{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Har i oplevet det ? ( pels ) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en lækker prazsky krysarik hvalp på 10 uger, som er begyndt at få tyndhårede/ skaldede små pletter overalt i pelsen. Vi har været ved dyrlægen igår hvor hans pels osv blev undersøgt under et microskop, men der var INTET at se. Nu har vi dog fået noget special olie med hjem som vi skal give ham i maden og så kigger han på det igen om 2 uger når han skal vaccineres. Nogen der har oplevet det samme ?
Knus Carina.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har i oplevet det ? ( pels )
  • #1   28. okt 2009 Er han blå ? For de bliver gerne tyndhårede

• #2   28. okt 2009 Ja, jeg har. Det viste sig han ikke kunne tåle sit foder, gav ham på daværende tidspunkt Royal Canin. Har nogen billeder som du han se i mit album :)..

• #3   28. okt 2009 Carina - jeg har oplevet det samme, med min chi, hun begyndte at tabe sin pels, lige efter jeg fik hende hjem fra avleren . det viste sig at hun ikke kune tåle sit fodder, og jeg fik også det olie med hjem, som jeg puttede i hendes vår fodder, og nu har hun en rigtig smuk pels..

Prøv med noget andet tør/våd fodder, for jeg skiftede det hele ud, pluds at jeg begyndte at kåge ris med enten lever eller kylling. og det har hjulpet rigtig meget.. smiley

Hvilket mad bruger du?

• #4   28. okt 2009 Hej igen.

Natacha : Der er vist lidt blåt blå i ham, da faderen indeholder alle farver smiley

Han får Royal Canin junior.

Knus Carina.

• #5   28. okt 2009 Blåt blå flot skrevet Carina smiley

• #6   28. okt 2009 Ja , som sagt kan det også være foderet der er skyld i det . Men det ses meget hyppigt, at blå hunde taber pels og bliver tyndhårede. Men prøv evt med foderskift, og bland gerne lakseolie i maden. Husk at trappe ud af det nuværende mærke og stille over til det andet . Ellers kan hundens mave ikke holde til det . Mix gerne en uges tid, hvor der kommer mere og mere af det nye mad i . Held og lykke

• #7   29. okt 2009 Årh ja, jeg har oplevet det samme på min chihuahua/papillon, det kom i løbet af en dag, det væskede og var blevet større efter 1 dag, da ringede jeg til dyrlægen, og han kaldte det et eller andet, farligt var det. Det var en hudsygdom, mener det startede med black, eller orderet indholdte dette. Hvis det er det, så skal du altså ringe til din dyrlæge, eller tage en anden dyrlæge :S

• #8   29. okt 2009 Camilla.

Jeg har været hos dyrlægen og der var intet at se. Tror nu også at det er foderet. Det væsker ikke, er rødt eller noget og Gangsta er frisk og fræk som altid. Nu ser vi hvad dyrlægen siger om en uges tid.
    Knus Carina.

• #9   31. okt 2009 Ja det er normalt. Nogle for hårene tilbage andre ik. Brug laksolie eller fisk i tøtfoder. Det hjælper.
    Det er ikke kun blå gener som har tyndt hår. Black/tan også have. Det er an på hvad pelstype forældren har. Pelsen er avrligt.
    Jeg har mødt en blå pk med pels. Så det er ikke alle blå.

Kommentér på:
Har i oplevet det ? ( pels )

Annonce