3.813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Husk din lort. Husk din lort.

Her hvor jeg bor, der er der absolut ingen der samler op.
Jeg tror at allesammen har dårlig ryg og derfor ikke kan bukke sig.

Ude foran vores hund, på et meget lille stykke ligger hele 5 kæmpe lorte, lavet af samme hund - det ser i hvert fald sådan ud ... og ellers ligger der en masse små lorte rundt omkring både ved os, men også alle andre vegne.

og det er temmelig belastende, så nu vil jeg sætte skilte op, på min grund, hvor der står en lille hentydning, og der så hænger nogle poser ved, så folk kan samle op.

Nogle der har nogle gode tekster ? må meget gerne være lidt provokerende. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husk din lort.
  • #1   14. dec 2009 Saml lorten op, eller i får den i nakken!

• #2   14. dec 2009 Lort i posen , Eller med posten smiley hihi

• #3   14. dec 2009 der hvor jeg bor satte jeg store grildspyd fast ved siden af lorten, hvor der var påsat en hunde pose, det hjalp faktisk.
    Om det var hæld, ved jeg ikke.

• #4   14. dec 2009 Uhh den overskrift fik lige mig op og køre lidt... Havde nemlig en dårlig oplevelse på vores morgentur... Jeg har altid poser i lommen og samler op når mine hunde laver noget, her til morgen sætter Fluffy sig så på et stykke græs ved vejen og tisser, jeg går videre da hun er færdig og så står der en gammel nar i busstoppestedet på den anden side af vejen og råber HUSK DIN LORT!!! Jeg siger til ham med et smil på læben at det er lidt svært at samle tis op, nu er det jo en tæve jeg har som altså sidder ned og tisser... Så råber han igen at det var det i hvert fald ikke for han så den sked.... Jeg sagde til ham at så synes jeg da han skulle gå tilbage og tjekke igen, for der lå ikke nogen... Da vi så kommer rundt om hjørnet ja så laver hun og jeg samler selvfølgelig op og jeg var så tæt på at gå tilbage med lorten til ham og spørge om han nu var tilfreds....

Åhhh hvor er jeg træt af idioter der ikke kan se forskel på tis og .... få jer dog et liv....

Kan godt forstå du synes det er belastende med alle de lorte ved dig jeg var også blevet sur...

• #5   14. dec 2009 Bedet er videoovervåget-husk at samle op !!
    He he he ;o)

• #6   14. dec 2009 Jeg har en figur af en skidende hund med et kæmpe " NEJ TAK" i min indkørsel.... Den virker... I hvert fald et stykke tid indtil folk er frække nok til at hive den op af jorden smide den et stykke ind i indkørslen og efterlade en kæmpe høm næsten hvor den stod! Det er sket en 3-4 gange her på det sidste og jeg er sikker på det er den samme person der står bag.
    Jeg samler op hver gang og bærer posen/poserne HELE vejen hjem i min egen skraldespand så folk kan se JEG samler op!
    Tror dog man kunne afhjælpe problemet en del ved at opsætte flere offentlige skraldespande, det er nok ikke alle der syntes det er lækkert at gå med en pose i hånden..... Dertil mere gadebelysning. Det kan godt være en udfordring at finde lige netop "min" lort i mørket i en samling af mange..... Det er sikkert mange der får sig et billigt grin, når jeg står og "rager" rundt LOL

• #7   14. dec 2009 Gitte - Hehe, her er masse af offenlige skraldespande til poserne + der ligger en butik tæt hvor jeg bor, så ingen undskyldninger for ikke at have poser hehe.

• #8   14. dec 2009 K R jeg var tæt på, var sku så sur, men det er ikke første gang jeg høre den herude, der bor kun ældre mennesker der åbenbart ikke har andet at lave end at genere mig. Ham her bor faktisk i min egen række...

Sidste gange var det en der beskyldte mig for at have glemt en lort dagen før. der var jeg så slet ikke hjemme for der var ejg i sommerhus med begge hunde og da jeg så gik hen for at se hvad han snakkede om så var det sku en kattelort...

• #9   14. dec 2009 Jeg må inrømme at jeg ikke gjorde det da jeg var mindre og gik med Lystig alene ... "Gad ikke" dengang :S

men er godt nok blevet flittig nu !! Hehe

men jeg har samme problem, vi er sidste hus i rækken her og folk tror at vores forhave - som er et hyggeligt lille blandet bed med blomster og bukse bare er ukrudt og samler ALDRIG op :S har råbt af 2 mennesker der bare gik..... det altså noget svineri !!!

• #10   14. dec 2009 jeg læste om en der havde sat en stor sten ud på en plads foran hans hus, som blev brugt til offentligt hundetoilet der var malet et hvidt kors på. Så gik han rundt omkring derude, og en hundeejer faldt hurtigt i fælden: Hvem dælen ligger begravet her ude ved vejen? hvortil grundejeren svarede: ejeren af den sidste hund der sked på min grund;-))

• #11   14. dec 2009 Camilla.H: Hmm, det viste jeg jo ikke smiley Her i min by er der ikke mange og de 2 jeg møder på min vanlige rute er allerede pillet ned til nytåret. De kommer op igen hen i januar smiley

• #12   14. dec 2009 Snakker altså om skraldespande *G*

• #13   14. dec 2009 Karin J .
    Ha ha ha ha,,det er fandme go' humor :o)
    Jeg har arbejdet hos en stenhugger med samme humor, og da han fik en bestilling på sådan en sten,,jamen så lavede han den,,hugget ud i total flot granit og det hele, Den blev faktisk ret fed :o)

• #14   14. dec 2009 Min onkel var så træt af den samme ejer igen og igen lod sin sankt bernhardshund skide lige foran trappestenen til hans hus.
    En dag, da den igen lige havde lagt kongen af af alle lorte, hentede min onkel en skovl og skovlede lorten op. Han gik 400 meter igennem byen med en skovl lort. Ringede på mandens dør og da han åbnede klaskede han lorten ned lige foran ham og sagde " det er vist din.."

• #15   14. dec 2009 Jeg har flere gange stået og set at folk lader deres hunde skide på vores fortov og skyndt mig ud og spørge om de har "glemt" en pose:-)
    DET er sjovt for folk bliver ekstremt flove og får selvfølgelig en gratis pose:-)

• #16   14. dec 2009 Gitte - den bruger jeg også hvis jeg ser nogle der glemmer at samle op - det er så ulækkert.
    -den med onklen er da også sjov - det kunne jeg også finde på

• #17   14. dec 2009 Dette er ikke et hundetoilet - brug venligst en pose !

• #18   14. dec 2009 det er da vist nemmere at gå ud til ejeren når man ser en hund skide ude på ens grund og så sige pænt om han ikke vil samle op. i stedet for at skal til at lave en hund i træ der kan stå der i indkørslen med en mærkelig tekst på.
    Egnig med gitte i at der ikke er for mange skraldespande rundt om. det er mega træls og gå med sådan en lorteposse ret længe

• #19   14. dec 2009 Hehe. Det er sjovt af se hvor flove folk bliver, når man tager dem i at "glemme" deres lort. Har flere gange råbt ud af vinduet om de vil have en pose? De absolut fleste siger ja tak vi har desværre gelmt en, og frem over har de en pose med. Andre gider ikke engang svare.

Min far har engang spraymalet de lorte der lå i hans indkørsel med guldspray, og skrevet et skilt hvor der stod PAS PÅ MINEFELDTET...hehe det hjalp...

• #20   14. dec 2009 Nu lige ang. det med hundeposer og skraldespande,,,jeg har for nylig opdaget at folk kan blive skidesure over at man smider sådan en i deres skraldespand,,hun gik decideret hen , åbnede skraldespanden igen, samlede den op og smed den hen til mig på fortorvet !?!? ,,og skældte mig selvfølgelig ud imens,,

Er det bare mig der er mærkelig på det punkt ? Hun er den eneste i alle de år jeg har haft hund som har været imod det,,og jeg ville da være lykkelig hvis folk samlede op og bagefter smed den i min skraldespand :o)

• #21   14. dec 2009 Tanja jeg vil sku heller ikke have andres lorte i min skraldespand, det er nok med mine egne hundes og kattes... så meget plads er der heller ikke i den...

• #22   14. dec 2009 hmmm,,okay,,ja så kan jeg sgu godt se at der er alvorlig mangel på offentlig skraldespande,,he he
    Det havde jeg ikke lige regnet med at det var sådan en generel holdning

• #23   14. dec 2009 Hvis jeg skulle vælge mellem at have 30 lorte liggende på mit fortorv, eller 30 lorte liggende i min skraldespand, så valgte jeg skraldespanden...

• #24   14. dec 2009 Pædagogen Joan K
    Lige præcis, det er også sådan jeg tænker,,man må da godt være lidt flexibel hvis man ikke vil træde i skidtet
    Tænker også lige på det med lugten i skraldespanden ,,hvornår har sådan en fætter nogensinde duftet ? Griner :o) Men ang. det,,er det så igen mig der er atypisk fordi jeg også altid binder knude på mine poser,,netop fordi de er en kende klamme ?

• #25   14. dec 2009 jeg ville flippe en kvart hvis nogen smed det i vores, vi betaler efter vægt, og hvis alle gjorde det, blev det sq en dyr kg-pris for at komme af med andres lort

• #26   14. dec 2009 Vi betaler også efter vægt, men igen vil hellere have den i min skraldespand end på mit fortorv. Der er kun mig til at gøre det rent.

Og en knude på posen er der også plads til, med mindre det er en elefant man lufter...hehe...

• #27   14. dec 2009 Karin J .
    Pædagogen Joan K

Jeg kan altså godt følge det hvis man betaler for vægten,,men det ved jeg at vi ikke gør her i området :o) Det er sådan set også det eneste logiske argument imod det , synes jeg :o)

• #28   14. dec 2009 Det er så klamt når folk ikk kan finde ud af at samle op! Der er ikk noget værre end at jokke i en lort når man er ved at samle op efter sin egen hund...

• #29   14. dec 2009 Tanja H,
    hvis jeg er i områder hvor der ikke er skraldespande, bruger jeg også folks private. Men kun hvis de står ud til vejen.. Jeg vader ikke op af deres indkørsel..

min tankegang er den samme som din, nemlig at folk hellere vil have jeg låner deres skraldespand, end at jeg lader en lort ligge på deres fortov.. jeg synes i hvert fald ikke det er fedt at vare i over en time med en pose lort fordi kommunen er for nærig til at sætte skraldespande op!

• #30   15. dec 2009 Anja
    Det er nøjagtig sådan jeg også gør,,kun hvis der ikke er en offentlig tilgængelig indenfor den nærmeste radius,,og nej da,,vader ikke ind på andres matrikel,,bruger kun dem der nærmest står ude på fortorvet :o)

Synes altså også det er træls at holde 3 liner og 4000 lorteposer i to hænder resten af gåturen,,hi hi :o)

• #31   15. dec 2009 Jeg ville nu oså mene at man ikke kan bruge andres skralde spand, det er da træls hvis skrandespanden skal fyldes med andres lort. koummunerne må få flere sat op i visse områder

• #32   15. dec 2009 Sæt en stor sten op med teksten:

HER HVILER EJEREN TIL DEN HUN SOM SKED
    EN LORT HVORI JEG GLED!

• #34   15. dec 2009 En dag kom jeg forbi et plankeværk, hvor der var skrevet:
    Lorten ind i hunden
    hunden ind i bilen
    bilen ud af byen.

Men den er måske lige hård nok - smil.

• #35   15. dec 2009 PiMalou - Den er faktisk helt go' *GG*

Jeg synes også det er noget forfærdeligt svineri først at pakke lorten ind i en pose og så smide den - så hellere lade den ligge....trods alt!

Hørte også i nyhederne på et tidspunkt at lastbilchaufører m.fl. smider poser og flasker ud langs vejene med menneske-efterladenskaber i - DET er sq ulækkert!!!

• #37   16. dec 2009 En mand i skive blev idømt kr. 600 for ikke at samel hundel... op:-))

• #38   16. dec 2009 Jeg samler ALTID op men synes godt nok det er frustrende at jeg tit risikerer at stå i andres hundes lort når jeg samler op efter min, jeg kunne aldrig finde på at smide lort i andres skraldespand heller ikke selv om der et langt mellem de offentlige her i byen så må jeg da bare gå med den indtil jeg når til en eller når hjem, jeg gider heller ikke at andre benytter min skraldespand til deres affald hvad end det er vi har skrald nok selv med en hund og fem mennesker og det er jo ikke andre der vælger at man skal have hund hvorfor skulle de så belemres med det

Kommentér på:
Husk din lort.

Annonce