{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.158 visninger | Oprettet:

Hvad fodre du med og hvorfor ??? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ville høre hvad i fodre jeres hund/hunde med og hvorfor at i fodre med det i gør...

Jeg fodre selv mine hunde med Uniq, et produkt som jeg synes rigtig godt om og har rigtig god erfaring med. Det er Dansk produceret og uden tilsætningsstoffer, uden selv dødedyr kun fyldt med gode kontrollerede råvarer også elsker mine hunde det.

Jeg bruger den der hedder Uniq Light til vores lab. blanding som er 8 år og lidt overvægtig, der skal ikke meget til før end at han tager på, men efter at han er begyndt at få dette produkt er han blevet rigtig pæn både i huld, pels også fælder han meget meget mindre hvilket jeg synes er rigtig rart.

Til vores Ruhåret hønsehund bruger jeg Uniq Power, et produkt der er alt i til den aktive hund også hjælper til at holde godt huld på dem, han havde svært ved at tage på men efter at han er kommet på det her så er han bare blevet så flot i huld.

Til vores lille fransk bulldog hvalp brugte jeg Royal til fransk bulldog hvalp, men det vil hun ikke have, så nu er hun på Uniq hvalp og hun elsker det og der er alt i til en hvalp.

Og det bedste ved Uniq er at det er et rigtig godt produkt men det er også til at betale.

Det var lidt om hvad jeg fordre med og hvorfor smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fodre du med og hvorfor ???
  • #1   6. nov 2009 Eukanuba overweigt/sterilized, fordi min hund er for tyk og min dyrlæge sagde det var det eneste light foder med dokumenteret virkning :o) Han har også tabt sig siden jeg starede, men jeg har også mere fokus på motion, så om det er fodret eller den øgede motion der giver vægttabet ved jeg ikke :o) Det er dog både dejligt og vigtigt det går den rigtige vej, når man nu har en doven hund :o)

  • #2   6. nov 2009 Kingsmoor light.
    Min hund trives på det og det hjælper med at holde vægten nede. Jeg er godt tilfreds med indholdet da der ingen smagsforstærkere eller konseveringsmidler er i.


  • #3   6. nov 2009 Nordic rå foder. Mine trives godt på det og deres pels er blank og flot. Alle tre har fået det siden de var små hvalpe og har alle A-hofter. Jeg er ikke så vild med tørfoder. Min han må få ca. 1 kg. om dagen og blandet med vand vokser det til kæmpe størrelse.

  • #4   6. nov 2009 Hills Naturesbedt Large Breed - De trives, der for den energi de skal have. De for en flot pels af det.

  • #5   6. nov 2009 Vi foder med royal canin til chihuahua, men vi skifter til Ziwi peak nu her...

  • #6   6. nov 2009 Barf, fordi Frida har fået allergi.

  • #8   6. nov 2009 Marcus Mühle.

    Årsagen til det er en lidt længere historie. Cassius har fået Olivers hele sit liv - fra han var tre uger gammel. Det fungerede han fint på indtil Olivers lavede op på produktet, så kulhydratkilden blev en anden. Det viste sig, at Cassius havde noget allergi overfor de nye ingredienser.

    Derfor skulle jeg finde et produkt af samme kvalitet, men gerne med den samme kulhydratkilde som Olivers gamle foder.
    Samtidig skulle det leve op til nogle andre basale krav jeg har til hundefoder, og det gør Marcus Mühle så.

    Man må sige, at det var et godt valg - han fungerer optimalt på det (dog med tilskud af oksefedt), har fået dejlig pels og et par skaldede pletter på albuerne er begyndt at blive behårede ;o)
    Ydermere har han en fantastisk energi og en rigtig god foderstand.

    LIGE nu er han dog på skånekost på grund af noget mavevrøvl - men bliver sluset over på sit eget foder igen, når det er overstået.


  • #9   6. nov 2009 Jeg bruger Pro Plan med laks og ris. Det var det han fik hos opdrætter og han trives super godt på det. Og så kan han også godt lide det.

  • #11   6. nov 2009 Jeg Barfer mine hunde, det er for mig det mest naturlige foder for dem, og de stortrives på den kost..

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #12   6. nov 2009 Min den gamle fik Acana Puppy tror jeg det hedder indtil han var 12mdr. Derefter brugte vi Eukanuba Large Breed indtil for 2mdr siden og nu bruger vi Kronch Main og den mindste får Kronch Optimal (til diende og hvalpe)

    Acana Puppy fordi dyrhandleren forhandlede dem og han trivedes rigtig godt på det. Eukanuba fordi det var på tibud i Plantorama, så det købte vi meget af. Kronch fordi at det er rigtig billigt og bla. sirius patruljen og politihunden Qato bruger det så det er nok ikke så slemt. Desuden trives begge hunde også på det.

    Så generelt, hvad der er billigt men samtidig af god kvalitet og som de trives på.



  • #14   6. nov 2009 Acana adult til små hunde. Min hund elsker det og han er pæn i pelsen, lugter ikke rigtigt og blir kke for tyk. Dejligt foder. og så er det uden korn og indeholder kun ting jeg kan stå inde for!

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #15   6. nov 2009 eg syntes godt nok det er noget dyrt foder som folk fodrer med herinde.

    Det meste af de produkter der er fremme herinde koster minimum 400kr for enten 12. 13,5 eller i sjældne tilfælde 15kg.

    Jeg betaler 245kr for 15kg Kronch Main + 10% rabat der hvor jeg handler.


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #16   6. nov 2009 http://www.henne-pet-food.dk/ kan man finde oplysninger om Kronch.

  • #17   6. nov 2009 Jeg betaler 360kr for 12kr Kingsmoor Light. (Klubpris)
    Jeg synes det er en ganske fin pris i forhold til det jeg før har fodret med.



  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #18   6. nov 2009 Nu er der så nogle der fodre med light af den ene eller den anden grund. Men ved kastration falder stofskiftet jo med ca. 20% - kan man så ikke bare give den 20% mindre mad i stedet for at købe light?

    Jeg spørger fordi jeg ikke ved det.


  • #19   6. nov 2009 Hills - da det er et af de bedste produkter på markedet

  • #20   6. nov 2009 Mark, jeg tror grunden til, at folk ikke vælger at fodre med f.eks. Kronch Main, er at hovedingredienserne er Byg og hvede. Hvede kan på mange hunde virke som et allergen, og derudover, bør hovedingrediensen altid være fra en proteinkilde.

    Kronch har så vidt jeg kan se nogle udemærkede foderprodukter med protein som førsteingrediens, men de koster så også omkring 400,- ligesom de andre mærker gør.



  • #21   6. nov 2009 Jeg fodre med great dane basis.

    har haft en hund med alergi, og den blev fodret med det dyre af dyrlægens, føj en pris, så blev jeg anbefalet at prøve great danes, og nu er min hund klø/udslæt frig, og til kun en pris på 269kr. for 15 kg.

    det kan købes over nettet, og kan blive leveret www.great-dane.dk


  • #22   6. nov 2009 Jeg fodrer med Flatozor, det giver en smuk pels og velfungerende hunde.

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #23   6. nov 2009 Danielle: Det skal så siges at jeg sendte konen afsted efter Kronch Basic, der netop har en bedre foder sammensætning. Men hun kom hjem med Main.

    Nu har vi så brugt det i ca. 2mdr og det har virkelig overrasket mig meget til den positive side, så det vælger vi fremover.


  • #24   6. nov 2009
    Mark J

    Det er jo også bare dejligt, at hunde trives på det smiley

    Alle hunde trives jo ikke på de helt dyre foderprodukter, og omvendt trives alle bestemt heller ikke på f.eks. Pedigree :O)

    ___________

    Det sidste vi fodrede med, var Bosch Organic Bio Puppy. det koster ca 43 pund for 11,5 kg.
    Vi valgte det fordi det er organisk, fordi det havde en masse gode fedtsyrer til pelsen, og fordi de normale kornprodukter som majs var skiftet ud med ting som æbler, gulerøder osv smiley

    Vores hund trivedes på det smiley

    Før det prøvede vi MM, men det var ingen succes..


  • #25   6. nov 2009 Jeg fodre med Royal Canin Urinary til Lilly, da hun danner for mange krystaller i hendes urin der gør at hun tisser blod og har stor risiko for at danne urinsten, der så ville skulle opereres væk.

    Og jeg fodre med Royal Canin Sensible til Silas, fordi han skulle prøve noget nyt. Han kunne ikke rigtig holde vægten på lightfoder, selv om han er kastreret. Og hans hud blev skællet og grim af det.


  • #26   6. nov 2009 Og mit foder er dyrt. Hvertfald Lillys. Det koster 665 kr for 14 kg.
    Silas foder er gratis for mig.


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #28   6. nov 2009 Jeg har intet imod dyre produkter, det må folk selv bedømme hvad de vil købe til deres hunde. Vores fungerer bare rigtig godt på et der er noget billigere end de fleste.

    Men det kan også blive for billigt. Min søster køber coops billige skidt og hendes hund fælder helt vild - men den trives alligevel, bortset fra det. Den har det godt, men er overbevist om at den fælder pga foderet og dens pels er mat.


  • #29   6. nov 2009 Uniq koster lige omkring de 300 kr også holder en sæk på 12 kg altså i en hel til næsten en hel måned alt efter hundens størrelse. Så derfor synes jeg ikke at det er dyrtmen nu er prisen heller ikke det vigtigeste for mig men kvaliteten og her mener jeg at det jeg fodre med overgår en del mærker også de meget kendte mærker.

  • #30   6. nov 2009 Royal Canin Hypoallergenic DR21 fordi Misja er multiallergiker og især reagere over for Gluten i enhver afskygning.

    Før da fik hun Olivers alm. foder i mange år og det trivedes hun på og havde en smuk blank sort pels.

    Den smukke pels har hun stadig og hun trives også godt på dette allergi foder.

    Hun blev steriliseret for over 2 år siden og jeg har formået at holde hende vægt nede på normalen 7-9-13 :o)


  • #31   6. nov 2009 Royal Canin Hypoallergenic DR21 koster også knapper - 655kr for 14 kg.

    Til gengæld skal hun ikke have så meget af det, hun får ca. 260g pr. dag, så fodret holder jo mega længe og er dermed egentlig ikke dyrt!

    Som ekstra energi kilde og som boost mod hendes allergier, får hun 2 pump Olivers Lakseolie i maden hver dag..


  • #32   6. nov 2009 Kaoz ko får Nutra Nuggets sensitive. Han spiser det ofte uden noget på, men der er dage hvor der skal dåsemad, madrester eller andet på før han vil spise.

    Min hund er lystspiser og kræsen.

    Har prøvet utallige tørkostmærker, og ingen er interessante mere end max 14 dage..

    Har råfodret ham over 1 år, det gik fint da jeg fandt ud af hvilke produkter han ville spise, men desværre var rådodring for hårdt ved hans tænder, så vi kunne af helbredsårsager ikke fortsætte.


  • #33   6. nov 2009 Min den ene går på Hill's j/d, pga af dårlig hofte.

    Den anden går på Hill's d/d, fordi hun klør sig af alt andet foder!


  • #34   6. nov 2009 Hills z/d Ultra-allergen da min tæve har allergi og desuden trives perfekt på det. Har tidligere barf'et men var egentlig skuffet over det, ingen af mine hunde trivedes optimalt på barf. Trods olie og fedt tabte de sig meget og deres pels blev trist at se på. Vil gerne prøve fish4dogs til min allergi hund da det er billigere og også for forandringesns skyld.

  • #35   6. nov 2009 Royal Canin sensible fordi Munthe eeeeeeeeeeeelsker det smiley

  • #36   6. nov 2009 Olivers smiley

    Olivers Lamb til Fellow og Trunte og Olivers Old&Fit til Simba smiley


  • #37   6. nov 2009 Jeg køber 15 kg. Marcus Mühle til 262 kr. i Tyskland. Fragten koster 50 kr... Køber man flere sække ad gangen koster den stadig 50 kr.

    Jeg synes det er en rigtig god pris for kvalitetsfoder.


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #38   6. nov 2009 CH - fra hvor i tyskland?

  • #39   6. nov 2009 zooplus.de

  • #40   6. nov 2009 Jeg er gået næsten helt over til at fodre med Fromm, bl.a. fordi det ikke er så dyrt som så mange andre og forhandleren bor tæt på. Køber også foder m.m. til kaninen samme sted og får ldt rabat.
    Tidligere har jeg fodret med lidt forskelligt, bl.a. Optimal Diet fra Kvickly og det har hun også fungeret fint på.
    Udover tørfoder får min hund også en del rå kylling, kød, fisk, ben og lidt grønt.


  • #41   6. nov 2009 HAHAHA tror denne tråd er lavet lidt som skjult reklame - tager jeg fejl? ;D

  • #42   6. nov 2009 Vi har kørt fint på Olivers fra start (+ råt i peroder) , men nu ska vi prøve nogett nyt smiley

    Har lige modtaget 20kg Luposan (M.M.) til ca. 350kr. (herhjemme 559,-)fragtfrit - det blir spændende, hvad Sakki sir >

    http://www.zooplus.com/shop/dogs/dry_dog_food/luposan


  • #43   6. nov 2009 Jeg fodrer med Nutra Nuggets Gold - lam & ris, fordi hun trives på det, fælder aldrig og pelsen skinner - og så ELSKER hun det bare.

    Jeg giver 419.- for 15 kg og bruger 1 pose om md.


    Brugte Fromm, men kunne ikke finde nogle forhandlere i nærheden og på nettet var det jo med fragt og det gad jeg ikke betale.


  • #44   6. nov 2009 Tinna
    ja der tager du fejl, grunden til dette emne var faktisk for at se hvor meget forskelligt der fodres med og det er jo kommet frem at der er meget at vælge imellem og at vi af den grund kan hjælpe hinanden med at se hvad der findes af gode produkter og meninger.

    Jeg havde ellers hørt godt om Barf men efter denne tråd kan jeg se at folk faktisk går væk fra det og at de ikke kan holde vægt samt for en grim pels, så andre der overvejer hvad de skal give deres hund kan jo også bruge dette til at se hvad de mener kunne være godt eller spørge til råds hos de forskellige.

    Det var hensigten med dette emne....!


  • #45   6. nov 2009 Toxværd... -------->
    Jeg havde ellers hørt godt om Barf men efter denne tråd kan jeg se at folk faktisk går væk fra det og at de ikke kan holde vægt samt for en grim pels.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Ej, det syns jeg dog ikke du kan konkludere ud fra en enkelt tråd med forholdsvis få deltagere ;o)


  • #46   6. nov 2009 Det er nævnt nogle gange det barf og det er jo også forskelligt hvordan ens hund reagere på fodret og det er jo uanset hvad det er for et foder man bruger. Der er så meget foder at vælge imellem det er en større jungle med alle de produkter der findes og alle har hver deres mening om det foder de bruger og ikke bruger.

  • #47   6. nov 2009 Toxværd´s Dog Dreams: Synes bare det var morsomt at du nævner det produkt, skriver at folk skal kontakte dig hvis de vil vide mere, uden nogle har spurgt og at du så sælger det på din hjemmeside. Men det er helt ok - synes bare det var komisk ;D

  • #48   6. nov 2009 Ja det kan jeg da godt se smiley Men jeg kunne ud fra denne tråd se at det nærmest var som om at ingen kender til det, kun derfor jeg skrev at hvis folk var int.i at høre mere om det så kunne de kontakte mig. Ellers så kunne folk jo som su selv skriver se det på hjemmesiden

  • #49   6. nov 2009 Beanmor, jeg tror det varierer lidt med kursen. Sidst jeg skulle købe var det Tyskland der vandt kampen ;o)

    Men jeg tjekker begge steder inden køb ;o)


  • #50   8. nov 2009 Jeg fodre med Nutra Nuggets nu. Han trives rigtig godt på det og har en pæn pels. Før det, fodrede jeg med Kingsmoor, det er jeg også rigtig glad for.
    Udover det, for han enten tun, torskerogn eller kylling i sin mad smiley


  • #51   8. nov 2009 Jeg fodre med det jeg vinder til agility konkurrencerne. For tiden er det kingsmore og det fungerer fint..

  • #52   8. nov 2009 Daisy bliver råfodret fordi hun elsker det og fungerer bedst på det.

    Tia er ved at skifte over på fish4dogs så lige nu får hun fish4dogs og Markus Mühle :o)


  • #53   31. jul 2010 Hej.

    Vi bruger Tholo da det er dansk produceret og ikke indeholder korn og bi produkter.

    det er super godt til vores lille coton.

    Hehe vi er indkarneret Tholo fan´s smiley

    Camilla


Kommentér på:
Hvad fodre du med og hvorfor ???

Annonce