{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Pludselig køresyg hund {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg ved der er så mange kloge menesker herinde så håber i kan hjælpe mig.

Min Figo har altid elsket og køre bil og har stort set altid været med alle vegne uden problemer. Men så her de seneste 2 uger har han været rigtigt mærkelig på vores køreture - han plejer og ligge sig til at sove - det gør han ikke han ligger mere og stirre lige ud i luften nå det er hvad det er men så en dag jeg kom ud i bilen efter og have været inde et sted så havde han brækket sig i bilen. OG sådan er det forsat med at han for brækfornemelser og det har vi aldrig prøvet før. Nogen der har prøvet ligende? Skal sige vi har været indblandet i et overfald af en anden hund hvor figos psyke nok halter noget - Kan det have noget med det at gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig køresyg hund
  • #1   26. okt 2009 Støddæmperen er ikke ved at gå?? for så blir bilen mere gyngene og kan frembringe "søsyge", mine forældre havde en bil hvor støddæmperen var helt af hekkenfeldt til og det resulterede i en hund der nemt blev kørersyg og ikke bryder sig om at komme ud og kører i dag.

  • #2   26. okt 2009 Har han skiftet plads i bilen?? Min mors tæve elsker nemlig at køre bil men da jeg fik ny bil hvor de skulle være omme bagi ja så blev hun køresyg.

  • #3   26. okt 2009 Han sidder både foran og bagi - har godt nok fået en ny bil så må lige have tjekket støddæmperne.

    Selvom han er blevet utilpas af og køre vil han stadig med. Men det er jo bare ikke rart når han bliver syg af det smiley og det er også synd han skal blive hjemme når han er vant til at komme med..


  • #4   27. okt 2009 det kan godt ske, at det er pga overfaldet, at han pludselig bliver køresyg. Skete det efter at han havde været med ude at køre?

    Tit ser man at en hund, der pludselig bliver køresyg, bliver det pga angst. Og hvis han ikke er helt sig selv, efter det overfald, så kan de satgens være grunden. Der er nok ikke andet for end at han finder ud af, at han sagtens kan være tryg, når i kører. Sørg for at der sker en masse godt, når han har været med ude at køre. så han (igen) forbinder det med noget rart.


  • #5   27. okt 2009 Er der ændret noget? Nogle gange er det de små ting..

    Min hund var ekstremt utryg og køresyg vd at køre bil. Da hun så fik en sele, og blev rykket om på bagsædet, forsvandt problemerne fra den ene dag til den anden.
    Hun døjede så stadig med at køre i min mors bil, og skulle virkelig kommanderes ind i bilen, fordi hun ikke havde lyst, selvom hun havde sit tæppe derude. En dag rykkede jeg så hendes stofkurv fra min bil over i mors bil, og vupti! nu er alt godt og hun er tryg ved bilen og lægger sig bare.. Nogle gange er det helt små ting der skal til..


  • #6   27. okt 2009 Måske hun spiser på et andet tidspunkt? Min gamle hund kastede op hvis vi kørte lige efter et måltid, ellers elskede hun at køre i bil smiley

    Tag hans tæppe eller lignende med i bilen, så lugter det ligesom hjemme. Eller måske han kan komme i bur? Nogle hunde bliver mere tryg ved at være i bur...

    Irriterende tilføjelse at få på sine søndags-ture ihvertfald smiley

    Pøj pøj med det...


  • #7   27. okt 2009 Har du tjekket at hans øre har det godt for det kan altid resultere i køresyge, da vi fik det kureret ved balou så havde han ingen problemer med at køre bil.

  • #8   27. okt 2009 Som sagt hoppet figo stadig med glæde ind i bilen smiley Så det er bestemt ikke fordi han ikke kan lide det - og han har heller ikke problemer når vi er i bilen med han piver eller noget - det kommer bare pludseligt, og kun engang imellem.

    Vil prøve at få hans øretjekket - men synes nu ikke der har været noget med dem for det plejer han ellers og give udtryk for. men vil få dem tjekket alligevel.

    Vi havde ikke været ude og køre da vi blev overfaldet - og derfor undre det mig når det ALDRIG har været problem før..


  • #9   27. okt 2009 Der kan være sket noget når han har været alene i bilen. Nogen har måske drillet ham eller gjort ham forskrækket. Utryghed kan sagtens fremkalde opkast hos hunde.

Kommentér på:
Pludselig køresyg hund

Annonce