{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

kløende forpoter {{forumTopicSubject}}

hejsa
min hund klør helt vildt på sine forpoter. og når jeg kigger imellem hans trædepuder er der også nogen røde områder. han gør alt for at klø dem, og ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. han vil ikke falde til ro og når han endelig ligger sig ned er det kun for at bide eller slikke på sine poter..
nogen der har oplevet det, eller har nogen gode råd??
han er en blanding af mops og pekingser. og det skal også lige siges at det først kom efter at vi havde været ude og gå en tur, hvor han også synes at han skulle glide i en å,, men ved ikk om det har noget med det a gøre..
håber nogen sidder inde med nogen gode råd!!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kløende forpoter
  • #1   6. nov 2009 Dyrlæge.. Det lyder som et svampeangreb. Dyrlægen kan give den nogle tabletter og shampo i skal vaske med.

  • #2   6. nov 2009 Det lyder som svamp - du kan lægge ud med at vaske fusserne i Atamon (kan købes i dagligvarebutikker), her virker det for det meste. Ellers har jeg brugt Lamisil, som er beregnet til fodsvamp hos mennesker, det har jeg haft rigtig meget held med smiley Lamisil kan købes på apoteket.
    Hvis han ikke kan lade være med at slikke når du har behandlet ham, så giv ham sokker på lidt.


  • #3   6. nov 2009 okay,, mange tak for de gode svar,, lige pt er han faldet til ro,, men når han vågner igen, og bliver ved,, så smider jeg lige et par strømper på ham, selvom de nok bliver flænset på 0,5,, men så det bare på med nogen nye,, smiley men jeg kan prøve se hvad der åben imorn, og så tage ned og købe noget, og se om det kan hjælpe lidt på det,, ellers må jeg lige et smut forbi dyrelægen smiley

  • #4   6. nov 2009 Jeg tror nu at jeg ville tage forbi dyrlægen i stedet for selv at begynde at eksperimentere. Hvad nu hvis det f,eks, ikke er svamp, men hårsækmider i stedet for... Desuden er hunden PH ikke den samme som menneskets, så jeg ville ikke personligt prøve mig frem uden at en dyrlæge er kørt ind over, specielt ikke hvis det er første gang i har problemet... Min døjer også med det en gang i mellem, jeg har fået shampoo plus creme ved dyrlægen jeg skal behandle med hyppigt i de perioder han er ramt, og ellers sjældnere, altså forebyggende i de perioder der er ro på.

  • #5   6. nov 2009 louise: ja skrev også hurtiger end jeg tænkte,, sad nemlig også og tænkte at det synd og bare "prøve" sig frem og se,, så vil også heller smutte forbi lægen og få den proffe hjælp isted,, for som du siger,, det kan jo være nogen forskellige ting alligevel,,

  • #6   7. nov 2009 Selvfølgelig kan det være andet, jeg ser bare ingen fare i at bade et par forpoter i lidt Atamon weekenden over, det kan altså ikke skade overhovedet (vi spiser det selv i f.eks. marmelade), så det er ikke den store risiko vi er ude i her, det kan højst hjælpe...

Kommentér på:
kløende forpoter

Annonce