{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.771 visninger | Oprettet:

Mopse øjne ( Semi-Langt) Chok {{forumTopicSubject}}

Uha da... ja jeg fik et kæmpe chok lige før-
Herhjemme når jeg sidder foran computeren kan jeg ikke se sofaen - hvor min kæreste og Zoe sidder..
Zoe sover og kæresten ville vægge hende for at give hende en godbid - og han kalder på hende igen og igen, og røre ved hende og hun har hoved oppe, men hendes øjne var helt lukkede !
Jeg kommer og hun åbner dem lidt, KUN LIDT - det første jeg tænker er Infektion eller ridser i øjenen ( Vi har været en lang tur i skoven idag.. :S )

Anyway - tænker at mors nye dyre store godbidder måske kan få hende til at følge med. Og det virker, og Jesus Christ hun havde meget snask i øjet :S
Der er intet nu, har forsigtigt fjernet det ...

Men er der mere jeg kan gøre ?
Ved at mopser har tendens til at have øjenhår der gror den forkerter vej, og har (tror jeg) set ét enkelt i hvert øje der gik ind af - 1 millimeter elle lign. - Kan det opereres ? er det det værd hvis hun ikke har synderligt mange problemer, ud over at hendes øjne er noget våde engang imellem ? (også det idag)

Sorry det blev lidt langt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mopse øjne ( Semi-Langt) Chok
  • #1   26. okt 2009 Kender intet til det..
    Men puha det må ikke ha været en rar oplevelse..

    Godt at hun er okay smiley


  • #2   26. okt 2009 Det hedder entropion, og det KAN opereres, men ved ikke om en dyrlæge ville anbefale det hvis det er så mildt som du beskriver.
    Hvis du vælger at få det opereret, så forhør dig lidt om hvilken dyrlæge du bruger. Det er SÅ grimt hvis sådan en operation bliver udført grimt.

    Vores gamle hund, Simba, havde entropion og blev opereret for det som hvalp. Både det øverste og nederste øjenlåg på det ene øje var nærmest hevet indad, så der var man naturligvis nødt til at operere.


  • #3   26. okt 2009 Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar! * - hun er helt okai,, hun tog poterne op på hoved for at "fjerne" det der irriterede hende ved øjenen ... men tror ikke hun tænker over det nu -Kun mig.. :S


    Line Madsen - True true... tænkte også selv lige... er det en operation værd når hun nu ikke "dør" af det eller får mén som sådan.. ..


    Altså, er jo ikke i tvivl om at jeg elsker min hund, men puuu ha hvor jeg lige kunne mærke hvor meget jeg har brug for hende :S mit hjerte sad bare i loftet og mit hoved blev fyldt med billeder af infektioner og bylder :S


  • #4   26. okt 2009 nu har hun ligget og sovet lidt - og nu kniber hun dem i igen - men denne gang er der intet snusk..

    Til gengæld ligner det at hendes øjne er hævede ???? :S: Ej er ivrkelig... nærvøs..


  • #5   26. okt 2009 Nogle mops har tendens til at ridse øjenene konstant når de stikker hovedet i en busk - derfor er du nødt til altid at have en tube fucitalmid øjendråber liggende i køleskabet. ( du kan købe det hod dyrlægen) det minimere at der kommer infektion i øjet, hvis du skynder dig at dryppe lige efter uheldet.

    Hvis din mops led af entropien, ville den have øjenproblemer hver dag, det er ikke noget som bare forsvinder af sig selv i nogen dage. Entropien kan opereres med et godt resultat.


  • #6   26. okt 2009 Jamen hun skal have dryppet øjne, jeg har 4 tuber liggende, så hvis du vil køre til Brøndby kan du få en tube..

  • #7   26. okt 2009 Hvis øjet er hævet, er det vigtigt at du reagere hurtigt - ellers må du ringe til dyrlægevagten.

  • #8   26. okt 2009 gitte h - Kennel **Pugface**DKK * - Det er ligesom om det skifter her hvert. 5-10 min. imellem ingeting og små hævede øjne hun ikke vil åbne ? :S er super forvirret...
    Tror jeg giver hende noget ro i en 30 min og ser an..


  • #9   26. okt 2009 Har du ikke bil, så du kan hente en tube fucitalmid her i Brøndby

  • #10   26. okt 2009 Bare det at hun ikke vil åbne øjet i perioder tyder på smerter, og jo længere man venter risikere man at infektionen bliver så voldsom at det inderste øjenlåg skal sys sammen.

  • #11   26. okt 2009 nej har ingen bil desværre... lige nu har hun det ganske fint ! ingen problemer, en lille bitte hævelse men helt åbne øjen !

  • #12   26. okt 2009 Man må aldrig bare behandle med fucitalmic uden at sikre sig, at der ikke er en ridse i øjet. Det kan få trykket øjet til at stige for meget, har jeg fået at vide engang af en dyrlæge.

    Jeg har haft en hund der blev opereret flere gange for entropion. Dyrlægen kan med en nem metode farve hornhinden grøn, så man kan se om der er ridser.


  • #13   26. okt 2009 Jeg har 4 dyrlæger som jeg ses med privat, og alle er enige om at fucitalmid ikke skader øjet, for er der kommet et lille fremmedlegme i øjet uden at ridse hornhinden, vil dette lille fremmedlegme forårsage en infektion som kun bliver værrer hvis den ikke behandles.

  • #14   26. okt 2009 (link fjernet)



  • #15   26. okt 2009 Ingen begrænsninger, bivirkninger og Forsigtighedsregler


  • #16   26. okt 2009 Prøver at slå lidt koldt vand i blodet - hun er ellers en ret sej og hårdfør mops så er ikke bekymret mht til hendes imnunforsvar.

    Men tak for hjælpen !
    Skriver imorgen hvis der er noget nyt .. smiley


  • #17   27. okt 2009 Hvordan er det gået med dens øje ??

Kommentér på:
Mopse øjne ( Semi-Langt) Chok

Annonce