9.936 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Hundeinternat nord/midtjylland Hundeinternat nord/midtjylland
da vi har taget den svære beslutning om, vi skal af med Nala, da hun desværre ikke egner sig til at være alene hjemme, uden og ødelægge alt i vores hjem, og der ikke er kommet nogle brugbare henvendelser på vores annonce, overvejer vi en bortformidling på et dyreinternat. .
nogen der har erfaringer med et godt sted, i nord/midtjylland. . ???
har selv kigget lidt på det der er i nibe. . ??
http://www.danskdyrevaern.dk/
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 62
dec 2007
kan bare håbe på der er nogle folk, der har bedre evner, og bolig til at håndterer det.. vi har desværre ikke, har vi indset. .
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Bare husk at skal hunden på internat, så vær 110% ærlig omkring hvilke problemer Nala har, således de kan finde en ny familie, der ved hvad de går ind til
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
ved ikke hvor længe i har trænet hende, men giv det en chance mere, ellers er hun bedre tjent med en aflivning
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
dec 2007
og igen.. beslutningen ER taget.. så leder egentlig bare efter erfaringerer med steder
aug 2009
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Jeg tror nu også hvis vi er ude i 5 hjem, jeg ville overveje aflivning. Aflivning er ikke synd for hunden og gør ikke ondt. Det gør nok meget mere ondt, at lade en "bange alene-hund" være alene i et bur!
aug 2009
Hunden skal jo opfatte buret som en hule, et trygt sted at være før man sætter den derind. Den skal jo ikke bare proppes derind og så farvel i 8 timer.
Men du ved måske....hmm
jul 2007
Der er rigtig mange meninger om bur til hunde, kig bare på den tråd du selv har haft oprettet, og har skam også skrevet min mening der, så behøver vel ikke også at ytrer den her?!!!! Synes bur er en fallit erklæring, punktum.
Og synes bestemt ikke i denne situation, at bur træning er den rigtige træning for denne hund, måske mere selvtillids træning.... ville ikke begynde at træne en bange og utryg alene-hund, i at sidde i bur, alle de 8 timer ejerne er på arb..... Men igen, hver sin mening...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Dansk Dyreværn er et udemærket sted. De er gode til og finde ejnede hjem og jeg tør godt sige god for dem. Jeg er selv tidligere internats
tilfynsførende og har haft et fint samarbejde med Dansk Dyreværn.
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 63 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 406
Og ellers som Charlotte skriver... Så er det måske lige før det var mere humant at aflive ham, når han har de problemer han har og er på vej til familie nr. 5...
Håber I finder en ordenlig løsning for ham...
okt 2008
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.349
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Arbejer der selv som afløser (og webmaster) så kender self stedet ret godt og derfor jeg er tryg ved at sende en af mine hvalpe derud :o)
Min personlige mening er at jeg tror det bliver meget svært at formidle en hund som din videre. Måske aflivning er bedst.
dec 2007
jeg ville selv mene det ville være meget værre, hvis vi snakkede om en hund, der feks havde været hos samme familie i mange år, og pludselig skulle væk, men selv der, går det tit godt. . .
og prøver netop og undgå hun skal være kastebold, imellem hjem, ved at spille med helt åbne kort, hvad folk kan forvente. .
ang pasning, så er det desværre ikke muligt hver dag ..
hun ER en dejlig hund, og synes hun fortjener en chance for livet. .
trist denne tråd, skulle tage den drejning, men er egentlig ikke vildt overrasket.. men det er stadig bare erfaringer om internatter jeg spurgte om ..
okt 2008
Men jeg har skrevet min erfaring med det dyreinternat du omtaler. Så held og lykke med formidlingen.
jul 2007
aug 2009
Men ja, bur kan jo ikke stå alene.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
Ina T savner Venges !
Det er længe siden, denne tråd var aktuel, men må bare lige sige dig:
Man "propper" ikke bare en hund ind i et bur!
Vores hund har et indendørs hundehus i form af et bur med tæppe omkring, så det er en tryg hule. Hun opholder sig meget gerne derinde af egen fri vilje. Døren står som regel åben, men har ungerne besøg af en ven, der er bange for hunde, så får hun noget lækkert at gnaske i og døren bliver lukket. Det er absolut ingen straf og intet problem for hunden.
Nogle venners datter kom på efterskole. Det tog deres (hendes) hund ilde op og blev urenlig. De lånte et bur af mig, satte det op og hunden gik straks derind og så op på "sin hundemor" med udtrykket: "Det var I godt nok længe om at finde ud af!" De købte et bur til ham og han elsker det. Han er glad og familien er glade.
Kender en anden hund, der næsten fra den ene dag til den anden pludselig "åd huset" når den var alene. Den havde ellers altid kunnet være alene uden problemer. Vi blev enige om, at den måtte have oplevet noget ubehageligt, der havde gjort den meget bange, en dag den havde været alene. De lærte ham at forbinde et bur med noget rigtig rart og trygt, lod ham være i buret (med tæpper over, så det blev en hule) når han skulle være alene. Efter noget tid var han blevet tryg igen og nu kunne han igen være alene uden problemer - han fik dog lov til at beholde sit bur, som han var blevet rigtig, rigtig glad for.
Det skal selvfølgelig være et bur, der passer til hunden - dvs den skal kunne stå, sidde, ligge og vende sig uden problemer.
Hundeinternat nord/midtjylland