Keder sig når hun er alene? Keder sig når hun er alene?
Hej alle sammen
Ally er alene stort set alle hverdage sådan mellem 4-8 timer alt efter hvordan min dag er.
Jeg lufter hende sådan ca. 20 min hver morgen (har ikke rigtig tid til at gå længere), hvor vi går en tur, leger i haven og når jeg så går ind får hun godbidder spredt ud over græsset og når hun så er færdig kommer hun ind.
Nogle enkelt dage løber vi en tur for at hun skal få brugt noget mere krudt.
Hun har siden hun har været hvalp været alene i køkkenet med et børnegitter for døren så hun kan se ud i stuen.
I køkkenet har hun så hendes kurv, noget legetøj, div. ben og self. mad og vand skåle.
Stort set hver dag hun er alene hiver hun viskesstykker osv ned (hvis vi har glemt at fjerne dem) og leger med dem. I går tyggede hun hendes bordskåner (der er under hendes mad) i 1000 stykker.
Hver dag roder hun hendes tæpper ud over gulvet. og en enkelt gang er der et skab der har stået på klem hvor hun så har tømt det og "leget" med de forskellige madvare der var.
Hun virker bestemt ikke til at lide af separationsangst, hvis vi bare er nede at handle osv kikker hun kun lige på os men bliver liggende i sin kurv.
Når hun er alene 4-5 timer er det meget forskelligt om hun har rodet eller om hun bare har sovet, kommer an på hvor træt hun er.
Og en sjælen gang imellem kan det også ske at hun har sovet hele tiden selv om det er 8 timer hun har været alene, det dog sjældent.
Så det korte af det lange er simpelthen at jeg tror hun keder sig når hun er alene, hvad kan jeg gøre for det?
Jeg har prøvet at give hende aktivitetsboldte osv, og ben med leverpostej.
Men min holdning er så også at hun jo helst skulle kunne lære at man sover når man er alene.
Håber der er nogen der har nogle forslag
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
Hun er ikke så madglad
dec 2004
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.648
Det tror jeg altså heller ikke mine kunne.
Så umiddelbart tror jeg du må lidt tidligere op om morgenen og lave rolige aktiviteter med hende. Søgeøvelser er fint. Problemløsning. Lidt lydighed på 1 kvm. Alt hvad der kan gøre hende træt i hovedet uden at køre hende op i stress.
dec 2004
Men står op ca. 1 ½ time før jeg skal afsted også er vi så ude i ca. 20-30 min inkl. lidt leg i haven.
Men inden dørs laver jeg også nogle gang lidt øvelser med hende. Men det skal siges at det er højest 1 gang hver anden uge hun er alene 8 timer, det er for det meste mellem 4 og 6 timer
Men hun er jo en rigtig aktiv hund og derfor er det jo hun skal køres træt i hovedet også, da jeg ikke kan nå at gå en så lang tur med hende om morgenen at hun bliver træt fysisk.
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 642
dec 2004
Jeg vil prøve at arbejde med de forskellige ting, men ja som Ulla skriver tror jeg også det er noget hun vokser fra, men er synd hvis hun stresser for meget når jeg ikke er hjemme,
Vi har altid brugt at have radioen til at spille og det tror jeg hun syntes er beroligende
Det med at en hund ikke har tidsfornemmelse har jeg også altid hørt, men når hun er alene en time eller lig. hilser hun ikke på os når vi kommer hjem. men når det er længere er hun helt vildt begejstret og glad. Der ignorere jeg hende selv til at starte med, da jeg har hørt det er vigtigt ikke at hilse for overdrevent på hunden når man kommer hjem.
Keder sig når hun er alene?