11.641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvor kan man købe en Labradoodle?? Hvor kan man købe en Labradoodle??

Hej
Håber i kan hjælpe, jeg har en veninde som helt vildt gerne vil have en Labradoodle, men hun kan ikke finde nogen annocer med dem på dba eller gipote, er der nogen herinde der har denne (nye) race, eller ved hvor man kan købe dem?
På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor kan man købe en Labradoodle??
  • #1   19. nov 2009 http://www.scandinavialabradoodles.com/danish.html
    Ellers så finder man ind i mellem blandinger af de to racer til salg på dba, gul og gratis, her inde og gipote.

• #2   19. nov 2009 Det er en blandingsrace derfor kan du ikke finde den, den tæller ikke som selvstændig race;) Måske får hun resultat hvis hun søger på det som det egentlig er: labrador og puddel-blanding, for måske er der nogle som ikke kalder det en labradoodle herhjemme:)

• #3   19. nov 2009 Det er ikke en race. Bare et fancy ord for en blanding.
    Kan desværre ikke hjælpe. Kender ikke til nogen som avler den blanding. Og er heller aldrig faldet over annoncer med den.

• #4   19. nov 2009 Shit !!! 15.000 kr. !!! det er da for sindsygt ? Har ikke forstand eller kender denne blanding,,ved bare at man har blandet de 2 racer og så kalder dem Labradoodle,,lissom med en Broweiler vel ?
    Men man kan da ikke ta så mange penge for en blanding ? Så har man da godt nok selvtilliden i orden,,hi hi ;o)

Min gamle Ronja var også en Sct.Coated schæfer,,er du gal en pris hun kunne ha' indbragt,,det er jo hele 3 racer,,fnis

Ej, skal nok være seriøs,,blev bare lige shokeret,,

Håber din veninde finder hunden hun ønsker sig :o)

• #6   19. nov 2009 Alle racer har jo været blandinger engang.

Labradoodlen skal hentes udenlands. Jeg har pt. en på et af mine hold. De har hentet den i Tyskland.

• #7   19. nov 2009 Mig og de 2 brune: vel for at man ikke kan avle videre på dem? Så det forbliver eneforhandlere! Fordi man kan jo ikke bare parre en lab og en puddel.... eller noget...

• #8   19. nov 2009 Kom til at skrive forkert - "skal" skal rettes til "kan"

• #9   19. nov 2009 tak for linket - den kennel har hun haft kontaktet men der kommer man på venteliste, og så neutraliserer de deres hvalpe allerede som 9 ugers (vel for at beskytte deres eget opdræt/forretning) og det syntes min veninde (og jeg) er synd!
    Er der virkelig ikke andre der sælger dem? Ved godt de endnu ikke er annerkendt som race hos FCI, men der skulle vist ikke gå længe inden de bliver det i Australien.

• #10   19. nov 2009 Tanja

Er det ikke lige så sindsygt at give det samme for en dogue de bordeaux eller en eng. bulldog?

• #11   19. nov 2009 Lise L: vil du evt spørge dem du kender, hvor de har købt den og sende en pb til mig?
    Hvad er din erfaring med dem, er det virkelig så fantastiske intelligente hunde som man hører?

• #12   19. nov 2009 Lise L
    Jeg ved godt at mange racer er blevet "gendannet" ved at blande forskellig hunde med racetræk der minder om, ind i avlen, for at fremme racen igen,,kender dog ikke historien bag de to du nævner ?
    Men jo, det er det vel ?
    Men så kunne jeg også ha' kaldt mine hvalpe for Sct.Newfseer og taget eks. 10.000 for dem ? Avlet videre og så havde jeg skabt en ny race ? Det synes jeg ikke er i orden,,men det er nok bare mig ?,,

• #13   19. nov 2009 hov,,glemte lige,,,, ;o)

• #14   19. nov 2009 Nogen som kan læse sig frem til hvilken stamtavle de avler med???

• #15   19. nov 2009 de bliver ikke godkendt i australien - da avlsprogrammet blev stoppet for flere år tilbage. Ideen var god - man ville lave en servicehund med labradorens temperament, men med allergivenlig pels.

Desværre viste det sig - selv efter mange generationers avl - at det var umuligt at skabe stabilitet i avlen. Hvalpene var som blandingshvalpe nu er - lidt det ene og lidt det andet - nogen gange helt det ene og helt det andet.... derudover var der rimeligt mange af hundene der led med hudproblemer og pelsproblemer...

Man kan iøvrigt ikke garantere at en labradoodle er allergivenlig, eller har temp som en lab.

prøv at google labradoodle breeding programme - så burde du få nogle links.

• #16   19. nov 2009 Headhunters choice: der står at hvalpene sælges med stambog.

• #18   19. nov 2009 det oprindelige avlprogram skulle der have stået... hvad andre folk render rundt og laver aner jeg ikke...

• #19   19. nov 2009 Mig og de 2 brune: har du set hvalpeansøgningen? Jesus....

Headhunters chice: det må det da næsten være... satme nemt at tjene penge....

• #21   19. nov 2009 Mig og de 2 brune: min yndlingsdel er der, hvor de beskriver hvorfor man skal opererer på 9 uger gamle hvalpe. Hanhunde forstår jo ikke at man kan må humpe møbler og børn....

• #22   19. nov 2009 Debbie

Jeg skal prøve at spørge dem og så vende tilbage.

Jeg synes dog, at det er interessant, hvad ANNA G skriver.

Jeg kender ikke det store til racen. Er stødt på den via litteratur og tv, - men først stiftet bekendsskab med dem nu.

Man skal jo ikke dømme en hel "race" på ét individ, - men den jeg har i træning hos mig er en aldeles dejlig hund. Den ligner lidt en brun tysk ruhåret, - lidt lavere og lidt bredere, - pelsen er blød, - ikke ruhåret, men "looket" er som en brun ruhår.

Den er let trænbar, - elsker bolde og har lyst til at bære. Meget venlig overfor andre hunde uden at være underkastende.

• #24   19. nov 2009 Mig og de 2 brune:

Hvorfor vil du ALDRIG købe hos dem?? Kan da læse mig frem til, at de da gør en del mere mht. sygdomme, end mange af de hunde der ellers bliver solgt.

• #25   19. nov 2009 her er lidt links til forskellige herhjemme der sælger labradoodles
    http://www.labradoodles.dk/21628241
    (link fjernet)

Kunne ikke rigtig finde andre ud over den i har omtalt herinde.. den ville jeg ikké sætte på

• #27   19. nov 2009

Jeg syntes godt nok det er at stramme den ved at sige løgn, løgn, lort, lort.... Hvad bygger du den antagelse på?? Du læner dig op af en injuriesag ved at komme med sådanne udtalelser....

• #29   19. nov 2009 Man kan få dejlige blandingshunde for ingen penge, hvad skal man så give 15k for når "tavlerne" er hjemmelavet og kan ikke bruges til noget-som-helst overhovedet i DK. Hunden kan ikke stille til noget som alle andre blandingshunde ikke kan, og de egenskaber den besidder finder du i et utal af andre (billigere) racer. F.eks labradoren!

• #30   19. nov 2009 Linnea

Pudlen er en allergivenlig servicehund... Den eksisterer allerede

• #32   19. nov 2009 Linnea: He he.. powderdoodeles, labaradoodles, golden doodles... wiiiii som de kan.. hmm gad vide hva de ellers finder på at blande .. øjjj jeg kunne da lave goldengårdhunde eller hva med en dansk/svensk retriever.. hi hi hi he he.. sjove mig hva

• #35   20. nov 2009 CHINE

Shetland retrievere.. Det er fremtiden, det siger jeg dig... Hunde der kun holder kæft når de apporterer får.. Det bliver stort

• #36   20. nov 2009 Linnea: he he .. hmm ja Golden farmdog ikke dårligt.... hi hi hi hvor funny.. ej undskyld min humor.. et er at der er blandingshunde men lige frem blandingshunde til 15.000 kr.... oyha da....

• #38   20. nov 2009
    Hvorfor er dem der går til flyball idioter???

• #39   20. nov 2009 lige et side spring, min nu afdøde tæve var så lille og spinkel bygget at jeg til sidst da jeg var træt af folk flygtede fra hende af, sagde hun var en amstaf/mynde blanding smiley og folk hoppede glædeligt på det, for hun løb så stærkt at ingen hunde kunne følge med hende.. Nå men jeg vil bare sige jeg forstår ikke hvorfor man har behov for at blande alle de her forskellige hunde sammen for at få en ny race, der må være en af alle de eksisterende der kan tiltale i stedet!

• #40   20. nov 2009 hov og min tæve sagde jeg kun sådan om da hun var hvalp, da hun blev voksen troede folk jo ikke rigtig på det længere :o)

• #42   20. nov 2009 Karin A: Ja det tror jeg desværre at der er...

• #44   20. nov 2009 mini, mellem og stor .. eller er det helt ved siden af... Der er noget for en hver, griner...

Kommentér på:
Hvor kan man købe en Labradoodle??

Annonce