1.093 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Taber tænderne.. Taber tænderne..
Min kærestes hund, har tabt tænderne efter at hun har fået et ben.
Hun har hele tiden manglet en i undermunden, men nu er alle de små foreste tænder i undermunden røget + halvdelen af hjørnetanden
Er der nogen der har været udsat for det? Hun er allergi hund, og har fået div. medicin i den forbindelse hele livet, tænker om det måske kan have en finger med i spillet?
- Benet er taget fra hende igen, og vi tager selvfølgelig til dyrlæge i morgen, og får hende tjekket, men umiddelbart er hun ikke berørt af det.
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 291
Predisinol, har hun fået RIGTIG meget af i løbet af årene.
men det går jo ligesom ikke hvis hun taber flere
Har siddet og "rokket" i dem der er tilbage, umiddelbart sidder de fast, men jeg har da aldrig oplevet noget lignende, gal et chok!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.319
mar 2009
Ja, det er noget kedeligt stads hun har fået gennem tiden, men tænkte nok det kunne hænge sammen med medicinen. For hendestandød ser ellers pænt ud , og hun har heller ikke dårlig ånde på nogen måde...
Nu må vi se, hvad dyrelægen siger. Jeg smider også lige et billede ind i eftermiddag, så i kan se hvordan det ser ud at være en "tandløs kælling" ....
mar 2009
Og vi skal ikke holde igen med at give ben og i den dur. Vi har fået en ny tid, til at få hevet resten af hjørnetanden ud, så vi krydser fingre for at resten holder
Dyrlægen var også ret sikker på, at hun lider af cushing syndrom, og har fået det pga. medicinen.. Så det er lidt pest eller kolera
okt 2007
Har selv allergihund så kender problematikken. Heldigvis er hun så heldig kun at få meget få udbrud om året nu hvor jeg efterhånden kender hendes allergener (hun er foderallergiker og jeg fodrer så hensigtmæssigt som muligt). Når hun får et udbrud bruger jeg engangsdosis af binyrebarkhormonen.
Bliver hendes allergi værre og hun skal have medicin dgl. så får hun det så længe hun trives. Og den dag hun ikke trives aflives hun ...
Har dyrlægen givet en prognose? Hvis hun har Cushings hvordan ser hendes organer så ud?
Det vigtigste er at hun trives selv om hun har Cushings skal hun jo stadig have lov at være hund :o)
Hellere et kort men godt liv på binyrebarkhormon end et langt lidelsesfuldt liv uden ...
mar 2009
Men skal derop igen og have fjernet tanden, så må lige snakke lidt mere med dyrlægen, og høre helt præcis hvordan og hvorledes. Har faktisk aldrig hørt om det før. så må lige google det..
okt 2007
Binyrbarkhormon som langtidsbehandling nedbryder kroppen, hår tænder, knogler, hud, organer etc.
mar 2009
og når det så, begynder at gå ned af bakke, må vi jo så tage den endelige beslutning.
Er bare noget forundret.. har taget hende med til min egen dyrlæge, fordi jeg ikke rigtig bryder mig om min kærestes dyrlæge mere.
og det første min dyrlæge siger, er at han er ret sikker på den lider af cushing.
Er faktisk lidt irriteret over min kærestes dyrlæge aldrig har sagt noget om det, til trods for at hun har set hende flere gange årligt de sidste mange år.
okt 2007
mar 2009
Taber tænderne..