1.241 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Korsbåndsruptur... Korsbåndsruptur...

Ja, som overskriften antyder har jeg en hund der en partiel korsbåndsruptur. Hun skal undersøges i morgen.. Det jeg efterlyser er nogen der har erfaringer med den operation der hedder TPLO? Hvor man til dels ændrer knæets anatomi og især henvender sig til hunde over 25 kg..
Mit problem er at Rouge's halthed kompliceres yderligere af at hun har svær AD, så hendes genoptræningsperiode må ikke blive for omfattende da hun ikke vil kunne magte at aflaste alt for meget på forparten.
Håber der sidder nogen derude med nogle erfaringer..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korsbåndsruptur...
  • #1   10. dec 2009 TPLO er en forholdsvis ny operationsmetode og jeg ved ikke hvor mange dyrehospitaler der egentlig udbyder denne operation..
    Jeg er ked af at høre med jeres vuf..

• #2   10. dec 2009 Hej vores hund Carla har fået lavet korsbåndsoperation på begge sine bagben, kan heller ikke lige huske om det hed TPLO, men det var også en ny operationsmetode. De skar knoglen over, drejede leddet lidt og satte knoglerne sammen med en metalplade. Det blev gjort på Århus Dyrehospital, for lidt over et år siden. I dag er Carla helt fit for fight og har ingen men overhovedet. Ved denne operationsmetode overflødiggør man korsbåndet i forhold til den gamle operationsmetode hvor man "lapper" korsbåndet sammen. Og ja denne nye metode bliver især lavet til store tunge hunderacer og de har rigtig god erfaring med den.
    Håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med din hund.

• #3   10. dec 2009 Annette Ø: Ja, det er lige præcis den!! Ih, hvor er jeg glad for at høre den positive tilbagemelding smiley Hvor lang tid gik der efter operationen før hun var smertefri?

• #4   10. dec 2009 Hun fik flydende smertestillende i ca. en måneds tid mener jeg. Hun gik ret hurtigt på benet igen. De skal så holdes helt i ro lang tid efter. Har du ikke fået en folder fra dyrlægen om operationen og hvad man skal tage hensyn til bagefter ? Og bagefter er det så genoptræning på vandløbebånd, men jeg ville gøre det igen, selvom det var hårdt lige efter operationen, men idag hvor alt er gået godt og Carla overhovedet ingen men har, er jeg rigtig glad for hun blev opereret. Og det gode ved denne operationsmetode er så også, at det ikke kan ske igen, idet korsbåndet ikke bare bliver lappet sammen.

• #5   10. dec 2009 Nej, jeg har siddet og læst lidt på Aarhus Dyrehospitals hjemmeside - min hund er heller ikke diagnosticeret endnu, men jeg er vet. sygeplejerske og har en grum mistanke til at det er hendes korsbånd der "driller".. Hun skal i røntgen i morgen, så må vi se.. Jeg har fået opereret en hund i begge albuer og det var også hårdt lige bagefter, men nu ville jeg ikke ha' gjort det anderledes..

• #6   10. dec 2009 Oki held og lykke i morgen, melder du ikke tilbage med hvordan det er gået, det vil jeg da gerne høre. Forøvrigt skønne hunde du har.

• #7   10. dec 2009 Jo, det gør jeg lige.. Og for rosen til hundene smiley Og i lige måde - er vild med mastifferne!

• #8   11. dec 2009 TAyson blev opereret i august men med den "gamle" metode og der blev også fjernet en menisk.
    Det er gået over al forventning, de bvar især nervøs fordi han vejer 67kg, men det har bare holdt og selvom genoptræning har været på et absolut minimum indtil nu hvor vi endelig kan gå igang (pga andre operationer blev jeg nødt til at udsætte det flere gange) går han faktisk næsten normalt.
    Han har desuden både Ad og Hd....
    De ville ikke bruge den nye metode fordi den jo klart er større og bestemt ikke er sjov at skulle igennem (ikke at den anden metode er det)
    Held og lykke med vovsen, det bliver hårdt kan jeg ligeså godt sige især den første tid er et mareridt

Kommentér på:
Korsbåndsruptur...

Annonce