som kan gi dig svar på dit spørgsmål plus evt andre du måtte have.

• #3   26. okt 2009 Lea K

Det kommer fuldstændig an på, hvem du spørger.

Hvis du spørger dem, som er helt forelskede i racerne, vil du sikkert få et svar, som siger, at der bestemt er mange ( eller langt de fleste), som ikke har problemer.

Og mange gange er vejrtrækningsbesvær jo bare éen af flere handicaps/skavanker, disse ekstremt byggede hunde må lide under.

Hvis du vil have et reelt svar, ville jeg gå til dyrlægerne.

• #4   26. okt 2009 ja dyrlægen var måske som du siger, nok det mest ærlige svar jeg kan finde.. det må jeg prøve, men vil nu stadig gerne også bare hører fra folk herinde smiley

• #5   26. okt 2009 Anders

Hvorfor synes du, at mennesker, der mener, det er ok at fremavle et så ekstremt udseende, har stor troværdighed?

Kærlighed gør blind - også kærlighed til en race.

• #6   26. okt 2009 Min erfaring er, at boston terrieren ikke lider så voldsomt som de 3 andre racer, du nævner.

Den er heller ikke så kompakt bygget.

• #7   26. okt 2009 Du kan evt. melde dig ind i denne gruppe her på HG -

www.hundegalleri.dk/grupper/franskbulldog

• #8   26. okt 2009 Egentlig hælder jeg også mest til boston terrier, fordi jeg synes den ser mere "normal" ud..... Håber ikke jeg støder nogen med dette smiley Det er ikke meningen ihvert fald..

Jeg synes jo bre at de alle ser så kære ud, og de virker alle til at have de ting som jeg forventer og ønsker af min hund når den tid kommer.. Så jeg har svært ved at vælge, men jeg tænker mest på vejrtrækningen, ville virkelig ha det dårligt med at få en hund med dårlig vejrtrækning.

• #9   26. okt 2009 Lea:

Der er jo desværre aldrig nogen garantier når du køber en hund, stamtavle eller ikke stamtavle og generelt gælder det jo alle racer.

Jeg siger ikke, at du skal male fanden på væggen fra starten af, jeg synes at det er fornuftigt at forhøre sig, men du må også indstille dig på, at det altså kan gå galt, for jo, der er da helt klart nogen som har problemer, og det er ikke altid, at sunde forældre er en garanti.

Personligt ville jeg tage kontakt til Bulldogklubben som kan henvise dig til nogle DKK opdrættere, eller tag på en udstilling og mød opdrætterne og deres hunde og få dig en snak med dem om dine bekymringer.

• #10   26. okt 2009 Lise L......... Du er da godt nok ude med riven.............

Lea K - jeg forstår godt at du er interesseret i en af de racer :o) mht fransk bulldog så får du nok ikke en mere kærlig og trofast hund end den :o) men jeg er jo også både blind døv og dum......... overdrivelse fremmer forståelsen ;o)
    Hvis du vælger fransk bulldog - så henvend dig hos en af de seriøse avlere - du må gerne skrive en pb til mig, hvis du vil vide hvem jeg vil anbefale :o) held og lykke i jagten
    KH M

• #11   26. okt 2009 Hejsa, tak for svar.

Jeg har allerede været ude hos nogle få opdrættere af mops og fransk bulldog. Jeg har massere af tid og har ikke planer om en hund før sommer, men jeg vil allerede nu gerne få kigget omkring, så det ikke bliver et hastekøb når den tid kommer. Det skulle jo gerne være en ven for livet, også skal vi jo også passe 100 procent sammen smiley Jeg spørger selvfølgelig ind til opdrætter omkring vejtrækning, men synes jeg får samme svar, at det har deres hunde ikke men det kan hænde.

Jeg håber at møde en ærlig opdrætter, som fortæller det som det er, for så føler jeg mere at jeg kan stole på dem...
    Jeg må se hvad tiden bringer, men men... Ingen tvivl om at jeg skal forhøre mig så grundtigt som muligt, også derfor mit indlæg herinde..

• #12   26. okt 2009 Lea - selvom man køber en fransk med stamtavle er det ikke nødvendigvis stensikkert at man ikke risikerer at stå med en buller, der skal have en næse og/eller ganeoperation. Min egen buller er uden stamtavel og han har fået en næse-/ganeoperation og han har det fantastisk nu og ingen vejrtrækningsproblemer. Vi valgte at få ham undersøgt selvom vi egentlig ikke mistænkte at han havde vejrtrækningsproblemer, men vi ville være på den sikre side. Og på KVL fik vi at vide at man ikke kan udelukke vejrtrækningsproblemer blot ved at lytte til en bullers vejrtrækning. Den skal bedøves og have en kikkertundersøgelse så man kan se langt ind bagest i munden, ned i svælget.... Har kontakt med flere af Sumos søskende - både fra et kuld før og et efter Sumos kuld og flere af dem har ingen problemer med vejrtrækning overhovedet, men en anden har..... Man kan aldrig være sikker - som sagt heller ikke med stamtavle, men der har man så andre muligheder/sikkerheder i form at økonomisk hjælp osv.... og helt sikkert også det der med at man ved hvem mor og far er osv.....
    Et sidste lille - men meget meget vigtigt og godt råd som jeg kan give dig er - opret en tråd i Fransk Bulldog gruppen når du har fundet et sted du overvejer at købe hos - der er virkelig mange erfarne bullerejere og -købere i den gruppe :o)
    KH M

• #13   26. okt 2009 Sumo

Ude med riven?

Næ, det synes jeg ikke - jeg råder til at opsøge en instans, som giver objektiv rådgivning. Hvad er der galt i det?

• #14   26. okt 2009 Lise: Hold da op, har du ellers andre fordomme....?

Hvordan er det lige med naive schæfer-opdrættere og ejere, som gladeligt avler på hunde med alt for lavt bagparti? Blot fordi det er flot i ringen!!!

Trådstarter har ret i, at man skal være obs på vejrtrækningen, men køber man hos en seriøs og moralsk opdrætter, er der bestemt gode muligheder for også at finde en sund fladsnudet....

• #15   26. okt 2009 Trine

U ha - da, - du må da føle dig ramt på en eller anden måde?

Kan da kun give dig ret i det med udstillingsschæferen - fuldstændig groteskt at lave dyr sådan.

Og i det lys er det jo endnu mere grotesk at lave dyr, som ikke kan føde selv, ´har vejrtrækningsbesvær, overhedningsproblemer og meget meget andet.

Fordomme?

Nej du.........FACTS!

Men du er så en af de mange, som bare synes, at man bør holde kæft med det, kan jeg forstå.

Har trådstarter så også "fordomme", når hun spørger, hvordan man undgår at få en hund uden vejrtrækningsbesvær?

Det er "sjovt" at se, hvordan folk som dig tilter så snart snakken kommer på medfødte handicaps.

• #16   26. okt 2009 Tine: Ja, jeg har altså også undret mig over det flere gange....

Især, når man gerne vil køre erhverv, der har med hunde at gøre. Så tror jeg da nok, at jeg ville passe lidt bedre på mit navn og omdømme, hvis det var mig.....

• #17   26. okt 2009 Tine

Der findes sikkert også både alkoholikere og mennesker, som spiser forkert blandt læger *s*

Og hvis du nu kigger rigtigt godt efter, så kan du se, at jeg HENVISER, - jeg svarer sådan set ikke trådstarter på anden måde.

• #18   26. okt 2009 Lise: Jeg er tvært imod helt klar over de problemer, der kan være hos de nævnte racer, men jeg reagerer på din måde, at sige tingene på!!!

Bl.a. denne udtalelse: "Hvorfor synes du, at mennesker, der mener, det er ok at fremavle et så ekstremt udseende, har stor troværdighed?"

Men mon ikke den, der har det værst, er den der kaster med de samme sten altid...???

• #19   26. okt 2009 Trine L

Passe på.....altså....ikke sige sandheden..........that´ll be the day *SS*

• #20   26. okt 2009 Trine L

Og du er så ikke enig i, at de, som har en umådelig stor kærlighed til en race også er dem, som er mest i farezonen for at være blinde for deres minus-sider?

Sorry - men det er da vist en ganske alm. psykologisk mekanisme, som er særdeles velkendt, jeg der sætter fingeren på.

At du kan føle dig provokeret af den, er dit problem.

• #21   26. okt 2009 Hej Lea
    Som du kan se, så kan disse ekstrem racer skabe rigtig meget uro og mudderkast frem og tilbage. Jeg synes at du skal blive ved med at besøge avlere som du gør nu og når du endelig beslutter dig for racen, så skal ydermere sætte dig ind i netop den blodlinie der falder i din smag. Det er bare super at du er tidligt ude.

• #22   26. okt 2009 Debbie

NEJ - jeg henviser ikke til EN dyrlæge...............jeg siger "gå til dyrlægerne" ( som du kan se, står det i FLERtal). Måske indikerer det noget for dig?

• #23   26. okt 2009 Tine

"Ja ja... kan kun ryste på hovedet af det :-)"

Jamen så gør det..........håber du kan trække vejret imens *s*

• #24   26. okt 2009 Debbie

Kender mange dyrlæger med schæferhunde............og?

• #25   26. okt 2009 Debbie

Det har jeg forklaret i selv samme indlæg.

• #26   26. okt 2009 Debbie

Hvis de ville have en objektiv vurdering af, hvordan den generelle helbredstilstand hos en given race er, så ville det i mine øjne være fornuftigt at spørge her, ja.

• #27   26. okt 2009 Lise:

Der findes faktisk opdrættere som ikke avler på alt hvad der kan kravle og gå og som er meget obs på racens skavanker/sygdomme og gør alt hvad der står i deres magt, for at mininere omfanget - så ja, mennesker som virkelig elsker deres race, hvad enten det er fransk bulldog, engelsk bulldog eller mops, de kan da i høj grad troværdige, da man selvfølgelig ønsker, at bevare racerne og avle uden om alle de kedelige skavanker. Alle racer har jo deres skavanker, og det er da i seriøse opdrætteres interesse, at, så vidt muligt, undgå disse - såvidt muligt fordi, at der jo trods alt aldrig er nogen garantier for en sund og rask hund uanset hvad....

• #28   26. okt 2009 Lise: Jeg er helt enig med dig i, at man bør sige sandheden, og der er vist heller ikke nogen i denne tråd, der prøver at fortie den...

Ej heller det faktum, at man som erhvervsdrivende nogle gange gør klogt i, at tænke sig om!!!

Ift. at være blind omkring sin egen hunderace, så er du jo selv et glimrende eksempel. Hvor mange af dine hunde, er det lige der ikke kan bruges til det du gerne vil, fordi de har dårlige hofter eller albuer???
    Fej nu for egen dør først!!!

• #29   26. okt 2009 Lise: Ejeren af de hunde på din hjemmeside, som har fladere næse end andre. Ved de, at du anser dem for at være utroværdige???

• #30   26. okt 2009 Line

Det er bestemt ikke alle racer som har problemer med noget så basalt som at trække vejret.

• #31   26. okt 2009 Trine L

Og har du så set, hvilken hund jeg nu har fået?

Men tak fordi du tænker så forfærdeligt meget på mit ry og min omsætning *s*

• #32   26. okt 2009 At spørge en dyrlæge om en given races generelle sundhedstilstand, svarer vel til at spørge en mekaniker om hvilke bilmærker de ser ofte/sjældent.

Det er for mig at se et helt rimeligt sted at stille sine spørgsmål, og udelukker ikke at man samtidig spørger til opdrætteres erfarringer med de samme racer.

• #33   26. okt 2009 Trine

Jeg er sikker på at alle, som gerne vil vide om min holdning til opdræt, kan få den at vide, hvis de vil.

• #34   26. okt 2009 Lise: Jeg tror du misforstår: En af dine kunders hunde har fladere snude end de andre.... Gud ved om den kan få vejret???

• #35   26. okt 2009 Det er nu langt fra alle dyrlæger der kender til alle hunderacer, så hvorfor ikke spørge på et forum? Der er både folk der har erfaring i form af selv at eje racen, men også andre former.

Ja, der vil være forblændede folk, som kun vil rose deres egen race, men langt de fleste voksne individer kan da finde ud af at være objektive.

Jeg elsker da f.eks. min egen ekstreme race (Som dog ikke døjer med vejrtrækning) men jeg lyver da ikke om hvor pokkers stædig den er, at der er risiko for døvhed, allergi osv osv osv smiley

• #36   26. okt 2009 Debbie

Så dine hunde bliver ikke vaccineret jævnligt og får et tjep up på hjerte, lunge osv. i ny og næ?

Det gør mine - og det tror jeg faktisk de fleste seriøse hundeejere gør.

• #37   26. okt 2009 Trine

Øjjjjj - kunne du pege den ud for mig, - så skal jeg fortælle dig det.

• #38   26. okt 2009 Trine

Der har været flere hos mig, som havde problemer med at deres hunde kunne få vejret. Især under agility og om sommeren.

Den sidste franske bulldog jeg havde i træning kunne derfor kun træne i et langsomt tempo og i skyggen.

Og selvfølgelig var det jo klart for enhver, at det var pga hans race. De andre hunde havde jo ikke nogle problemer.

• #39   26. okt 2009 Lise: Ja, jeg vil da gerne fortælle dig, hvilke hunde, du bruger i markedsføring af din egen virksomhed...

Der ligger et billede af en fin boxer...

• #40   26. okt 2009 Opfordring til alle - skal vi ikke bare tie Lise L "ihjel"? Lissom Sidney Lee burde blive det ;o)

Hun - Lise L ;o) - har en ufattelig evne til at blive usmagelig og personlig i sine udmeldinger.....

Der er INGEN her der forsøger at dække over at "de flade hunde" kan have diverse problemer - det er slet ikke det, som denne tråd handler om?
    Vi forsøger netop at hjælpe Lea og svare på hendes spørgsmål på en pæn og ordentlig måde - og straks kommer hun op af sit hul for at nedgøre ejerne af disse racer og strør om sig med sine perfide bemærkninger - det er ufatteligt at hun ikke lærer det - skal vi ikke bare snakke udenom hende :o) gider sgu ikke tage hende seriøst :o)

Lea - jeg håber du har fået nogle gode og seriøse svar og at du er blevet lidt klogere :o)

Gad vide hvad der ville ske hvis jeg kom med en udmelding om at folk der køber "kamphunde" er syge i bøtten........ ???? og dét er bestemt ikke min mening :o) - forsøger bare at skabe lidt "HALLO tænk dig lige om før du taler" debat..........

KH M en stolt buller ejer

• #41   26. okt 2009 Trine L

Og............`?

• #42   26. okt 2009 Føler os næsten helt udenfor:-(

R2 kan hverken snorke eller grynte:-)

• #43   26. okt 2009 Sumo

God ide.

• #44   26. okt 2009 Lise

Nej, heldigvis er det ikke alle racer, som døjer med vejrtækningsproblemer, ej heller gør alle fladsnuede hunde.
    Jeg anerkender da helt klart, at det er et sundhedsmæssigt problem som man ikke bør lukke øjnene over for, men som jeg også skrev før, så er det da netop i de seriøse opdrætteres interesse, at minimere de sundhedsmæssige problemer, så derfor anser jeg dem da i høj grad som værende troværdige - når man er opdrætter må man, alt andet lige, gå ud fra, at man virkelig brænder for og elsker sin race, og derfor er det da også i opdrætters interesse, at bevare racen fremover, eksempelvis ved at tage hånd om de sundhedsmæssige aspekter, og det findes der skam opdrættere som gør!

Ja og hold da helt op, jeg ved da i hvert fald godt hvor mine bulldogs og jeg IKKE skal gå til træning!

• #45   26. okt 2009 Nå, nu vil jeg naive og utroværdige hundeejer gå en tur med alle mine hunde... Håber jeg får dem alle med hjem igen på trods af medfødte handicaps.

Når jeg slipper dem løs og de farer afsted. Så skynder jeg mig, at slå mig selv 10 gange i hovedet over, at jeg endnu engang lader mig pisse af over sådanne tåbelige fordomme/udtalelser. (Jeg skal jo nå det inden én af dem falder om med hjerte-kvabbabbelse)

• #46   26. okt 2009 Tak Debbie - men det er ikke nok:-(

Han vil heller ikke rigtigt prutte:-(

• #47   26. okt 2009 Inge - uha du kan hente oceaner af gas herhjemme!!!

• #48   26. okt 2009 Robert2: Du får bare Freja... Hun er hverken fladsnudet eller ekstremt avlet... Men hun snorker og prutter som en velvoksen mand....

• #49   26. okt 2009 Trine L

Ja, for det ER sgi da en tåbelig fordom at have, at en fransk bulldog kan have vejrtrækningsbesvær, besvær med at føde selv osv.

Tror du skal gå rigtigt langt....................... *s*

• #50   26. okt 2009 Og hun kan faktisk heller ikke altid få vejret, når vores 2 små fladnæsede har jagtet hende rundt i manegen i 1 time....

• #51   26. okt 2009 Lise: Du læser ikke, hvad folk skriver. Du forsøger bare at pisse folk af!!!

Jeg har skrevet til dig tidligere, at det er din udtalelse om ejerne af de fladsnudede, der får mig til at reagere.

Men sådan en tidligere folkeskole-lærer kan måske ikke læse???

• #52   26. okt 2009 Over and out... Du er for meget!!!

• #53   26. okt 2009 Uh Debbie, jeg tager gerne Daisy hvis du tager Douglas som pt. bider i ALT!!!

• #54   26. okt 2009 lol,.hemingway som nok har den største næse af alle hunde, og ikke kunne være mindre fladsnudet, snorker skam også som en gal *g*!

• #55   26. okt 2009 Danielle:

Hahahhahahaaha, nej, det ville så absolut være synd, at kalde din Hemingway for fladsnudet smiley

• #56   26. okt 2009 Mine mops kan løbe fra en schæferhund uden problemer med vejrtrækningen....

• #57   26. okt 2009 Trine L

Mig bekendt er det ikke alle fladsnuder, som er til diskussion her?

Og jeg prøver ikke noget som helst..........det går helt af sig selv. Jeg tænker, at man sgi må have ondt et eller andet sted, når man kan blive SÅ provokeret..........................samvittigheden?

• #58   26. okt 2009 Line -
    Han består jo nærmest 80% snude, så det kan umuligt være der problemet ligger *GG*

• #59   26. okt 2009 Arh for pokker da - har ihærdigt forsøgt at få ham afsat til flere, men ingen vil have ham smiley Måske er det fordi, at han er handicappet....

• #60   26. okt 2009 Danielle:

Elsker simpelthen den race, de ser bare SÅ søde ud med deres lange snude smiley

Debbie:

Ja, vores to hvide duer - eller, din hvide due, min plettede due, hold op han har fået mange pletter, man skulle tro, at der lå noget dalmatiner i ham!!

• #61   26. okt 2009 Gitte

"Mine mops kan løbe fra en schæferhund ............."

Jammen, DET tror jeg da på..............................*GG*

....og jeg tror også på storken og julemanden.

• #62   26. okt 2009 HEHE lise elsker at provokerer det har hun gjort i alt den tid jeg har været her inde. Hun er især efter franske bulldog ejere, og hun tror ikke på at der findes franske som ikke er syge...grin
    Lea uanset hvilken race du vælger bliver du meget klogere hvis du tager ud og besøgerer nogle opdrættere som har en masse viden lige præsis om den race du er interesseret i, besøg gerne flere end en opdrætter.

• #63   26. okt 2009 Debbie:

Hihi, det kunne være yndigt - dalmatiner bulldogs smiley men i det mindste ville man da ikke kunne sige, at de manglede pigment smiley

• #64   26. okt 2009 Hvorfor skal hun egentlig opsøge en dyrlæge er det ikke der alle de syge dyr kommer????????
    Du skal kontakte opdrætterne, og siger opdrætteren de aldrig har haft en syg hund så køb et andet sted.

• #65   26. okt 2009 Lea hvor i landet kommer du fra?

• #66   26. okt 2009 Trine - jeg gir dig 100% ret - hun forholder sig nemlig slet ikke til hvad der bliver skrevet konkret - hun gør det kun for at pisse på folk :o)
    Kan i øvrigt også godt lide din sarkastiske måde at skrive på :o)
    maja - præcis :o)

• #67   26. okt 2009 Gitte

"Mine mops kan løbe fra en schæferhund ............."

Jammen, DET tror jeg da på..............................*GG*

....og jeg tror også på storken og julemanden.

Jamen så må jeg da frem med vidiokameraet....
    Men det er måske fordi den har problemer med HD at mine mops kan løbe fra den...*GG*

• #68   26. okt 2009 Lea - forstår godt at du er faldet for disse racer - især bulldoggerne er helt fantastiske :O) Dog skal du være opmærksom på at der er ret stor forskel på mops/fransk bulldog/engelsk bulldog og boston terrier - de tre første er ret lig hinanden i sind, hvorimod boston'en er en terrier, og derfor har den et skarpere sind.....

Der er ingen tvivl om, at disse fladsnudede racer KAN have luftvejsproblemer.... Og andre arvelige lidelser.... Men ser man sig godt for, sørge for at finde en god opdrætter og selv sætter sig ind i racen og dens skavanker, så er man kommet rigtig langt.... Men som flere andre siger er der aldrig nogle garantier - det er trods alt levende væsner... :O)

Hvis du ønsker mere viden om den franske bulldog på godt og ondt kan jeg, udover at snakke med ejere af racen, anbefale nogle engelske bøger om racen som fint beskriver den skønne personlighed, klovnerierne men også de mulige sygdomme som ligger til racen...

• #69   26. okt 2009 Looooool ja!!!!

• #70   27. okt 2009 Michelle - en boston terrier er IKKE en terrier men en selskabshund :0)

• #71   27. okt 2009 Blot et spørgsmål - det ene udelukker vel ikke det andet? Altså jeg mener en fransk bulldog er jo både en bulldog OG en selskabshund - eller hva - lissom en boston terrier vel både er en terrier OG en selskabshund.... sorry hvis jeg spør dumt :o)

• #72   27. okt 2009 Det jeg mener er at Boston terrieren hører til gruppen selskabshunde - hvis den havde været "ægte" terrier så havde den været i gruppe med terrierne. Den hedder Boston Terrier fordi den for mange herrens år siden opstod af bl.a. engelsk terrier ( som er uddød) - men den er da ikke terrier-agtig... hvis du forstår mig

• #73   27. okt 2009 der var virkelig mange spørgsmål og svar pludselig smiley

Jeg kommer fra hillerød, nordsjælland.. Så jeg lige en havde spurgt om, må læse resten i aften når jeg lige har bedre tid smiley

• #74   27. okt 2009 Lea - ja gør det - det er en interessant tråd :O) hvis man altså kan skelne mellem de seriøse og den med de komplet useriøse, perfide og usmagelig bemærkninger som bare synes vi buller ejere er syge i knoppen.... ;o)

• #75   27. okt 2009 Umuli A, du skriver i din beskrivelse, at du respekterer andres hundevalg. Det synes jeg nu ikke lige du gør, med denne udtalelse.

• #76   27. okt 2009 Dorthe - hvis den er opstået ud af engelsk TERRIER, så er der jo terrier i :O) Og derudover udelukker det ene ikke det andet, som Marianne netop er inde på - den franske er så absolut stadig en lille molos selvom den hører til i gruppe 9 selskabshunde :O)

Derudover har jeg den info fra flere opdrættere/ejere af racen Boston terrier - og husk så at jeg blot skriver at den har et skarpere sind end de tre andre - jeg sammenligner den ikke med andre terrier, men de tre andre racer hun søger info om :O)

• #77   27. okt 2009 Lea - hvis du skulle få lyst til at møde et par franske bulldog og ejere irl og få en snak om racen på godt og ondt, så er du velkommen til at besøge os :O)

• #78   28. okt 2009 gitte h

"Men det er måske fordi den har problemer med HD at mine mops kan løbe fra den...*GG*"

Det KAN sgi kun være ejere af i forvejen misdannede hunde, som kan more sig over andre hundes sygdomme.

Og hvor er det dog en uintelligent måde at argumentere på - "schæferhunden har også nogle problemer....."

Ligemeget hvor mange skavanker og sygdomme andre racer har, så når de ikke fransk bulldog, engelsk bulldog og mops til knæene hvad misdannelser angår...................og det bare fordi hundene skal være "racetypiske".

Og igen - jeg synes at trådstarters spørgsmål taler HELT for sig selv.

At tænke sig at det skulle være nødvendigt at spørge til, hvordan man sikre sig at man får en hund, som kan ånde normalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #79   17. dec 2009 Lise L
    Hvorfor ikke fokusere lidt på de positive ting omkring FB'en, har aldrig mødt en hund med samme personlighed.
    At der kan være skavanker ved vi alle, men det er jo bestemt ikke så slemt som du siger, du får det til at lyde som om at ALLE franske har det sådan, men hvis du havde lidt indsigt i hvilket arbejde Bulldogklubben laver for at finde ud af en måde man fortsat kan avle på disse dejlige hunde, ville du nok ikke komme med de kommentare.
    Og din kommentar her:
    Og igen - jeg synes at trådstarters spørgsmål taler HELT for sig selv.

At tænke sig at det skulle være nødvendigt at spørge til, hvordan man sikre sig at man får en hund, som kan ånde normalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Her er du jo direkte uintelligent, ja der er en grund til at spørge, men der ville jo også være belæg for at spørge: "Hvordan er jeg sikker på jeg ikke får en schæfer med HD?"

Kan du forstå det???

• #80   17. dec 2009 Jeg vælger at ignorere Lises bemærkninger, da hun jo åbentbart ikke aner hvad hun snakker om..

Lea - Nu kan jeg ikke se hvor i landet du stammer fra, men næsten hver søndag holder vi fansk bulldog træf lidt uden for KBH og du er velkommen til at komme og se de fantastiske prutter rulle rundt med hinanden..

Meget kort fortalt er en FB en meget social hund og meget afhængig af kærlighed fra sin famile. Den har en speciel personlighed og man griner ofte af dens særheder ;o)

Alt det positive opvejer det negative i stor stil.. Negativt = har tendens til dårlig mave hvis man giver andet end tørfoder og kan ikke holde sig selv ren, så man skal huske lige at tørre numsen.. (ihvertfald hos mig:))

Synes bestemt ikke at en FB fyldt med sygdomme, slet ikke hvis man kigger sig godt for og sørger for at begge forældre er tjekket for racerelateret sygdomme..

• #81   18. dec 2009 Til de sidste 2 - HØRT HØRT HØRT :o)

Kommentér på:
fladsnuder+vejrtrækning

Annonce