4.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hundelort vs hestepærer!!! Hundelort vs hestepærer!!!

Er der mon ikke en venlig sjæl som kan forklare mig hvorfor f..... man ikke kan fjerne en gang hestepærer under en ridetur når det efterhånden er blevet alm at fjerne efter hunden når den skal.
Overalt hvor det er rart at ride ligger der hestebæ. Det stinker mindst lige så meget som hundens, fylder en hel del mere og er ikke brugbart for nogen. Jeg syntes sgu ikke at det er rart når nogle rider forbi her og krikkerne skider et bjerg men ingen fjerner det.
Hvorfor denne forskel.
Jeg tager chancen og skriver dette indlæg her på HG da jeg kan se at der er mange som udover hund også har hest.
Jeg syntes at hesten er et dejligt dyr men kan bare ikke forstå rytternes tankegang.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundelort vs hestepærer!!!
  • #1   14. dec 2009 Vil 10 gange hellere jokke i en hestelort, fremfor en hundelort....

Det genere ikke mig, andet end hunden er vild med dem *G*

• #2   14. dec 2009 Jeg tror det er ret svært at have en greb med på en ridetur og det er for svært at fjerne den i en pose lige som hunden's lort.. smiley - derfor tror jeg at man ikke fjerner det på en ridetur og de fleste rider jo på stier hvor man gerne må ride, så man kan jo bare gå uden om smiley

• #3   14. dec 2009 hestepærer er godt for roser :o)

Ej spøj til side. men vil give dig helt ret. Alle burde samle op efter sig selv uanset størrelse på lortet.

• #4   14. dec 2009 (en anden ting er at jeg gerne ville se en rytter - hoppe frisk ned af hesten med en skovl og en pose , samle lorten op kasten posen over skuldere og ride hjem smiley LOL et syn)

• #5   14. dec 2009 Jeg kan ikke se logikken i sammenligningen.. En hundelort kan du tvære op i sko og støvler. Det har jeg ligodt aldrig prøvet med hestepærer.

Og så er bunken så stor at man ikke kan undgå at se den. Det kan man ikke altid sige om hundelorte. Som så også stinker noget mere end hestepærer

• #6   14. dec 2009 Jetg synes så ikke at hestepærer stinker ligeså meget som hundelort...

Jeg vil da også opfordre ryttere til, hvis de rider på fortov eller cykelsti, at man lige stiger af og sparker pæren ind i rabatten/under en hæk, hvis den smider et visitkort.
    Ingen grund til helt at fjerne det med hverken greb, skovl eller pose, for det er fin gødning og ikke samme risiko for parasitter m.v. som efter hund og kat, eftersom de er planteædere.

• #7   14. dec 2009 Lidt pussigt. Nogle der bor her i områder, har brokket sig over hundelort på deres privat fællesvej. De har sagt til flere at man ikke nå gå der med hund af denne gund. (hvilket de ikke kan forbyde folk)
    Men det sjove i det er at de selv rider her forbi på fortorvet og taber hestepære. Men det mener de er ok. (Man må ikke ride på fortov)

• #8   14. dec 2009 Er helt enig med alle jer andre smiley ! Man kan jo ikke helt sammenligne da det er to forskellige dyr på forskellige højder. Synes nu ikke en hestepærer er så slem frem for en hundelort.. smiley og ligesom Miemiv L siger, kan man da sagtens lige hoppe af og skrabe det ind uder hækken hvis man rider på cykel stien.. Men så er det altså heller ikke værrer !!

• #9   14. dec 2009 og en heste pærer er væk efter et rengskyl hehe og nej jeg syntes heller ik de stinker ;)) og ja hunden er vild med dem;))

• #11   14. dec 2009 Jeg syntes nu nok man kan springe af og skubbe den ind til siden. Når de ligger på et fortov forsvinder der altså ikke lige sådan.

• #12   14. dec 2009 ha ha.. .jeg kan lige se en masse ryttere med en stor pose.. det ville jeg nu nødig selv ride rundt med. meeeeeeen... man rider ikke på fortorvet, og gør man, så hopper man af os sparker det ud på vejen!

• #15   14. dec 2009 Nu er jeg nok lidt "farvet" da jeg arbejder med heste hver dag. Men vil til HVER en tid hellere jokke i en hestepære end en hundelort!

Som andre siger er de jo ofte også så store at du ikke kan undgå at se hestepære, hvorimod du godt kan jokke i en hundelort hvis man ikke er opmærksom.

Jeg synes så tilgengæld ikke heste burde færdes hvor der er mange mennesker. Jeg bor i et rækkehus område, og lidt der fra er der to gårde med heste. Synes det er møg irriterende når de ride i "vores" område, og pløjer alt græsområdet op!

• #16   14. dec 2009 ejjjj, helt ærligt, træder man i en hestelort får man lort ind om anklen , en hundelort bliver da under skoen, jeg syntes at det er lige ulækkert om det er en hest eller en hund der har skidt der hvor jeg sætter fødderne.

• #17   14. dec 2009 Nu var det ligesom ikke et spørgsmål om hvilken af de to som jeg helst ville vade i men bare generalt. Lort er lort, uanset om det stammer fra hund elller hest. Jeg forventer sgu da ikke at man skal ride rundt med haveredskaber og sække men blot forholde sig til det og ikke bare ride videre.
    Her hvor jeg bor er der en hestepension længere nede af vejen så vi taler om en del "hestetrafik".
    Jaja,det er god gødning men det gavner vist ikke at gøde på vejen hvor folk går,cykler osv.

• #18   14. dec 2009 Det er rigtig svært at samle op efter en hest da det jo ikke bare lige er en håndfuld som med hundens. En sort sæk ja, men hvem holder hesten imens? Og hvor gør man af den bagefter? De gange jeg rider tur må jeg da indrømme at jeg ikke samler op, og vil heller aldrig komme til det.. Vil også hellere træde i hestelort end hundelort.. Men nok fordi jeg er vant til heste..

• #19   14. dec 2009 Pragtblandingen: Haha kunne ikke lige lade være med at grine da jeg læste det her:

"Jeg forventer sgu da ikke at man skal ride rundt med haveredskaber og sække" smiley

• #20   15. dec 2009 Jeg har altså ikke en trillebør og en spade med når jeg rider ..

• #21   15. dec 2009 Altså nu færdes heste jo i trafikken på lige fod med biler = de skal gå på vejen. Så hvis der er hestepærer på cykelstien/fortorvet, jamen så må man altså henvise rytterne til at de skal ride på vejen (og ja, man kan skam få bøder for at rude rundt på fortorvet, ligesom det jo er vældigt generende for fodgængere da en hest jo uden problemer fylder et helt fortorv)

Med det sagt: jeg rider selv og vi kører osse med vores heste, så det er en del timer de går på vejen.
    Vi samler ikke hestepærer op. Det er meget simpelt, jeg har altså ikke plads til en skovl og en sæk noget sted når jeg rider, og hestepærer er altså for store til lige at kunne klares med en hundepose.

Og så er der jo væsentligt forskel på en hundelort og en hestepære. Hestepæren består primært af korn/græs o.l. og er faktisk meget hurtig væk igen. En hundelort kan jo ligge i ugevis, kan stinke noget så fælt og er rigtig klam at træde i.

• #22   15. dec 2009 Pragtblanding -hvis ikke du forventer at man har haveredskab og sække med, hvordan forestiller du dig så at man skal samle op efter hesten?
    -som sagt kan en lille smart hundepose altså ikke gøre det.

Og jeg er altså til væsentlig fare for trafikken (og mig selv og hesten) hvis jeg begynder at kravle af hesten ude midt på vejen, stiller mig til at samle lorten op, og stiger på kræet -stadig ude midt på vejen.

Jeg må jo altså ikke vade rundt på fortovet med hesten, så jeg må blive på vejen. Og kan fortælle at en bil der har påkørt en hest IKKE er et kønt syn.

• Ivan B
    Ivan B Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #24   25. jul 2014 det er ulækkert at se alle de hestelorte og påtaler man det for rytterne er det som regel nogle forkælede tøser som ikke kan se det,jeg bor ved Ølsted strand og selv på stranden skider de,det er jo også meget lækkert både at se på og børnene træder i det føj.

• #25   25. jul 2014 Jeg forstår godt den forskel - mange har jo allerede skrevet hvorfor den er der.

Fred være med hestepærene. De er gode for grøftekanterne, når regnen skyller næringsstofferne derud...

• #26   25. jul 2014 Man kan ikke sammenligne de to ting... Beklager... som de fleste andre også skriver!

• #28   25. jul 2014 Skal de I teorien ikke samle op efter hesten, på lige fod som der skal samles op efter hunde .. lovgivningsmæssigt?

Undskyldningen med hvad de kan have på hesten af skovle etc. må så blive deres problem. Det kan sagtens lade sig gøre at have en haveskovl og en sort sæk med, såfremt man selvf. ikke føler sig hævet over det ...

Det er samme undskyldning som nogle hundeejeres, "jeg gider ikke"-mentalitet.

Så længe der ikke ligger hundelorte og hestelorte på mit fortov er jeg ret ligeglad ... Jeg samler ikke op efter Kia når jeg er ude i naturen, ligesom rytterne ikke samler op efter deres heste.

Skov-og naturstyrelsen opfordrer til at man lader hundelorte ligge da de gavner naturen på lige fod som hestelort.

Jeg fjerner selvf. hundelorte hvis de skulle ligge midt på en sti eller lign. Det er mere end man kan sige om rytterne.

Havde jeg en hund der kunne se noget interessant ved hestelort eller som spiste eller rullede sig i det ville jeg nok være endnu mere for, at de samlede op efter deres heste når lortene er til gene for andre mennesker eller dyr.

I mine øjne er heste ikke vigtigere eller mere fine end hunde ... De er ligeværdige. Hesten er bare større :o)

Jeg kan godt lide heste og er vokset op med heste. Så det er ikke fordi jeg er imod heste.

Men ligesom med hunde, hvor jeg er imod egoistiske og uansvarlige hundeejere er jeg imod egoistiske og uansvarlige ryttere.

• #29   25. jul 2014 Forskellen ligger i muligheden for den enkelte at rydde op efter sig. Det er ganske enkelt noget nær umuligt for en rytter at tage hestens efterladenskaber med sig, men det er muligt for en hundeejer.

Jeg har selv haft hest, og jeg stoppede aldrig op for at samle op, for det kunne jeg jo af gode grunde ikke. Men til gengæld, hvis den havde skidt inde midt i byen (vi red tit tur igennem centrum), så tog jeg en spade og kørte derhen i bil og samlede den op, når jeg engang var kommet tilbage fra turen igen.

• #30   25. jul 2014 Sanne - nope. I princippet er der heller ingen lovgivning der tvinger Fru Jensen til at samle op efter sin hund på mit fortov, men lovgivningen tvinger MIG til at samle op efter Fru Jensens hund smiley

Kommentér på:
Hundelort vs hestepærer!!!

Annonce