4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Som hund og kat Som hund og kat
jeg har jo overtaget min morfars hus og hans to katte da han skal på plejehjem.. Begge katte er søde og rare og elsker at blive kælet og nusset og har altid boet med min morfars DS uden problemer af nogen art.. Nu er vi jo flyttet ind og det går bare slet ikke med den ene kat.. Det er en stor maine coon som både i vægt og generel størrelse overmander joey... Joey har INTET gjort ved hende for at ophidse hende, han kan gå ligeså stille forbi hende og WUSH så hakker hun kløerne i ham, han kan gå fra et rum til et andet og WUB så hopper hun frem fra sit skjul og nakker ham... Han skriger og hyler jo for det gør self ondt, igår fik hun så meget fat i ham at jeg måtte hen og løfter hendes kløer ud af hans hud - og jeg er bange for det en dag går virkelig galt og hun rammer hans øjne osv.. Jeg har prøvet alt, men selv hvis jeg sidder med joey og Dan med katten i skøddet kan hun farer i flæsket på ham.. vi har self irettesat hende osv. og jeg har (hvilket jeg ikke er stolt af) i panik over hun lappede joey sparket til hende inden hun ramte ham.. Joey er nu panisk angst for begge katte (den anden gør INTET tvært om vil den slikke og nusse ham), og han kryber langs væggene så snart kattene er i rummet..
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, hvor længe skal jeg give dem som tilvænningsperiode (for jeg er godt klar over det ikke bare tager en dag) - jeg vil bare ikke ødelægge joey
jeg har indtil videre lukket den "aggresive" kat ud og spærret af så den kun har gangen, den anden kat kan frit gå rundt hvilket jeg håber kan få joeys glæde frem igen... Men hvad gør jeg på længere sigt?
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
jeg mener hun er lige omkring de 3 år, lidt over måske... og hun vil IKKE lege, hun knurre og hvæser når hun flyver på ham, også selvom han ikke er i nærheden af hende, og det er det der bekymre mig lidt...
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Jeg vil garantere at inden der er gået 14 dage, er rangordenen sat på plads og der er fred og ro....
Vi havde en sær gammel hun kat da vi fik hund, hold op de tæsk han fik, men i løbet af den første uge faldt der ro over dem, og præcis på 10. dagen lå Sidse og Simba og sov i samme kurv..
Sidse bestemte, uden tvivl, hvordan dagsordenen var, resten af hendes tid
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Normalt synes jeg ikke man skal pille ved kattes kløer, men med en stor voldsom kat og en lille hund, synes jeg også du bør klippe dens kløer!.. Så risikerer du ikke at den får fat i et øje eller gør stor skade..
Da jeg for kort tid siden fik en ny killing, blev min ene kat monstersur!!.. Hun knurrede og snerrede konstant.. Hvis jeg lå i sengen og sov med killingen, kunne jeg pludselig høreen dyb knurren. Det var katten der stod og kiggede over sengen mens den knurrede..
Under en uge gik der, og nu er de bedste venner og leger konstant..
Nogle katte er underlige, og lærer aldrig at knytte sig til nye dyr. Men de lærer at acceptere dem.
Mine forældres katte bor i hver deres ende af huset, og benyttet sig at hvert deres værelse. De går forbi hinanden og spiser tæt på hinanden, men de er IKKE venner. De har fundet en metode der virker..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Det er ærgerligt med din morfar, men er da rart at du så kan flytte ind..
feb 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Katte er territorielle. Er katten steriliseret?
Jeg skal sætte 2 katte og en hund sammen i dag. Jeg har sikret mig så godt jeg kan at de alle har nogenlunde samme temperament. Og inden den ny kommer lukkes Kia ud og Djaxa ind i badeværelset hvor de begge er trygge. Den lille ny får tid til at kigge sig omkring og blive kendt med lugtene af de andre dyr og hun vil blive nusset med lidt tøj etc. som lugter af mig og mine dyr ...
Når hun har kigget sig omkring kommer hun ind i et bur og Djaxa lukkes ind i stuen igen så de kan se hinanden men Djaxa kan ikke skade killingen. Alt efter hvordan det går tager vi den derfra.
Meen Djaxa skal have ekstra opmærksomhed og dejlige guffere og lære at der sker en masse dejligt omkring den ny. Hun elsker killingefoder så bare at det er kommet ind i huset er hun godt tilfreds med :o)
Hun var her først og skal bekræftes i at den ny ikke er noget skidt der er sket hende men tværtimod ... Jeg forventer IKKE at det kommer til at glide fra starten, desværre ...
Joey er så lille og tyndpelset at jeg vill klippe kattens kløer så han ikke kommer til skade. Og så må du ikke lade dem være uden opsyn overhovedet før de kan sammen ...
Men ikke straffe katten for dens naturlige adfærd, beløn den for den gode. Ligesom du ville gøre med din hund :o)
Held og lykke Lizette :o)
feb 2008
Men jeg prøver igen, men joey er jo mit lille barn, så synes jo det er frygteligt at han lider..
Men jeg prøver igen, har været nede og hente nogle bløde godbidder i kvickly også må jeg prøve at se det lidt an i morgen, men vil lige give joey tid til at slikke sine sår og blive "venner" med hankatten..
Men jeg siger tak for råd sanne, og prøver mig frem..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
feb 2008
Som hund og kat