{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Horfor den adfærd. Hun graver i møbler {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en Corgi på mu halvandet år. HUner de seneste 14 dage begyndt at ændre adfærd. Ikke noget alarmerende, men er alligevel lidt obs og undre mig over hvad det skyldes. HUn graver i møblerne. Er jo ikke en helt ualmindelig adfærd hos hunde, men det er taget til at hun arrangere også dynerne lidt inden hun skal sove. Jeg tænkte indbilsk gravid, men passer ikke helt, da hun var i løbetid midt i september sidst, eller hvad?? Men ellers ingen tegn på det, ingen passe på tøj dyr eller hævede bryster. Hvad kan ellers skyldes denne adfærd og hvorfor gør de det egentlig, kommer jo ikke noget hul smiley For dety synes hun bestemt er hyggeligt at gøre udendørs smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Horfor den adfærd. Hun graver i møbler
  • #1   26. okt 2009 Jeg tror hun reder seng...

Min whippet graver løs og piver og hyler indtil tæppet/underlaget ligger som hun vil have det smiley
    De andre graver også ind i mellem i sofaen og jeg tror det er fordi de ikke kan komme til at ligge rigtig godt

• #3   26. okt 2009 Jeg kigger lige med...
    Min pekingeser gør det også, både i min sofa, hendes egen kurv, og hvis der ligger et tæppe på gulvet. Synes egentlig også, at det er mærkeligt

• #4   26. okt 2009 Min hvalp på 6 mdr. -han gør det også , dog KUN i sofaen - Hmm....

Jeg følger lige lidt med også. smiley

• #5   26. okt 2009 . / m mullet osv..: Pudsigt, for har faktisk hørt om flere Corgi´er der er eksperter i at dekorere husets gulve med puder, vasketøj og hvad de ellers kan få poterne i. Men tænker bare adfærden må komme et sted fra og skyldes et eller andet, mere fordi det ikke er noget hun har dyrket i så ekstrem grad tidligere. Men sjovt ser det ud. HUn kan lige frem stå på hovedet imens hun graver. Nu har hun jo ikke så lnage ben, så hun kan støtte med nohevdet og bagben også grave fuldstændig vanvittigt med forben. Ville bare være sikker på det ikke er stress tegn som f.eks at jagte halen... eler noget andet trist

• #6   26. okt 2009 Krumme: Og hvilken sommerhat det ville blive.. smiley

• #7   26. okt 2009 Da Chopper stadig havde adgang i sofaen, kom jeg hjem til to huller i hvert hjørne og tydelige neglestriber i hele sofaen. Og så har han gerne været så sød at ligge enten et opgravet kraftben eller et friskt kødben fra slagteren i det!
    Tak for det kære hund!!!

• #8   26. okt 2009 Ja man må give point for ihærdighed... Er en meget entusiatisk Corgi jeg har. Men er vel også derfor man holder af dem. er ikke mange ting de kan fortage sig, som ikke giver anledning til et træk på smilebåndet. . .

• #9   26. okt 2009 Jeg har ikke forklaringen, men vores gør det også både i sine egne kurve, sofaerne og vores seng. Jeg mener at have observeret op til 4 forskellige slags situationer, hvor hun gør det:
    1. Når hun skal sove får dynerne næsten altid en tur, går ud fra, det er for at "rede seng".
    2. Når hun har været i bad eller som nu været ude i regnvejr, der går hun helt amok, graver og kaster sig rundt. Tror både hun er lidt opgejlet og at pelsen føles underlig, så det er noget hys-halløj.
    3. Når hun mangler noget, f.eks. sin bold eller et ben, så får sofaen den helt store tur med prust og fnys, gravning og ståen på hovedet bag puderne.
    4. Når hendes egne senge har været vasket. Der kan hun bruge en halv aften på at få dem arrangeret tilbage til sådan som de var før de onde mennesker puttede dem i vaskemaskinen. Der er det vel også noget med lugten.

• #10   26. okt 2009 Mullet rocker.. Lad mig bare sige, der er en grund til vores hedder Klunte smiley Heldigvis forstår de andre hunde det ikke i hudneskoven, så hun bliver ikke moppet. Men er heller ikke nemt, når man har så korte ben og tilgengæld har fået størrelse ekstra lang i ryggen smiley Kan knibe at få numsen med sig smiley
    Jens og Marianne K. Det kender vi kun alt for godt, er altid bare skønt med en våd hund i møblerne ... NOT smiley

• #11   26. okt 2009 ja nogen gange vokser deres selvtillid dem lige lidt over hovedet smiley og kender ikke nogen anden hunderace, der kan se så fornærmet ud, når det så ikke lige går efter hendes hovedet. Suppleret med et par obligatoriske corgi grynte lyde.

• #12   26. okt 2009 Prøv at gi hende en sækkestol - det er lykken !

Hilsen Sakki (han) ;o)

• #13   26. okt 2009 Min han chihuahua gør præcis det samme.. smiley undre mig også over det især når han står på en sofa pude og gør det.. smiley

• #14   26. okt 2009 ALtså Bailey han hopper tramper og graver ekstremt meget på sit liggested inden han lægger sig... Men det har han altid gjort smiley

Kommentér på:
Horfor den adfærd. Hun graver i møbler

Annonce