{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.859 visninger | Oprettet:

hey hvorfor ikke mine muskel hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt denne her hund fordi jeg ved hvilken fortid den har haft. Jeg bor sammen med min kæreste min søster og hendes 3 børn , den her hun er en rigtig god familie hund og giver en masse kærlighed og glæde. Og så sidder der mennesker og skriver til mig jeg skal aflive min hund det har jeg ingen respekt over for, troede folk herinde var lidt mere modne, Og nu har jeg lige købt en lille Amerikansk bulldog som heller ikke kan komme herind nu pga folk ikke er tilfredse. Syntes det er skuffende folk dømmer min hund inden de ved noget om den eller har spurgt ind til det , i andre folks hoveder er det kun en " killer " ved ikke hvad for en nogle mennesker i har omgivet jer med , men som i alle nok ved bliver hunden som ejeren og jeg behandler alle mine dyr godt og med respekt. Så syntes folk der ikke kan komme med andet end negative ting og fordomme skulle tag og kigge væk fra min profil , Syntes det er tamt at selv mennesker kan være racister overfor en hund. og folk der skriver til mig jeg byrde at aflive min store hund... har jeg slet ikke noget respekt for vis mann kan side og sige sådan noget (føj da) undskyld mit ord valgt men vis det er kun folk her inde der dømmer min hund for mine billeder.. så er det vist der forkerte sted jeg er.... helt ærligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hey hvorfor ikke mine muskel hunde
  • #1   9. dec 2009 se lille hvalp på 12 uger kan ikke en gang komme her ind..... PLADT... skriv endelig vis i mener jeg tager fejl

  • #3   9. dec 2009 Nu har jeg ikke set dine hunde, så jeg ved ikke hvor mange billeder samt tekst du havde lavet?

    Det burde ikke have noget som helst med racen at gøre, - medmindre at det er ulovlige hunde....
    Prøv igen, sæt min 5 billeder hos hver hund, og en ordentlig tekst...


  • #4   9. dec 2009 sammenlignet med denne profil http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=67887
    som lige er kommet ind samtidig med,
    var der flere billeder og mere tekst i Martins profil.


  • #6   9. dec 2009 det er en ambull han er blevet afvist med.

  • #7   9. dec 2009 Ja pitt´en er som sagt ulovlig, og så er det fuldstændig ligemeget om hun er en skøn familiehund eller ej. Hun er ulovlig og burde blive aflivet.

  • #9   9. dec 2009 *MISS U*: Jeg ved ikke noget om den første hund. Og jeg ville heller aldrig byde en pitt velkommen. For nej de MÅ ikke være her.
    Jeg snakker om den amerikansk bulldog han lige har forsøgt at oprette, sys det er en skam den ikke kunne komme ind smiley


  • #10   9. dec 2009 Og så forsvandt trådstarter....

  • #11   9. dec 2009 Så blev nr to vel afvist pga den første.

  • #12   9. dec 2009 miss u ....................... hvad ved du enlig om min hund ville væde på en af din hunde ville 100% ovre falde en anden hund før min.... min hun har ændret sig 100% siden. så lade være med at sig min hund er ødelagt.. når du slet ikke har noget at have det i har du set min hund da.. nanna dejligt der er nogle mennesker herinde der bruger livserfaring. og ikke sidder og høre efter i avisen om der lige er en hund der har bidt en husk der er stadig flere labrador der bider flere mennesker vær dag ind der er muskel hunde der bider

  • #13   9. dec 2009 den første hund er pitt er det rigtig??

  • #14   9. dec 2009 det er min amrikansk vi snakker om ikke min pit


  • #15   9. dec 2009 men du har en pitt??

  • #18   9. dec 2009 Hvorfor er det at kamphundejere altid skynder sig at angribe andre racer fremfor at tage ansvar for den race de selv ejer??

    Martin - én gang kamphund altid kamphund - er hunden først gearet til at kæmpe, slipper den ikke igen....
    Skal vi vædde med at din pitt ændrer adfærd så snart den ambull´en bliver kønsmoden??


  • #19   9. dec 2009 det er ikke ralvandt når det er min amrikansk bulldog vi snakker
    om


  • #21   9. dec 2009 *MISS U* Selvfølgelig det er klart. Men jeg har ikke set noget om den første hund, så der kan jeg desværre ikke udtale mig. Og har han en Pitt sys jeg det er trist smiley Men ville stadig ikke afvise en anden hund, fordi han har/hvis han har en pitt.

  • #22   9. dec 2009 martin M
    OKAY


  • #23   9. dec 2009 Martin: sys bare du skal prøve igen

  • #24   9. dec 2009 simba sjovt nok går hun med en labrador og en dansk svensk gårhund som mine forældre har så ændre og som sagt har hun en amstaf som tidliger ejer har haft sammen med hinde og nej hun rør ikke andre hunde. hun gider dem ikke ikke en gang vis der kommer en anden hun hen til hinde løber hun hen til mig ... så nej

  • #25   9. dec 2009 Hvis du satte dig lidt ind i de der muskelhunde/kamphunde racer, ville du også vide, at kærlighed og god pleje ikke gør det. De hunde har altså en arv du ikke kan røre ved. Og så kam du være nok så semtimental omkring det.

  • #27   9. dec 2009 hehe engen er jer ville nogen sinde kunne tage min hund fra mig aldrig..... og vis i ved så meget så kom og se min hund og tage jeres med

  • #28   9. dec 2009 giver krumme ret, hvis det er rigtigt at du har en pitt der har været i kamp før. Det er sørgeligt smiley

  • #29   9. dec 2009 martin M
    vi ville ikke kunne men det er der andre som kan


  • #30   9. dec 2009 Martin - jeg græder over ejere som dig ..... Ikke mærkeligt at diverse kamphunde er udskældte....
    Tænk over de seriøse opdrættere som virkelig gør hvad de kan for at få en super hund ud af disse racer, og så er der (undskyld mit sprog) klaphatte som dig, der ødelægger det....SUK


  • #31   9. dec 2009 ja meget men hun er verdens bedste og roligste hund.... hun kan næsten lide alle mennesker


  • #32   9. dec 2009 YESSS !! Flere hundeejere som ikke anerkender hundens ophav..

  • #33   9. dec 2009 Nu ved jeg desværre ikke hvor du bor,for så havde jeg anmeldt dig.
    mvh MIchael


  • #34   9. dec 2009 Jeg skal fandme ikke have mine hunde i nærheden af en som har været brugt til kamp - det har jeg mine hunde alt for kære til....
    Og med så uansvarlig ejer som dig, så er det kun et spørgsmål om tid inden det går galt...


  • #36   9. dec 2009 Jeg synes det er sørgeligt hvordan en ung knægt vil fornægte ansvaret omkring muskelhunde.

    Det er ved Gud naivt at tro at den store del pitbulls der åbenlyst huses her i landet ingen konsekvenser vil få.

    Hvor mange år skal vi give det før samtlige hunde der ikke ligner en retriever, schæfer eller selskabshund bliver forbudt? 5?

    Muskelhundeejere med hovedet i rette ende kæmper en brav, men desværre forgæves, kamp mod alle dem der har de ulovlige hunde og tvivlsomme blandinger.

    Udviklingen er tydelig, men ikke let at se når man er forblændet af hvor søøøde og retriveragtige de er når de bare får frolic og kram.

    Jeg har INTET imod muskelhunde, jeg har dog en del imod de tåber der på ingen måde kan se hvordan de er med til at fremskynde ulovliggørelsen af racer utallige opdrættere prøver at redde..

    Jaja *stående applaus*

    Håber dælme din ulovlige hund er samtlige muskelhunde værd..


  • #38   9. dec 2009 endnu et sørgeligt eksempel og synd for de muskelhundeejere som har forstanden med sig
    det er sådanne en klaphat her der ødelægger det for jer med ansvar
    M


  • #39   9. dec 2009 Pitten er ulovlig derfor afviser folk, ambullen er bestemt ikke ren derfor afviser folk.

  • #41   9. dec 2009 t og m vis man måtte skrive dårlige ting om andre her inder havde jeg gjort det om dig klap hat.... vis hun ikke kan lide dig går hun væk og viser dig hun ikke ville have du rær ved hinde


  • #42   9. dec 2009 du er sgu mere end en klaphat

  • #43   9. dec 2009 Åårh altså, diskution på diskution ...
    Alle Amstaffs uden gyldig tavle anses som Pits, det er dyrelægen der konkludere om hun skriver Amstaff eller Pit. Har dyrlægen skrevet Pit er Amstaff er den lovlig, for dyrlægen mener det er en staff.
    Om dyrlægen så nogen gange springer over hvor gærdet er lavest kan diskuteres ...
    Jeg havde også problemer med at få min Zenta optaget .. Men sådan er det.
    Martin M: Denne diskution vil aldrig ende, men jo, en red nose kan være lige så god en familie hund som alle andre! Håber bare du kan tyde dens tegn, og forstå den som den skal forstås.

    Og mht de kommentare: Hvad så med de mennesker hunden ikke kan lide, Alle hunde kan ikke lide alle mennesker THATS IT! Uandet race! Min Bella (lille græsk tæppetisser) Går amok hvis en sortklædt høj gut prøver at give mig en krammer, Eller hun knurre hvis andre gøre hende utrykke. MEN hun er verndens dejligste hund og har ALDRIG bidt uanset hvor meget hun snærre ad folk hun ikke kan lide, eller som ikke behanlder hende ordentligt!
    Det er sgu da okay, alle mennesker kan heller ikke lide alle andre mennesker. De skal da ikke "aflives" fordi de kom op og slås.
    Ligeledes med katte og alle andre væsner! Der er KUN galt når det er en muskelhund, for ååh nej, de er så pisse farlige! Er virkelig virkelig træt af uvidene mennesker, der danner sig mening om muskelhunde uanset race, udfra historier og medierne!

    Lad os lige tage et eksempel, Influensa H1N1 er blæst op i medierne så folk fanme går til lægen fordi de har nyst, det er videnskabeligt besvist at denne influensa er mildere end den alm. og ikke har slået kvart så mange ihjel.

    -Og medierne har blæst muskelhunde op så det gør F****** ondt! Men anmelder man en aggressiv Schæffer så har hverken politi eller mederi ressouser til at tage sig af dette!

    Det er den der holder snorren der er noget galt med hvis hunden angriber uden grund.

    Martin M: er sikker på din Red nok skal klare den, hvis du træner, træner og træner, læser dens signaler, og respektere hunden udfra racen. Læs læs læs, træn træn træn, så kan alle hunde blive en god hund!


  • #44   9. dec 2009 Klpahat 1 og 2, tal ordentlig så tråden ikke bliver slettet.

    Kan se at du via din klynketråd fik den såkaldte ambull ind - ærgeligt at folk ikke kan forskel på racerne....

    Og hvordan kan du som ejer, - som bør have sat sig ind i racen, påstå at hun er ambull???
    Er du klar forskellen på en ambull og amstaff.....?? Sind, størrelse, temperamnet osv..... ARGGGG hvor er det skræmmende...


  • #45   9. dec 2009 CHINE
    - det er fandme ondt sagt,

    jeg mener alle hunde har en chance og det kan godt være de tit gør dumme ting men nogle gange er det også ejerens skyld. fordi de ikke opdrager den til at høre meget godt efter.



  • #46   9. dec 2009 Helt ærligt....... du er 21 år..... har en pitt som oveni købet har været i kamp.... er så naiv at du tror det er en nuttet familehund........ og har travlt med at reklamere for dette......

    hvor meget mere stereotypisk kan det blive? er du virkelig så uintelligent at du ikke selv kan se det?
    håber virkelig at du banker dit hoved meget hårdt ind i en mur, når du om flere år ser tilbage på det her... og evt de hunde din hund når at skade inden det går helt galt, og du sender den videre til en anden, der ikke har hjernen med sig, eller afliver den.......
    NØJ hvor jeg håber at du bliver klogere en dag... og kan se hvor dybt debil du har været.........

    T


  • #47   9. dec 2009 Fam. Borup. B

    Det er da ikke ondt sagt.. Det er faktum.. Hunden er ulovlig.


  • #48   9. dec 2009 Fam Borup - nej ikke alle hunde fortjener en chance!! ulovlige hunde skal enten ud af landet eller aflives, det er ikke for sjov at de er ulovlige i DK.....

  • #50   9. dec 2009 *laver bølgen for Chine*

    T


  • #53   9. dec 2009 Springer med på bølgen - og bukker mig i støvet for de seriøse opdrættere/ejere som virkelig kæmper for deres race - jeg føler med jer, det er en ulige kamp I kæmper....

    Sikke nogle bløde hoveder at kæmpe i mod....


  • #54   9. dec 2009
    Prang S

    Den er stadig ulovlig, og ulovlige hunde er ikke velkomne på galleriet..


  • #56   9. dec 2009 Chine - det var os begge denne gang.... for en gangs skyld er vi enige...
    men har tapet hans fingre sammen og overtaget tastaturet. ellers ender det med en tur i dybfryseren.....

    T


  • #59   9. dec 2009 LOL Chine!
    en skam du bor så langt væk... ellers var vi hoppet med på din gåtur *G*

    T


  • #61   9. dec 2009 Det er da utroligt som alle misforstår alt! Har ikke sagt det er ok, men ville aldrig fortælle en anden at han skal aflive sin hund, han skal nok få øjnene op HVIS hunden viser negative tegn.

    Har heller aldrig sagt min lille tisser, kan gøre mere skade end pits.

    Men kender pits der er verdens bedste familiehunde, og som altid har været det.
    Det har krævet hård træning i 5 år, men det har ejeren været infroståer med.

    Hunde skal ikke forbydes, men ejere skal.


  • #63   9. dec 2009 "Mia: Ja, det er sq dem jeg har mest ondt af... Igen og igen bliver de dunket oveni hovedet pga. nogle drenge med små dillere eller blondiner med lavt selvværd der har brug for, at rende op og ned ad gågaden i leggins med en skamkuperet ulovlig køter, SUK :-("

    Ja det er godt nok sørgeligt, - og mærkeligt nok har trådstarter en tendens til at forsvinde ud af tråden..... - Men han er jo en seriøs ejer, så han er nok ude at sætte kamp arenaen op til når Tine med Mopsen kommer forbi..... '

    Iøvrigt Tine * Chalant Mops * - clever you, jeg vil også gerne forbi med mine hunde, og bed om en adresse i PB`??




  • #64   9. dec 2009 Hold da op endnu en gang en tråd hvor folk tror de har en bamse i hænderne,,,og at en så ligefrem sammenligner det med at en lille hund som også snerre og aldrig gør noget,,suk,,DET er grunden til alt det lort der sker med disse hunde,,JER som ejer dem og ikke ejer en snert af fornuftighed og mange gange heller ikke fatter det selvom det ER gået galt

    Ligegyldigt hvad så er den pitt ulovlig,,,og jeg er helt med på CHINES udsagn .....

    Din lille amerikanske er da inde eller hvordan?? men ren er hun da ihvertfald ikke


  • #65   9. dec 2009 Alle hunde kan blive gode familiehunde, men der er 2 (TO) racer og blandinger heraf som er ulovlige i Danmark og derfor også på Hundegalleri - uanset hvor meget man råber om hvad hunde har "ret" til. Alle rettigheder har man som ejer frataget den hund i og med man har anskaffet den i et land hvor den er ulovlig. På sigt vil rettighederne også ryge fra alle de andre hunde der ligner, fordi folk åbenbart har store problemer med at administrere at 2 (TO) ud af mere end 300 mulige racer ikke må være her!

    Brugerne herinde stemmer ikke hunde ind/ud baseret på om de er familiehunde eller ej - der stemmes efter om der er nok billeder og tekst af kvalitet og om kandidaten er lovlig.


  • #66   9. dec 2009 SUK !!!

    Og bider mærke i en kommentar der udløser endnu et suk, samt en masse ord jeg ikke må sige herinde...

    "Når din hund møder andre hunde, løber den hen til dig fordi den ikke gider dem... "
    Så oven i alt det andet har du den også rendene løs.... Sg ikke det eneste der er løst, du har vidst også et par skruer der er løse!!!


  • #67   9. dec 2009 her tales tydeligvis for døve øre(IGEN)
    trådstarter er for længst forsvundet (IGEN)

    det er simpelthen utroligt....
    "nå... fik jeg ikke ret...nu hvor jeg ikke kan argumentere for mig selv, er det nok bedre at smutte" SUK!

    jeg syns fandme det er uhyggeligt.... også bare at se hvilke typer der vælger disse hunde....... det er næsten det værste.......

    T


  • #68   9. dec 2009 * MISS U *

    Så skal du sgi på en lang rejse, for han er ikke hjemme;o))


  • #69   9. dec 2009 Nå, når man ikke må oprette pitten ligger han da bare billeder ind af den på den anden hunds profil.

  • #70   9. dec 2009 hvorfor tillader HG dette??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • #71   9. dec 2009 -T & M Hysted -
    Det tror jeg bestemt ikke hg gør hvis man gør HA opmærksom på dette.


  • #72   9. dec 2009 jamen det er da det man gør så.......

    T


  • #73   9. dec 2009 Jamen HA er også gjort opmærksom på andre ting.... Så håber da han fatter ikke at råbe så højt om sin hund..... klaphat!

  • #74   9. dec 2009 Forstår heller ikke hvorfor HG tillader dette? Forstår så heller ikke hvorfor man har behov for at få sig en hund der er ulovlig... Der er så mange at vælge imellem! Men han burde så nok slet ikke have hund ham her... Øv, hvor er det trist...

  • #75   9. dec 2009 Vil også gerne forbi og hilse på dine hunde, kære trådstarter. Sender du mig en adresse?

  • #76   9. dec 2009 åh nej nej nej - hvor ødelæggende for dem der virkelig tager det seriøst når de ejer disse hunde / for dem der virkelig forsøger at ændre vores andres syn på disse hunde og deres ejere....... :o(

    Bliver nødt til at "poste" dette fra Dansk Kennel Klub:
    -----------------------------
    Hunde er ”designet”
    Ind imellem hører man i debatten udsagn som ”At påstå, at kamphunde er farligere end andre hunde svarer til at påstå, at alle finner stikker med kniv.”
    Sammenligningen er forkert!
    Alle vores små 400 forskellige racer er ”designet” til specielle formål – enten af naturen eller ved menneskers mellemkomst.
    Vi har hunde, som er eksperter i at hyrde får.
    Vi har hunde, der er eksperter i at tage stand for en hønsefugl.
    Vi har hunde, der er eksperter i smide en ræv ud af en grav.
    Vi har hunde, der eksperter i at trække en slæde i 40 graders kulde.
    Vi har hunde, er eksperter i at fastholde storvildt under jagt eller i at slå rotter ihjel.
    Vi har hunde, der eksperter i at holde vagt.
    OG HER KOMMER SÅ DET SOM MANGE DESVÆRRE FORNÆGTER:
    Pitbulls er designet til at slå andre hunde ihjel. Mennesker har kombineret stærke kæbe- og halsmuskler med hurtighed, høj grad af aggressivitet over for andre hunde, lav smertetærskel og stor udholdenhed. Man anvender betegnelsen ”gameness”
    ( Wikipedia: In dog fighting breeds gameness is valued as it gives the dog the ability to maintain the attack in baiting, despite ripped flesh, dehydration, exhaustion or broken bones. As one writer describes it, "Game is the dog that won’t quit fighting, the dog that’ll die in the ring, the dog that’ll fight with two broken legs." The scope and method of training to develop a game dog varies dramatically depending on the level and experience of the dog-fighter.)
    ----------------------------------
    Fame uhyggeligt du - specielt når man ejer en sådan hund og man fornægter hvad den virkelig er og/eller KAN!!!!

    Tillad mig at gentage fra længere oppe :o) mod tåber kæmperne selv Guderne forgæves!!!!!!!!

    Øv hvor er det bare skide ærgerligt :o(


  • #77   9. dec 2009 hmmm håber jer som beder om adressen er fordi I er så udspekulerede at I vil bruge adressen til at pudse politiet på ham :o) men nu får I sgu nok ikk adressen........FØJ

    Det gjorde sgu egentlig også lidt ondt i mit gamle moderhjerte :o) at vide at "ungdommen nu til dags" kan være så dårlig begavet at de poster billeder af en totalt forbudt hund i et åbent forum!!!!


  • #80   9. dec 2009 Militærnissen: Du er helt på rette spor - og nej, nu får vi da ikke adressen smiley

  • #81   9. dec 2009 i kan stadig godt melde ham til politiet, så kontakter de stifterne af HG som så kan give oplysningerne til politiet.. smiley

  • #82   9. dec 2009 HG burde selv kontakte politiet og give oplysninger når der forligger så stærke beviser som i dette tilfælder.
    M


  • #83   9. dec 2009 Ja, HG burde virkelig tage action på det her - de må jo også ligge inde med IP-adresse..

  • #84   9. dec 2009 Jeg kunne godt tænke mig at spørge Martin: Hvilken grund er der til du vælger at holde sådan en race? Er der noget specielt ved racen der tiltaler dig, eller var det selve hunden? Vidste du den var ulovlig? Vil egentlig bare gerne høre din side af sagen uden at du går i forsvarsposition...

  • #85   9. dec 2009 Kan kun give CHINE ret. Kan god forstå de seriøse ejere, de kæmper forgæves med visse andre.

  • #86   9. dec 2009 ja håber han bliver politi anmeldt og at de fjerner alle hans hunde for han er da bare for dum

  • #87   9. dec 2009 Han må sgu da have hul mellem benene så! Der kan da intet være... Forsøgte mig lige med en knap så overfaldende spørgemetode, men det virker til at trådstarter har forladt sin egen tråd... Man kan jo så undrer sig over hvorfor? Men ja tak, rigtige mænd har CHI!! smiley

  • #88   9. dec 2009 CHINE: Hihi nej det kan der være noget om ; ) Hvor er det altså trist at man ikke kan tale fornuftigt med sådan en person...

  • #90   9. dec 2009 Til trådstarter:
    De mange overfald fra kamp/muskelhunde er jo ikke opdigtede. De sker rundt i landet nærmest dagligt. Det er korrekt at medierne blæser det endnu mere op, end det i virkeligheden er, og at de fokuserer udelukkene på det negative, men det ved man, når man køber disse hunde. Hvis ikke man kan acceptere det, skulle man vælge en anden type hund.
    Du har valgt en/flere type hunde som flere i Danmark frygter/foragter, og det må du også acceptere.
    Alle hunde også pitbulls er "familehunde". Dvs at de kan fungere som en del af familien. Hunde er genetisk lavet til at "tjene" mennekser, og derfor er det ikke her man ser problemerne. Næsten alle racer har derudover nogle genetiske avlede egenskaber. Nogle hunde er lavet til jagt, andre til at trække slæder osv.
    Man kan sagtens holde en hund, uden at bruge den til det formål, som den er avlet til. Man skal så erstatte det med noget andet, kan være træning, leg eller andet. Dog kan man aldrig fjerne det den er avlet til, men blot dæmpe det. Uanset hvor godt man træner en jagthund, så vil det gippe i den, når en hare løber tæt forbi. Og nogle gange vil den sætte efter den, selvom den er trænet til at lade være. Det samme kan man sige om væddeløbs hunde. De er avlet til at jage små bytte dyr, og alt der bevæger sig kan være et potentielt bytte, som skal jages. Det kan være kaniner, katte eller selv små hunde.
    Det samme kan igen siges om kamp/muskelhunde i sær af terrier racerne. Der er flere af dem, som har alle de egenskaber som skal til, hvis man skal være god i en hundekamp. Og uanset hvor godt du træner sådan en hund, så kan du ikke vide dig sikker på, at den pludselig en dag springer på en anden hund. Det er ikke fordi det slår klik for den, som nogen tror. Den reagerer blot på det den er avlet til.
    Det er heller ikke noget problem, hvis bare man ved det, og vil acceptere det. Alle hunde har en eller flere egenskaber. Nogle er ønskede og andre er ikke. Fælles er, at man må tage højde for de uønskede egenskaber, uanset race.
    Hvis man køber en jagthund, men ikke vil bruge den til jagt, så skal man ikke tage sin hund med ud i skoven og løbe løs i foråret/sommeren, hvor den skræmmer vildtet og deres unger.
    Hvis man har en greeyhound, så skal den have mundkurv på, når den er løs. Hvis man har en kangal, så skilter man på døren med det, så "posten" ikke ved et uheld går ind til den.
    osv osv osv.
    Og hvis man har en kamphunde/muskelhund, så skal man som udgangspunkt holde den i snor, eller mundkurv hvis den skal være løs, og man skal hegne sin grund ordentlig ind. Ved godt at nogle individer af disse racer godt kan med andre, men man skal også vide, at en gang man fejlvurderer en situation, så kan det få katastrofale konsekvenser, så derfor opfordrer jeg altid til at være på den sikre side.
    De fleste ejere af hunde med "uønskede" egenskaber er godt til at tage højde for det, og de accepterer generelt at deres hund har nogle genetiske egenskaber, som de ikke kan træne væk. Det gælder desværre ikke for mange muskel/kamphunde ejere. Alt for mange vil ikke acceptere de dårlige egenskaber, og mange flere tror de kan træne det væk. Det er typer som dem, som ender på forsiden af Ekstra Bladet, og det er typer som dem, som ødelægger det for dem, som vælger at holde disse hunde på en forsvarlig måde, og det er typer som dem, som er skyld i et måske kommende forbud.
    Så kære trådstarter, lad være med at have så ondt af dig selv, samt angribe andre som ikke er enig med dit valg af hund. Du burde se indad, og tænke mere over din måde at have hund på, samt hvorfor du har valgt disse hunde. I dit tilfælde tror jeg problemet ligger langt dybere, end at du bare syntes en pitbull er en fantastisk familiehund....


  • #93   9. dec 2009 Martin.
    Hvad f....... bilder du dig egentlig ind?
    De 2 brikker du har at flytte med må åbentbart stå i vejen for hinanden, for der er vist ikke meget aktivitet på øverste etage...
    Synd for din pit at den har haft en sådan grum fortid, men endnu mere synd at du holder liv i den efter den er brugt til kamp, i mit hovede er du ikke meget bedre end den person der har haft den i kamp.
    Den er ulovlig alligevel anskaffer du dig den, velvidende at du kan blive meldt og den så bliver aflivet....så kan man ikke have meget kærlighed til sin hund.
    Det samme med din hvalp, når den bliver kønsmoden risikere risikere den at blive offer for din kamphund, så den må du jo heller ikke have meget tilovers for, også de andre hunde du lader pitten komme sammen med risikere pludselig at tænde den, hvilke der erstor chance for når den direkte er blevet brugt til at angribe.
    Du er virkelig en man ikke ønsker at rende ind i med sine hunde, for du er godt nok en farlig hundeejer, en 21 årig drengerøv med så meget uvidenhed sat sammen med en kamptrænet pit......
    Men de seriøse ejere og opdrættere takker dig sikkert for du er da virkelig med til at få disse racer forbudt, må bare håbe at din pitt ikke når at få liv på samvittigheden før den får fred.


  • #94   9. dec 2009 Én gang til må vi alle der elsker hunde, for hundens skyld, forstå at visse racer er og blir´ ulovlige. Dét er der en grund til..
    Martin: kunne du tilgive dig selv hvis din hund (selvom jeg virkelig godt forstå du holder af din hund) hvis din hun angriber feks. et barn?? Du har ingen mulighed for at vide hvad denne hun har været udsat for og derfor heller ingen mulighed for at vurdere hvad hun kan finde på...
    Vi er alle nød til at tage disse forbud alvorlig sådan ikke alle "ikke hundeelskere" kommer til at hade os og vores hunde som pesten.
    Det gavner ikke nogen racer at disse ulovlige racer stadig findes i vores land.


  • #95   9. dec 2009 ***CHINE***: Fortæl lige hvordan gyseren er. vil vildt gerne se den, men ved ikke om jeg tør smiley

  • #96   9. dec 2009 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig! !:
    Enig!!!


  • #97   10. dec 2009 Martin:
    Syntes du burte tænke på din hund´s bedste og ikke dit eget bedste i denne situation , det kan godt være den er "sød og dejlig" i dine øjne men det er ikke et værdigt liv den lever når den har den forfærdelige bagrund , syntes du er naiv og meget egoistisk , hvis du virkelig elsker den hund burte du os tænke på den og ikke kun dig selv , den ville ha bedst af at få fred ... og det får den bestemt ikke ved at leve...

    Håber virkelig ikke din hund når at få lig på samvittigheden før du får åbnet øjne for at den burte ha været aflivet , den hund er ødelagt mentalsk resten af sine dage ... Syntes du er dyrplager ved at holde liv i den ... Men det er jo bare min mening ..


  • #98   10. dec 2009 nu har jeg læst HELE tråden..

    Hvor fanden bliver trådstarter af ??

    Og Simba, T & M og Chine - Thumbs up !!! Jeg er enig !


  • #99   10. dec 2009 et eller andet sted giver jeg jer ret men alligevel vil jeg ikke gøre martin til en dårlig person,,nærmere en person der ikke lige har tænkt det til ende,,,tror han er så naiv at han bare ville give denne stakkels pit et liv et godt liv fordi den ikke havde haft det

    Men stadigvæk er det en tikkende bombe,,og hvor er det synd for disse hunde de er et liv der er sat i verden af mennesker men det er dem der må lade livet


  • #100   10. dec 2009
    jn&sn N
    hvis det er på grund af at han har været naiv og af et godt hjerte så fred med det da,meeeeen den er og bliver ulovlig så burde han jo handle ud fra det
    så hvis han vil beholde hunden må han jo flytte til et land hvor den er lovlig eller aflive den
    M


  • #101   10. dec 2009 t og m,,,helt enig med det
    jeg kan bare ikke lide man gør folk til dårlige mennesker på det grundlag,,,ligegyldigt hvordan så elsker han jo nok den hund selvom jeg slet ikke kan lide de ting den slags hunde er i stand til,,så er mit hjerte bare indstillet sådan at den er også et liv


Kommentér på:
hey hvorfor ikke mine muskel hunde

Annonce