At hente en hvalp, langt væk {{forumTopicSubject}}
Hvordan har i det med det.
Nu har jeg flere gange set i acconcerne at folk skriver at de er helt vilde med hvalpen, den er pefekt og god pris - alt det der, men så skriver de også - Ærgeligt at det er så langt væk, ellers var vi hoppet på-.
Men... danmark er jo lille ? hvordan kan afstande i danmark bestemme om man skal have den perfekte hvalp til en ?
kan også være mit forhold til afstand der ikke er så normalt.
Da vi hentede Lystig i 97´tog vi toget til nordjylland fra kbh og tilbage igen med hende.
Og før jeg fik Zoe kiggede jeg på en fransk bulldog tæve i jylland som jeg stærkt overvejede - det var så racevalget jeg takkede nej til .
Giv gerne jeres meninger og holdninger. det er ikke for at kritisere nogle, bare tanker fra mig !
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Vi er inde på, at hente vores næste hund(e) i Finland...
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
jul 2008
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Vi hentede vores GD i jylland i 2006. Ca 300 km væk :o)
Tia hentede Jeanette og jeg på fyn. Ca 120 km.
Afstanden betyder ikke noget for mig ihvertfald.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg ville ikke have råd til 2 gange 1000 kr i transport oveni hundens pris (også ca 1000-1500)
Kald mig bare uansvarlig fordi jeg ikke betaler mere for en hund eller køber med tavle o.s.v. Nu har jeg i 5 år prøvet at spare sammen, men min konto ender sq altid i minus længe inden den 1.
Men hvis man har r***n fuld af penge betyder det jo ikke noget om man så skal til frankrig eller rusland efter den helt rigtige hund.....
jul 2008
Nej jeg sagde Præcis at det ikke var for at kritisere nogle !
aug 2007
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Hvis det er den hund man ønsker, så syntes jeg da man skal køre efter det.
Jeg ville gøre det, også selvom det var 4 timer hver vej..
Hvis jeg er forelsket i en hund, så
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
jul 2008
Det gør hende ikke mere eller mindre bedre end hvis hun var hentet i jylland - så det var ikke for at dømme dig eller andre.
Og for din information er jeg på kontanthjælp - så penge er nok ikke det der trykker.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Inden jeg faldt over Fadia's kuld overvejede jeg at køre til Tyskland..
Dog må jeg indrømme at da jeg fik prisen som var over 25000 danske kroner, for en tæve som man MENTE havde gode udstillingsmuligheder, tænkte jeg en ekstra gang over det..
At jeg så faldt over en parring som jeg bare ikke kunne sige nej til i DK, gjorde at jeg takkede nej tak til den tyske opdrætter..
Vi var ovre hos Fadia da hun var knapt 14dage, da hun var 5uger og så da vi hentede hende som 8ugers.. Hun er opdrættet i Ribe og jeg bor i nordsjælland, så var ikke ligefrem en kort tur *G*
jul 2008
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 123 Svar: 451
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Ved Reiki fandt jeg ganske enkelt den helt rigtige opdrætter hvor jeg følte mig godt tilpas og helt tryg ved at få hund fra, og han boede så tilfældigvis på fyn.
Gaia fik jeg tilbudt, og for lige netop hende var jeg kørt over hele landet.
Indenfor DK's grænser kører jeg gerne, ingen problemer der. Nordtyskland ville afstandsmæssigt osse have været ok med mig.
Men eftersom det osse har nogen ulemper at købe i udlandet (bl.a. i forhold til købeloven og det at kunne besøge hvalpen hvis det er e hvalp man køber), vile jeg ikke købe i udlandet.
Jeg skal "bare" have en familiehund til hygge, gåturkammerat og træningsmakker. Jeg har ingen ønsker om avl, og det betyder ikke noget for mig om hunden bliver champion eller om vi kan tage til helt store konkurrencer osv.
En ordentlig opdrætter af sådan en hund, kan sagtens findes i DK. Og derfor ser jeg ingen grund til at tage turen til udlandet, iste de rettigheder købeloven giver mig osv.
Havde jeg søgt en hund til et specifikt formål, og f.eks. med planer om avl osv, var det en anden sag. Så var jeg kørt derhen hvor den rette hvalp der passede til formålet osv var, uanset om det så krævede en længere rejse
aug 2007
Måske har jeg misforstået dit spørgsmål, og jeg kritiserer ikke folk der har flere lpenge end mig. Jeg prøver bare at forklare at det ikke er alle der har - igen undskyld mit udtryk - rø**n fuld af penge.
Jeg har bare tit oplevet herinde, at hvis man ikke betaler dit og dat eller har 10.000 kr til en hvalp har man heller ikke råd til at have hund....og den snak/kritik er jeg dødtræt af! - Undskyld mit udbrud....
Hvis vi snakker om, hvorvidt det er forsvarligt at rejse langt med en hvalp, kan jeg ikke se det behøver være et problem. Hvis hvalpen har et godt sted at være, og kan komme ud og strække benene og få gjort nogle fornødenheder synes jeg det er helt fint.
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
jo, det er tæt på, men vi er der tilgengæld ca en gang om ugen
Men var den rigtige hvalp evt i jylland, tror jeg sagtens vi ku finde på at hente den der. Meeeen så ville vi ikke besøge den nær så tit som vi har haft besøgt Dina og Elvi.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Jo bestemt.. Var jeg ikke faldet over Fadia's forældre, så havde jeg helt sikkert prøvet at kigge mere på den tyske kennel..
Jeg havde i over et år lagt penge til side til når jeg skulle ha mig en tæve, så derfor var det ikke noget problem for mig..
Men ingen tvivl om at jeg er lykkelig for mit valg.. Og er der heldigvis også en del hunde fra Hundst der er
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 118
vi hentede selv Molly i nordjylland 11 timer i bil.
(vi er fra midtsjælland ) så vi kører gerne for det
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
jul 2008
Og er enig - Jeg har også fået i hoved at jeg burde omplacere Zoe fordi ejg er på kontanthjælp ! :S ... det er så hårdt at hører, specielt fordi jeg har sparet op i lang tid, og spare op hver måned til uforudsete dyreregninger, jeg tager ikke i byen eller køber tøj ! - Jeg lever for min hund
Men et er sjvot at se folks meninger herinde... og hvor langt folk vil kører/flyve/sejle for en hund
jul 2008
Og er enig - Jeg har også fået i hoved at jeg burde omplacere Zoe fordi ejg er på kontanthjælp ! :S ... det er så hårdt at hører, specielt fordi jeg har sparet op i lang tid, og spare op hver måned til uforudsete dyreregninger, jeg tager ikke i byen eller køber tøj ! - Jeg lever for min hund
Men et er sjvot at se folks meninger herinde... og hvor langt folk vil kører/flyve/sejle for en hund
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.741
jan 2007
I det kuld Reiki blev far til tidl på året, blev en solgt til esbjerg, en til Horsens og en til norge.
Opdrætter bor i ved frederikshavn. Udover den der skulle til norge, var hvalpenes nye ejere der regelmæssigt for at besøge dem.
Så det KAN lade sig gøre... Men self er der jo nogen ting (f.ek.s at man ikek har bil) der kan gøre det svært
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jul 2008
Det er ligesom at gå ind i IKEA og sige - neej en dejlig seng, den er perfekt, sikke jeg ligger godt - MEN VIL IKKE HAVE DEN.. :S hehe snydt igeeen !
aug 2007
Jeg ville meget gerne, hvis jeg havde pengene (både til rejser, paprier o.s.v.) købe en Kees i Holland eller Sverige, fordi der er så få i DK og rigtig mange af dem er i familie, men der er så meget jeg gerne vil, hvis jeg havde råd.
Kender det med kontanthjælp - hun er jeg så blevet pensionist, men det hjælper alligevel ikke det helt store, fordi jeg har en stor gæld...øh, det var lige et sidespring - undskyld! .
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Da jeg parrede min franske tæve, ringede hanhundeejer, der bor lidt over 100 km fra mig, og spurgte om min hund var med hvalpe...og jo, det var den. Det var godt, især når du har kørt så langt...hmmm jeg har før kørt 1100 km hver vej for at parre hund, så 100 km fra eller til, det overlever man nok:-)
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.741
Det skulle bestemt heller ikke gøre mig noget at skulle hente min hvalp i Jylland, men det er da hyggeligt, at komme og besøge den lille så ofte som muligt, når man har muligheden
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 592
Men er det det man vil have, så må man jo bare køre efter det,, kan ikke se det er noget problem, det er jo en langtids indvistering,, forhåbentlig..
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Mange penge på ture og ophold, men det var hver en krone værd
jul 2008
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.524
Cody fik jeg fra Nordsjælland, jeg var først oppe at besøge ham og siden kom hans tildligere ejer så hjem til os og afleverede ham -på min regning.
Chivas er også fra Nordsjælland, jeg var oppe og besøge ham to gange inden vi hentede ham.
Og Gaia hentede vi i Belgien.
Altså jeg kigger på hvor hunden/hvalpen er fra og går ind til videre uden om alle steder der kræver fly eller lign. Men så længe der kan køres dertil og turen ikke er længere end at vores gamle skrammelkasse af en bil burde kunne holde til turen, så tager jeg gerne rimeligt langt væk for den rette hund eller hvalp :o)
- Og nej, jeg har ved gud ikke røven fuld af penge, absolut ikke, hvilket også er årsagen til det ind til videre må blive ved tanken, om evt. at hente en hvalp i USA eller lign. hvilket ellers ville være nærlæggende, da det er min races hjemland. Men en køre tur på 300 til omkring 1200km. det kommer vi nok over, det er jo trods alt heller ikke hver anden dag vi skal have ny hund :o)
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 75
Vi kiggede på mange hvalpe før hende nær os i Kbh, men blev så forelsket i Røskva fra dag 1 og der var ingen tvivl om af afstanden var fuldstændig ligegyldig
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 71
Da de skulle parres kørte jeg til Skanderborg og jeg selv bor på vestsjælland så det var over og hjem fredag og over og hjem søndag - det var den weekend
Det gør da ikke noget man skal køre langt - man kan da lave en dejlig tur ud af det...
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Indtil da, holder vi os nok til danmark..
Min kæreste har faktisk arrangeret at vi skal se en hund 400 km væk i weekenden, så det bliver spændende nok.. Så får vi se, om der er kemi
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
Distancen ville ikke holde mig tilbage, hvis jeg havde fundet HVALPEN
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 71
Denne gang har jeg foreløbig 1 der skal til Jylland og 1 der skal til Fyn - jamen så tager jeg gerne turen over broen med de små
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Carina A
Taak :O)
Jeps, det er den sidste hvalp, ud af et ups-kuld, så nu må vi se om ''upseren'' kan komme til vores fordel.
Men jeg ved ihvertfald, at hvalpene har haft en fantastisk opvækst, på trods af de ikke var planlagte, og at ejerne virkelig interesserer sig for hundene.
Jeg havde godt nok nogle betænkeligheder ved at vi skulle kigge på hund allerede nu, eftersom jeg havde planlagt næste køb( med tavle) og fundet kennel og det hele, til et par år ud i fremtiden, men ''planlægningen'' blev der jo vendt op og ned på, da vi mistede Hemi, så nu må jeg give det en chance, og se hvordan kemien er når vi ser hvalpen på søndag.
Og kennelen render jo ingen steder
Vi er ihvertfald enige om, at vi mangler hele stemningen en hund skaber i huset, og selvom en anden aldrig vil kunne erstatte Hemi, kan vi jo stadig finde en anden hund, som vi kan elske ligeså meget.
Så nu får vi se
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
Saluki er ikke en race der hænger på træerne i dk.
Jeg fik at vide at, der stod en god han i Italien. Så hvis jeg var intereseret i en meget lovende hund så var det nok en god ide at få ham til dk.
Og jeg har ikke r...n fuld af penge. Men han kommer ikke til koste ret meget mere end en hvalp her hjemme fra.
jan 2007
-i hvertfald når jeg ikek samtidig går efter en eller anden super sjælden race.
Om min hund er "nyt blod til racen" osv er jo fuldstædigt ligegyldigt til mine behov.
Det handler ikke om ikke at ville tage derhen hvor den rette hund er, men om at jeg osse synes man kan gå over gevind. Selvom der sidder en sød og dejlig hund der opfylder mine behov i f.eks. frankrig, så ville jeg ikke hente den der. For jeg er ganske overbevist om at der kan findes en hund der passer ligeså godt til mig, her i danmark.
-var jeg opdrætter var det en helt anden sag.
At hente en hvalp, langt væk