{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

er der nogen der har et godt råd? {{forumTopicSubject}}

Jeg/vi er simpelthen ved at rykke håret af hovedet over vores store hund. Hver gang vi ikke er hjemme hopper hun op i enten vores lænestol, vores sofa eller vores seng. Hun er 4 år gammel, og har aldrig haft nogen alenehjemme problemer, og ligenu er hun desuden kun meget lidt alene hjemme, da jeg er på barsel for tiden, og desuden har vi 2 hunde. Problemet er at lige så snart vi går ud af døren, ja så hopper hun op og lægger sig i lænestolen eller sofaen. For et halvt år siden købte vi en ny chesterfield hvid lædersofa + lænestol, og vores lænestol er allerede ødelagt af hendes kløer, og sådan en er bare ikke billig, og gud hvor er det irriterende!!!! Hun ved udemærkt godt at hun ikke må, for så snart vi kommer ind af døren, skynder hun sig med 100km i timen hen i hendes kurv som om hun har vært der hele tiden, og så går hun fra kurven ligeså glad hen for at sige hej, som om hun ikke var opdaget!! Vi er simpelthen så trætte af det, og ved bare ikke hvad vi kan gøre ved det, så er der nogen der har nogle gode råd??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er der nogen der har et godt råd?
  • #1   1. nov 2009 Skal lige siges, at vi rykker sofabordet hen foran sofaen, + sætter en stol omvendt i lænestolen inden vi går, men kan hun komme til det skubber hun stolen ned af lænestolen, eller hopper hen over bordet!!

• #2   1. nov 2009 Kan i ikke sætte et børnegitter op til det rum med sofaen osv som de ikke må ligge i ? Tror ikke du får stoppet problemet på andre måder smiley

• #3   1. nov 2009 camilla B og a real dog... jamen så skal hun være i soveværelset eller børneværelset i stedet, og det får hun under ingen omstændigheder lov til, for så tager hun vores eller vores datters seng, og det vil vi ikke ha´. Vores stue og køkken er et stort rum i ét, så det kan ikke lukkes af, og det er her de har dere kurve!!

• #4   1. nov 2009 Er det muligt at fjerne hynderne i sofaen, så den ikke er behagelig at ligge i?
    Eller måske lægge en masse ting i, som ikke er gode at sove på?
    Jeg tænker irriterende køkkenredskaber, legeklodser, måske en værktøjskasse, kuffert osv?

Eller måske fylde den med trolleys så der ikke er plads til hunden..

• #5   1. nov 2009 hvad med et bryggers eller entré? Vega er i vores bryggers på 3 m2 med et børnegitter sat op ind til køkkenet. Hun magter ikke at være i hele huset (går på bordene, tager ting osv. osv.) og det er jo meningen hun skal sove når vi ikke er hjemme så derfor er det ingen straf at hun er i så lille et rum.

MVh Rikke

• #6   1. nov 2009 det kan man ikke gøre noget ved, desværre. Så er den som andre skriver nød til at være i et andet rum. man kan af gode grunde ikke opdrage på en hund, når man ikke er hjemme. Og hvis det var dig, ville du så ikke også vælge en lækker sofa fremt for en drømmeseng, hvis du havde valget:-)

• #7   1. nov 2009 Det ville enhver hund gøre, tror ikke du kan gøre noget ved det.
    Havde en hund der aldrig gik i møblerne når vi var hjemme og så hende aldrig i møblerne når vi kom hjem.
    Men der var spor efter at hun havde ligget i et hjørne af sofaen, der var varmt hvor hun havde ligget og hundehår.

Du kan kun gøre noget hvis du tar hende i det

• #8   1. nov 2009 Sengen kan jo undgåes ved ganske enkelt at lukke døren til soverværelset.
    Sofaen er sværere -man kan evt prøve at lægge noget op i sofaen så hunden ikke kan være der en periode, og se om det hjælper på sigt, men ellers kan man jo skåne sofaen ved at lægge et tæppe over, så hunden ikke ødelægger den.

• #9   1. nov 2009 Og nej det er ikke noget alle hunde gør -Reiki havde aldrig været i sofa/seng da jeg fik ham, og gjorde det heller ikke når jeg ikke var hjemme (havde en sofa hvor det ville være tydeligt at se dengang). Han går stadig ikke i sofa/seng når jeg ikke er der, men må gerne være i sofaen når jeg er hjemme.

Min første hund var vandt til at være i både sofa og seng. Hende lærte jeg at gå på et tæppe som var hendes, og som hun altid måtte være på uanset hvor det lå. Så hun blev "omprogrammeret" så det ikke var sofaen hun måtte være i, men tæppet hun måtte være på.
    Når jeg så havde gæster eller af andre grunde ikke ønskede hende i sofaen, blev tæppet fjernet og så gik hun ikke derop.

Men det hjælper self ikke hvis man slet ikke ønsker at hunden er i sofaen

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #10   1. nov 2009 Prøv at brede en avis ud over sædet, det gør min veninde når hun forlader huset. Det virker også om natten og hun tror at det er larmen fra avisen der gør hunden ikke går der op.
    Det er da et nemt og billigt forsøg.

• #11   1. nov 2009 - eller læg en træplade...

• #12   1. nov 2009 Køb en presenning til 29 kr i Harald Skrald og bred den ud over sofaen, når I ikke er hjemme. Den er hurtig og nem at pakke sammen i en pose, når I kommer hjem. Og så er den heller ikke så behagelig at ligge på.

• #13   1. nov 2009 Hov den er lige pt på tilbud til 18 kr! smiley

• #14   1. nov 2009 Hej Rebecca

Først og fremmest et kæmpe tillykke med den lille ny, håber alt er gået vel:o)

Ang, Malou pigen, den skønne:o)) Tror Det ski det bliver svært at fravende hende det, hun har jo førhen altid gerne måtte være både i din sofa og i din seng.. ;o)
    Men når jeg havde hende elskede hun at ligge i vores Østrand sækkeseng, så måske du skulle prøve at købe sådan en til hende,hun kan jo godt lide at krølle sig sammen og putte og den ligger sig godt rundt om hende og evt ligge noget af dit(en trøje) ned på den...

Og ellers må det være som Michelle beskriver det:o)

• #15   1. nov 2009 Og her kommer linket så *G*
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9750&Grp=&n=10

Kommentér på:
er der nogen der har et godt råd?

Annonce