1.677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Soveplads - Berner Sennenhund Soveplads - Berner Sennenhund

Min søster har købt en berner sennenhund, og jeg har vist sat lidt en skræk i livet på hende med HD.

Hun skal jo passe på den "lille" hvalp, og jeg har sagt at hun ikke må ligge for koldt for at skåne led og knogler bedst muligt i voksealderen.

Hun har så tændt godt for gulvvarmen og givet Hollie en dyne at ligge på - Men Hollie vil ud og blæses igennem om natten, så jeg tænker hun nok har det for varmt?

Til jer der kender til de store basser med masser af pels; hvor varmt skal sådan en hvalp egentlig ligge?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Soveplads - Berner Sennenhund
  • #2   19. nov 2009 Jeg vil sige at det styrer de selv. Mine skifter gerne plads en del gange i løbet af natten. De svinger mellem at ligge i sengen, på trægulvet, det kolde klinkegulv, i deres polstrede kurve med masser af tæpper eller bare på et vetbed tæppe. Og om sommeren når det er varmt ligger de gerne på flisegulvet i udestuen, eller helt udenfor (døren står åben så de selv kan gå frem og tilbege)

Tror egentlig bare det er vigtigt at sørge for at de ikke kommer til at ligge i træk,,det er der ingen af os der kan tåle,,men det er jo ikke altid man lige registrerer det, hvis nu yndlingspladsen lige præcis er der ;o)
    Sørg for masser af valgmuligheder, så kan hvalpen ellers selv finde ud af hvad den foretrækker :o)

• #3   19. nov 2009 De skal ikke ligge varmt, nej.
    - Men som du så yndigt formulerer skal den skærmes for kulde på underlaget.

Min dårlige formulering gør at jeg ikke kan få skrevet: Er det nok at ligge på en dyne eller skal hun hæves op fra klinkerne?

• #4   19. nov 2009 Tanja - Hvalpen sover i gangen sammen med deres gamle hund (de putter under ingen omstændigheder) , og der skal hunden sove hele livet.

De har klinker (og gulvvarme) i gangen, jeg er bare i tvivl om hvordan en soveplads til en hund med eget tæppe (maaaasser af pels) skal sove for at blive skånet.

Skal den mon have en kurv med høje sider? Eller er dynen nok?

• #6   19. nov 2009 Det var også lidt det jeg tænkte, men så meget erfaring har jeg heller ikke med hvalp og hvordan de skal skånes - har jo kun haft en hvalp (som så var født med HD, så hurra for anstrengelserne for at undgå det)..

• #7   19. nov 2009 Så længe der ikke er træk, så er det fint :o)
    Det er helt individuelt hvordan en hund foretrækker sin soveplads (kurv, tæppe, sofa, whatever :o)
    Mine ligger aldrig på badeværelsesgulvet da der er varme i gulvet derude, det bliver simpelthen for varmt. Så tænker lidt at hvis der er varme i hele det gulv de har til rådighed, så ville jeg nok lave en anordning som var hævet en smule over gulvet ?
    Herhjemme foretrækker Talut det kolde klinkegulv uden tæppe eller andet, Uba vil helst ligge i min seng og Ayla kan rigtig godt lide at ligge og putte sig i tæpperne (bygger en rede i dem) ovre i kurven.
    Det er deres foretrukne steder, men alligevel bytter de lidt rundt i løbet af natten. Så det er som jeg skrev enormt individuelt hvad de foretrækker :o)

• #8   19. nov 2009 Jeg skal ud og se hende i morgen, så må jeg se om jeg kan vurdere hvor varmt det gulv egentligt er =)

• #10   19. nov 2009 Jeg kan sagtens holde mig fra at tage en bernertæve med hjem.. Var det derimod schæfere eller boxere der var tale om kunne det da godt være Koen kunne få en lillebror *GG*

• #11   19. nov 2009 Hejsa Nina

Jeg har selv en berner basse og han vil under ingen omstændigheder ligge på en dyne eller et tæppe :o) Han har en STOR ;o) plastickurv i vores soveværelse, som jeg efter bedste evne har foret med hundetæpper, men han mosler dem ud når han ligger i den - tror simpelthen han har det for varmt. Han skifter mellem tre sovesteder om natten: kurven (helst uden tæpper), trægulvet i soveværelset og baggangen hvor der er teressogulv.
    Synes din søster skal passe på med at hun ikke får det for varmt, for så kan hun ikke finde ro - tror jeg.
    Det eneste hun selvfølgelig ikke må ligge i er træk en hel nat, men jeg synes ikke I skal være så bekymret - hun har MASSER af pels til at holde hende varm :o)
    Vores basse ELSKER at ligge ude på terrassen og få kølet maveskindet - selv om vinteren. Dog var vi opmærksom på at han ikke lå der for længe som lille hvalp (fik ham i februar), da vi fik afvide at det kunne give dårlig mave med for meget direkte kulde, men nu tænker vi overhovet ikke over det.

• #12   19. nov 2009 Ina - Mange tak for dit svar =)

Jeg tror også hun har det alt for varmt, for hun vil bare ud om natten - men skal hverken tisse eller andet.

Prøver at få søster til at slukke for gulvvarmen og se om Hollie så sover natten igennem =)

• #13   19. nov 2009 Puha sluk for varmen, hvalpen skal nok selv finde ud af hvor den vil ligge , alt efter hvor varmt/koldt den har det.

Har selv en 9 uger gammel bernerhvalp, der ligger det meste af tiden når den sover i bryggerset, hvor der bare er et koldt beton gulv hun har det alt for varmt i resten af huset.
    Hun fortrækker også at være meget ude, netop for de hun har det varmt inden døres.

• #14   19. nov 2009 Erika - Isolererer deres pels for kulden?

Jeg tænker jo meget på kulepåvirkningen ved de skrøbelige knogler på en voksende hund, men jeg ved også at bernere elsker kulde og trives ude i selv det mest bistre vejr..

• #15   19. nov 2009 ja, den gør ;O) det er en tyk og tæt pels de har som hvalpe, så i skal ikke være urolige for om den fryser, eller det skal gå ud over dens knogler.
    Det styre den selv. lade den ligge hvor den har det godt og tilpas, ang varme/kulde

Har lige været ude i formiddag og eftermiddag og rode i haven osv i en del timer. hun har ligget og sover på brostene, eller også så ligger hun på vores trappe (beton) og slapper af.
    Så hver ganske rolige, min den ældste tæve er UDE hund og har ligget mange timer også som hvalp ude, og hun har de fineste A hofter.

Det er ikke det jeg ville være bange for at hvalpen fik HD af pga. af at den har ligget på et koldt gulv (efter vores mening koldt- hvalpen en behagelig temperatur) der er andre ting man hellere skal passe på med for at ungå at hvalpen får HD som voksen

• #16   19. nov 2009 Erika - Jeg tænker i schæferbaner da det er den eneste hvalp jeg har haft at bekymre mig om.

Deres pels isolerer nemlig ikke så godt, at man kan tage hvalpens valg for helt gode varer ; )

Jeg siger til søster, at hun skal ignorere hvad jeg sagde om kulde (så længe hvalpen ikke er våd vel?), og så bare lytte til foder og motions delen =)

Kommentér på:
Soveplads - Berner Sennenhund

Annonce