10.474 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Trine P
Trine P
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44

Blodig diarre. Blodig diarre.

ja kom hjem her for lidt tid siden til noget af et syn. rundt omkring i gangen lå klatter med blodig diarre. finder så ud af det er vores tæve lola der har blodig diarre. Ringede til dyrlægevagten som sagde at hvis hun var frisk nok lige nu kunne vi vente og se tiden an. Vi skulle give hende noget skånekost (udkogte ris og kylling) .Hun har så også lige kastet op. Dyrlægen sagde hvis hun stadig havde blodig afføring imorgen tidlig sku hun til dyrlægen. Andre der har oplevet dette? Har i nogen gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blodig diarre.
  • #1   25. nov 2009 jeg havde faktisk en tæve for ca 2 år siden som havde dte samme,,blodig diarre og pludselig kastede hun blod op,,jeg røg til dyrlæge i weekenden og hun havde ne meget irriteret tarm der gik faktisk over 1 uge inden hun var ok igen

• #2   25. nov 2009 Er det udelukkende blodig diarré eller er der også "normal" diarré?

ALadin fik på et tidspunkt diarré og kastede op gennem en hel nat. Tog ham til dyrlægen næste dags morgen og det viste sig at han havde fået spist noget fordærvet på en en af vores ture. Fik at vide, at diarréen godt ku' gå hen og være lidt blodig, simpelthen p.g.a. diarréen. Lidt ligesom hvis man hoster meget., så kan der også komme blod, fordi det er hårdt for halsen..

Men hvis ikke det stopper, er jeg nu typen der hellere går til dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt.. FIk forresten også sådan noget pasta til tarmfloraen, mener dette kan købes i håndkøb, hvis det er..

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    feb 2009

#3   25. nov 2009 det er ikke blod i opkastet kun afføringen og det er mest blod i afføring ikke så meget lort:S Men ser om hun vil spise maden om lidt og så ser vi hen af aftenen. Ellers ryger hun til dyrlægen imorgen tidlig

• #4   25. nov 2009 det kunne godt lyde som Pavo..

• #5   25. nov 2009 Den pasta man kan få i håndkøb hedder Zoolac og er fantastisk ved lidt dårlig mave. Kan bruges til rigtig mange dyr så vi har altid en på lager herhjemme smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    feb 2009

#6   25. nov 2009 Det der var på gulvet var kun blodig afføring ikke noget alm. Tidligere idag var der kun lidt slim agtig afføring. Men om lidt får hun lidt ris og kylling. men humøret er godt nok og hun er frisk nok til at gå ud og gø af de andre hunde smiley

• #8   25. nov 2009 Det kan jo være mange ting..

Fadia var igennem noget lignende for et stykke tid siden.. Og jeg turde personligt ikke lade hende gå, så hun røg til dyrlægen..
    Her fik hun kontrastvæske i maven (det renser tarmene gode), væske under huden, samt pencilin piller..

Hun skulle så faste i et døgn, og derefter måtte hun kun få skånekost og zoolac, samt kogt voldt vand med salt og sukker i..

• #10   25. nov 2009 Kan ikke forstå at dyrlægen siger at det kan vente til imorgen - jeg havde insisteret på at han tilså min hund omgående!!

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    feb 2009

#11   25. nov 2009 Pavo? Kender ikke rigtig til det? Hun er frisk nok dog vil hun ikke spise så meget, men hun drikker vand. Opkasten var ikke blodig.

• #12   25. nov 2009 Det lyder IKKE som parvo, så ville det stå ud af din hund med voldsom blodig diarre, og din hund ville være slap!
    Giv ikke A38, der er lactose i, som hunde ikke kan spalte....

• #13   25. nov 2009 Trine - hvor gammel er din hund?

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    feb 2009

#14   25. nov 2009 Tror også det var forkert af mig at skrive diarre. Der er kun blodig afføring. det står ikke ud af hende med det overhovedet, men kommer lidt engang imellem. Lige før prøvede hun at presse og der kom lidt afføring blandet med blod.

• #15   25. nov 2009 Det har min også haft. Han fik noget antibiotika for en mave-tarm infektion og det gik hurtigt i sig selv igen efter opstarten på medicinen. Hvis hunden ikke har feber eller er sløv kan det sagtens vente til imorgen, men jeg ville nok lige få en dyrlæge til at se på det. God bedring.
    Husk vand til hunden! Gerne kogt afkølet vand.

• #16   25. nov 2009 ....Altså få en dyrlæge til at se på det imorgen :o)

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    feb 2009

#17   25. nov 2009 Ja hvis der ingen bedring er imorgen ryger hun en tur til dyrlægen. hun ville heller ikke rigtig spise, men hun drikker ihvertfald vand

• #18   26. nov 2009 Ja jeg har!
    Nu kan jeg ikke se hvor i landet du er fra?
    Men min Shika fejlede fuldstændig det samme for kort tid siden! Det var en diarré virus der var i omløb i KBH?
    Hun kastede op 2 gange, og ellers var der blod, slim og nærmest vand i hendes afføring + hun sked rigtig tit + var selvfølgelig træt og udkørt!
    - Da jeg var ved dyrlægen med Shika havde de 2 hunde indlagt med drop osv pga. dette - Så jeg var rigtig urolig for min lille hund! smiley
    Så pas godt på din hund - Shika skulle faste i 24 timer, mens hun fik medicin. Og derefter fortsætte på den medicin i 3 dage + skånekost!
    God bedring med vovsen - Jeg ville smutte forbi dyrelægen og få lidt medicin til hende for at få maven ordnet?

KH Ann-Sophie smiley

• #19   26. nov 2009 orm kan også give slimet blodig afføring hvis det er en hvalp/unghund

• #20   26. nov 2009 Jeg vil helt sikker anbefale dig at tage til dyrlægen så snart der er blod involveret!
    Jeg er selv vet.sygeplejerske, og ville ikke lade min hund gå rundt med blodig diarre....

Kommentér på:
Blodig diarre.

Annonce