1.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Taber tænderne.. Taber tænderne..

Min kærestes hund, har tabt tænderne efter at hun har fået et ben.

Hun har hele tiden manglet en i undermunden, men nu er alle de små foreste tænder i undermunden røget + halvdelen af hjørnetanden smiley
Er der nogen der har været udsat for det? Hun er allergi hund, og har fået div. medicin i den forbindelse hele livet, tænker om det måske kan have en finger med i spillet?

- Benet er taget fra hende igen, og vi tager selvfølgelig til dyrlæge i morgen, og får hende tjekket, men umiddelbart er hun ikke berørt af det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taber tænderne..
  • #2   10. nov 2009 Hun er 8 år, og af racen am.bulldog.

Predisinol, har hun fået RIGTIG meget af i løbet af årene.
    men det går jo ligesom ikke hvis hun taber flere smiley

Har siddet og "rokket" i dem der er tilbage, umiddelbart sidder de fast, men jeg har da aldrig oplevet noget lignende, gal et chok!

• #4   10. nov 2009 Binyrebarkhormon får knogler og tænder og hår etc. til at smuldre så de bliver mere skrøbelige så tror det er forklaringen desværre

• #5   10. nov 2009 Vi har en tid hos dyrlægen kl 14.00, så der skal nok komme en update smiley

Ja, det er noget kedeligt stads hun har fået gennem tiden, men tænkte nok det kunne hænge sammen med medicinen. For hendestandød ser ellers pænt ud , og hun har heller ikke dårlig ånde på nogen måde...

Nu må vi se, hvad dyrelægen siger. Jeg smider også lige et billede ind i eftermiddag, så i kan se hvordan det ser ud at være en "tandløs kælling" ....

• #6   10. nov 2009 Nåh, så har vi været afsted. Medicin'en er formentlig skyld i de tabte tænder, dog ser de resterende gode ud, trods et "mærkværdigt" tandsæt.

Og vi skal ikke holde igen med at give ben og i den dur. Vi har fået en ny tid, til at få hevet resten af hjørnetanden ud, så vi krydser fingre for at resten holder smiley

Dyrlægen var også ret sikker på, at hun lider af cushing syndrom, og har fået det pga. medicinen.. Så det er lidt pest eller kolera smiley

• #7   10. nov 2009 Ja det er nemlig pest eller kolera.

Har selv allergihund så kender problematikken. Heldigvis er hun så heldig kun at få meget få udbrud om året nu hvor jeg efterhånden kender hendes allergener (hun er foderallergiker og jeg fodrer så hensigtmæssigt som muligt). Når hun får et udbrud bruger jeg engangsdosis af binyrebarkhormonen.

Bliver hendes allergi værre og hun skal have medicin dgl. så får hun det så længe hun trives. Og den dag hun ikke trives aflives hun ...

Har dyrlægen givet en prognose? Hvis hun har Cushings hvordan ser hendes organer så ud?

Det vigtigste er at hun trives selv om hun har Cushings skal hun jo stadig have lov at være hund :o)

Hellere et kort men godt liv på binyrebarkhormon end et langt lidelsesfuldt liv uden ...

• #8   10. nov 2009 Sanne m - Han sagde alt pegede på cushing syndromet, vi fik ikke undersøgt det nærmere i dag, men Hun får pt. piller hver dag for at hun har en god hverdag uden kløe, og behandling af Cushings kræver så vidt jeg forstod at hun ikke kan få pillerne. Og pt. er et liv uden de piller altså umuligt!

Men skal derop igen og have fjernet tanden, så må lige snakke lidt mere med dyrlægen, og høre helt præcis hvordan og hvorledes. Har faktisk aldrig hørt om det før. så må lige google det..

• #9   10. nov 2009 Ja Cushings kan ikke behandles samtidig med at manfår binyrebarkhormon desværre.

Binyrbarkhormon som langtidsbehandling nedbryder kroppen, hår tænder, knogler, hud, organer etc.

• #10   10. nov 2009 Ja, det er desværre ikke så godt. Vi må håbe hun holder et år eller to endnu, og at tænderne også gør smiley

og når det så, begynder at gå ned af bakke, må vi jo så tage den endelige beslutning.

Er bare noget forundret.. har taget hende med til min egen dyrlæge, fordi jeg ikke rigtig bryder mig om min kærestes dyrlæge mere.
    og det første min dyrlæge siger, er at han er ret sikker på den lider af cushing.
    Er faktisk lidt irriteret over min kærestes dyrlæge aldrig har sagt noget om det, til trods for at hun har set hende flere gange årligt de sidste mange år.

• #11   10. nov 2009 Cushings er forudsigeligt og en alm. følgesygdom til langstidsbehandl. medbinyrebarkhormon. Så det burde den 1. dyrlæge have diagnosticeret

• #12   10. nov 2009 Det bliver min dyrlæge fremover, det er helt sikkert!

Kommentér på:
Taber tænderne..

Annonce