Race info om Papillon Race info om Papillon
Hej
Jeg prøver at finde ud af hvilken race som skal være vores næste hund.. Vi har en stor labrador/boxer han på snart 3 år.. og så kunne jeg godt tænke mig en lille hygge hund. Evt. skal den bruges til Agillity..
Vil gerne høre fra nogen som kender til racen.. Er det en hygge hund med stort H? Er dens pels nem at have med at gøre? Gør racen meget? Kan den lide vand? Regn? Skov?
Mvh. Mia
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
en mini collie er super til agility.......og lidt mere robust nu i har stor hund
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 75
Og det jeg kan fortælle om racen som jeg har oplevet er at det er en super dejlig hund kærlig og i møde kommende både over for voksne børn og andre hunde. Ja de kan godt lide at putte o de er meget lære nemme og vil rigtig gerne lære noget , om de gør meget nej det synes jeg ikke de giver lyd når der kommer nogen men holder også op når de for besked på. En Nem hund at holde i pelsen synes jeg den skal reddes og det er det og det behøves bestemt ikke at være hver dag. Er den meget beskidt tørre den hurtigt og er der efter ren :-). JN&Sn jeg synes det er synd for dig at du kun har oplevet nogen der har været som du beskriver dem for det er en dejlig hund
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
De er børneglade og legesyge selvom de er oppe i årene nu.
Pelsen er nem, men de fælder lidt i perioder.
Gør kun når der kommer nogle og holder hurtigt op. De kan sagtens holde til lange gåture, og træningsmæssigt, ja så mener jeg at, det er en papillon der vandt danmarksmesterskabet i dch, i c klassen.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 68
Mange tak for jeres svar. Det er bare dejligt at læse.
Der findes jo så mange små og skønne racer.. Ved så ikke lige hvad min mand siger..tror måske lidt det er ligesom din mand May..
Det med at gø, når der kommer nogen, det er okay.. Vi nabo har 4 små hunde og når de bliver lukket ud i haven så gør de bare konstant.. Det er næsten ikke til at holde ud.. Vores store hund er fuldstændig ligeglad med dem.. Men frygter lidt hvis vi får hund nr. 2, som så også vil begynde at gø helt vildt.. Så prøver self. at udelukke racer som gør ekstremt meget.
Race info om Papillon