9.936 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hundeinternat nord/midtjylland Hundeinternat nord/midtjylland

da vi har taget den svære beslutning om, vi skal af med Nala, da hun desværre ikke egner sig til at være alene hjemme, uden og ødelægge alt i vores hjem, og der ikke er kommet nogle brugbare henvendelser på vores annonce, overvejer vi en bortformidling på et dyreinternat. .
nogen der har erfaringer med et godt sted, i nord/midtjylland. . ???
har selv kigget lidt på det der er i nibe. . ??
http://www.danskdyrevaern.dk/

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeinternat nord/midtjylland
  • #1   5. dec 2009 Jamen det er da bare at flytte problemet anden steds.... kan i ikke prøve at lærer hende at være alene hjemme uden at ødelægge....og prøve at gøre hende tryk.......

• #2   5. dec 2009 tro mig, det har vi prøvet.. men som sagt.. beslutningen ER taget.. så leder egentlig bare efter erfaringerer med steder. . smiley

• #3   5. dec 2009 og jeg ligger jo på ingen måde skjul på hvad "problemer" der er med hende, så man ikke snyder nye ejere. .
    kan bare håbe på der er nogle folk, der har bedre evner, og bolig til at håndterer det.. vi har desværre ikke, har vi indset. .

• #4   5. dec 2009 Husker kun god omtale fra det sted du nævner, og mener faktisk en bruger herindefra arbejder det omtalte sted...

Bare husk at skal hunden på internat, så vær 110% ærlig omkring hvilke problemer Nala har, således de kan finde en ny familie, der ved hvad de går ind til

• #6   5. dec 2009 Hvis hunden har været flere steder, er internattet nok ikke det bedste sted.
    ved ikke hvor længe i har trænet hende, men giv det en chance mere, ellers er hun bedre tjent med en aflivning

• #7   5. dec 2009 Du har ikke haft den længere end et halv år, det er hurtig at opgive en hund ppå den baggrund

• #8   5. dec 2009 vores hjem siger det ikke er hurtigt.. og det er ikke en pludselig indskydelse, men en velovervejet beslutning. .
    og igen.. beslutningen ER taget.. så leder egentlig bare efter erfaringerer med steder

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #9   5. dec 2009 Sæt den i bur. Væn den til at være i den og den blir hurtig glad for det. Og du har dine møbler i fred. Den andet er en faliterklæring.

• #10   5. dec 2009 Det er da først en fallit erklæring, hvis man propper hunden i et bur!!!

Jeg tror nu også hvis vi er ude i 5 hjem, jeg ville overveje aflivning. Aflivning er ikke synd for hunden og gør ikke ondt. Det gør nok meget mere ondt, at lade en "bange alene-hund" være alene i et bur!

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#11   5. dec 2009 Ina t: Det er sq da ikke en faliterklæring at sætte hund i bur når man ikke er hjemme. Det er der da mange der gør og endda adfærdspsykologer anbefaler det i forskellige situationer.

Hunden skal jo opfatte buret som en hule, et trygt sted at være før man sætter den derind. Den skal jo ikke bare proppes derind og så farvel i 8 timer.

Men du ved måske....hmm

• #12   5. dec 2009 Mark J:

Der er rigtig mange meninger om bur til hunde, kig bare på den tråd du selv har haft oprettet, og har skam også skrevet min mening der, så behøver vel ikke også at ytrer den her?!!!! Synes bur er en fallit erklæring, punktum.

Og synes bestemt ikke i denne situation, at bur træning er den rigtige træning for denne hund, måske mere selvtillids træning.... ville ikke begynde at træne en bange og utryg alene-hund, i at sidde i bur, alle de 8 timer ejerne er på arb..... Men igen, hver sin mening...

• #13   5. dec 2009 Hellerre enten aflivning eller andet hjem end bur.
    Dansk Dyreværn er et udemærket sted. De er gode til og finde ejnede hjem og jeg tør godt sige god for dem. Jeg er selv tidligere internats
    tilfynsførende og har haft et fint samarbejde med Dansk Dyreværn.

• #14   5. dec 2009 Håber I finder en fantastiskog blivende familie til ham. Men han er vel stresset og forvirret over alle de forskellige hjem. Jeg syntes det ville være synd at sidde ham på et internat. Syntes selv I skal finde den rette familie til ham...

Og ellers som Charlotte skriver... Så er det måske lige før det var mere humant at aflive ham, når han har de problemer han har og er på vej til familie nr. 5...

Håber I finder en ordenlig løsning for ham...

• #15   5. dec 2009 Jeg vil dog give de andre ret i at en aflivning var mere humant. Faktisk er det direkte synd og blive ved og smide rundt med den.

• #16   5. dec 2009 Jeg ville nu nok også vælge at aflive hunden sådan som det ser ud. Men hvis det ikke kan komme på tale ville jeg aflevere den i Brande hos www.hundeogkattepension.dk Det er et sted jeg kun har hørt godt om og de virker meget seriøse. Held og lykke med det.

• #19   5. dec 2009 En af mine hvalpe har været på internat i 2 uger hos Dansk Dyreværn Aalborg og hun havde det godt og var glad hver gang jeg besøgte hende. Hun fik et super hjem.

Arbejer der selv som afløser (og webmaster) så kender self stedet ret godt og derfor jeg er tryg ved at sende en af mine hvalpe derud :o)

Min personlige mening er at jeg tror det bliver meget svært at formidle en hund som din videre. Måske aflivning er bedst.

• #21   5. dec 2009 skræmmende hvor mange der mener en hund, som burde havde MANGE gode år endnu, er bedre tjent med aflivning. .
    jeg ville selv mene det ville være meget værre, hvis vi snakkede om en hund, der feks havde været hos samme familie i mange år, og pludselig skulle væk, men selv der, går det tit godt. . .
    og prøver netop og undgå hun skal være kastebold, imellem hjem, ved at spille med helt åbne kort, hvad folk kan forvente. .
    ang pasning, så er det desværre ikke muligt hver dag ..
    hun ER en dejlig hund, og synes hun fortjener en chance for livet. .

trist denne tråd, skulle tage den drejning, men er egentlig ikke vildt overrasket.. men det er stadig bare erfaringer om internatter jeg spurgte om ..

• #22   5. dec 2009 Jeg skriver det ud fra aft hjem hvor hunden ikke skal være ene langt fra hænger på træerne. Selv pensionister skal til tider uden for døren uden hund. Derfor giver det problemer i det nye hjem også. Ja hun har et langt liv foran sig, men hvis det bliver med skift af hjem hvert halve år er hun så tjent med det.
    Men jeg har skrevet min erfaring med det dyreinternat du omtaler. Så held og lykke med formidlingen.

• #23   6. dec 2009 Jeg ved nu ikke om det er skræmmende at folk snakker aflivning. Hunden skal ud i 5. hjem. Det vil sige der sidder 4 familier inkl. dig, der har haft taget hunden til sig, troede på man kunne hjælpe, hvor efter at opgive og sende hunden videre. Når der er 4 familier der allerede har haft opgivet, hvad for så dig til at tro, du lige finder den perfekte familie? det har de andre ejere jo også troet, og hunden er stadig kastebold.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#24   6. dec 2009 Ina T og Marianne: Selvfølgelig skal der trænes selvtillid også og måske endda først, men at sætte den i bur bagefter hvis problemet fortsætter syntes jeg er helt ok.

Men ja, bur kan jo ikke stå alene.

• Mette K
    Mette K Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #25   10. mar 2014 Til
    Ina T savner Venges !
    Det er længe siden, denne tråd var aktuel, men må bare lige sige dig:
    Man "propper" ikke bare en hund ind i et bur!
    Vores hund har et indendørs hundehus i form af et bur med tæppe omkring, så det er en tryg hule. Hun opholder sig meget gerne derinde af egen fri vilje. Døren står som regel åben, men har ungerne besøg af en ven, der er bange for hunde, så får hun noget lækkert at gnaske i og døren bliver lukket. Det er absolut ingen straf og intet problem for hunden.
    Nogle venners datter kom på efterskole. Det tog deres (hendes) hund ilde op og blev urenlig. De lånte et bur af mig, satte det op og hunden gik straks derind og så op på "sin hundemor" med udtrykket: "Det var I godt nok længe om at finde ud af!" De købte et bur til ham og han elsker det. Han er glad og familien er glade.
    Kender en anden hund, der næsten fra den ene dag til den anden pludselig "åd huset" når den var alene. Den havde ellers altid kunnet være alene uden problemer. Vi blev enige om, at den måtte have oplevet noget ubehageligt, der havde gjort den meget bange, en dag den havde været alene. De lærte ham at forbinde et bur med noget rigtig rart og trygt, lod ham være i buret (med tæpper over, så det blev en hule) når han skulle være alene. Efter noget tid var han blevet tryg igen og nu kunne han igen være alene uden problemer - han fik dog lov til at beholde sit bur, som han var blevet rigtig, rigtig glad for.
    Det skal selvfølgelig være et bur, der passer til hunden - dvs den skal kunne stå, sidde, ligge og vende sig uden problemer.

Kommentér på:
Hundeinternat nord/midtjylland

Annonce