1.677 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar

21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Soveplads - Berner Sennenhund Soveplads - Berner Sennenhund
Min søster har købt en berner sennenhund, og jeg har vist sat lidt en skræk i livet på hende med HD.
Hun skal jo passe på den "lille" hvalp, og jeg har sagt at hun ikke må ligge for koldt for at skåne led og knogler bedst muligt i voksealderen.
Hun har så tændt godt for gulvvarmen og givet Hollie en dyne at ligge på - Men Hollie vil ud og blæses igennem om natten, så jeg tænker hun nok har det for varmt?
Til jer der kender til de store basser med masser af pels; hvor varmt skal sådan en hvalp egentlig ligge?
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Tror egentlig bare det er vigtigt at sørge for at de ikke kommer til at ligge i træk,,det er der ingen af os der kan tåle,,men det er jo ikke altid man lige registrerer det, hvis nu yndlingspladsen lige præcis er der ;o)
Sørg for masser af valgmuligheder, så kan hvalpen ellers selv finde ud af hvad den foretrækker :o)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
- Men som du så yndigt formulerer skal den skærmes for kulde på underlaget.
Min dårlige formulering gør at jeg ikke kan få skrevet: Er det nok at ligge på en dyne eller skal hun hæves op fra klinkerne?
jun 2005
De har klinker (og gulvvarme) i gangen, jeg er bare i tvivl om hvordan en soveplads til en hund med eget tæppe (maaaasser af pels) skal sove for at blive skånet.
Skal den mon have en kurv med høje sider? Eller er dynen nok?
jun 2005
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Det er helt individuelt hvordan en hund foretrækker sin soveplads (kurv, tæppe, sofa, whatever :o)
Mine ligger aldrig på badeværelsesgulvet da der er varme i gulvet derude, det bliver simpelthen for varmt. Så tænker lidt at hvis der er varme i hele det gulv de har til rådighed, så ville jeg nok lave en anordning som var hævet en smule over gulvet ?
Herhjemme foretrækker Talut det kolde klinkegulv uden tæppe eller andet, Uba vil helst ligge i min seng og Ayla kan rigtig godt lide at ligge og putte sig i tæpperne (bygger en rede i dem) ovre i kurven.
Det er deres foretrukne steder, men alligevel bytter de lidt rundt i løbet af natten. Så det er som jeg skrev enormt individuelt hvad de foretrækker :o)
jun 2005
jun 2005
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Jeg har selv en berner basse og han vil under ingen omstændigheder ligge på en dyne eller et tæppe :o) Han har en STOR ;o) plastickurv i vores soveværelse, som jeg efter bedste evne har foret med hundetæpper, men han mosler dem ud når han ligger i den - tror simpelthen han har det for varmt. Han skifter mellem tre sovesteder om natten: kurven (helst uden tæpper), trægulvet i soveværelset og baggangen hvor der er teressogulv.
Synes din søster skal passe på med at hun ikke får det for varmt, for så kan hun ikke finde ro - tror jeg.
Det eneste hun selvfølgelig ikke må ligge i er træk en hel nat, men jeg synes ikke I skal være så bekymret - hun har MASSER af pels til at holde hende varm :o)
Vores basse ELSKER at ligge ude på terrassen og få kølet maveskindet - selv om vinteren. Dog var vi opmærksom på at han ikke lå der for længe som lille hvalp (fik ham i februar), da vi fik afvide at det kunne give dårlig mave med for meget direkte kulde, men nu tænker vi overhovet ikke over det.
jun 2005
Jeg tror også hun har det alt for varmt, for hun vil bare ud om natten - men skal hverken tisse eller andet.
Prøver at få søster til at slukke for gulvvarmen og se om Hollie så sover natten igennem =)
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
Har selv en 9 uger gammel bernerhvalp, der ligger det meste af tiden når den sover i bryggerset, hvor der bare er et koldt beton gulv hun har det alt for varmt i resten af huset.
Hun fortrækker også at være meget ude, netop for de hun har det varmt inden døres.
jun 2005
Jeg tænker jo meget på kulepåvirkningen ved de skrøbelige knogler på en voksende hund, men jeg ved også at bernere elsker kulde og trives ude i selv det mest bistre vejr..
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
Det styre den selv. lade den ligge hvor den har det godt og tilpas, ang varme/kulde
Har lige været ude i formiddag og eftermiddag og rode i haven osv i en del timer. hun har ligget og sover på brostene, eller også så ligger hun på vores trappe (beton) og slapper af.
Så hver ganske rolige, min den ældste tæve er UDE hund og har ligget mange timer også som hvalp ude, og hun har de fineste A hofter.
Det er ikke det jeg ville være bange for at hvalpen fik HD af pga. af at den har ligget på et koldt gulv (efter vores mening koldt- hvalpen en behagelig temperatur) der er andre ting man hellere skal passe på med for at ungå at hvalpen får HD som voksen
jun 2005
Deres pels isolerer nemlig ikke så godt, at man kan tage hvalpens valg for helt gode varer ; )
Jeg siger til søster, at hun skal ignorere hvad jeg sagde om kulde (så længe hvalpen ikke er våd vel?), og så bare lytte til foder og motions delen =)
Soveplads - Berner Sennenhund