Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde i bad?
  • #1   17. dec 2009 Det tror jeg ikke, men hvorfor skal den bades?

• #2   17. dec 2009 jamen hvis det er nødvendigt pga stank eller lignende så gør du det bare.. MEN her om vinteren vasker du jo det naturlige fedtlag af.Vasker aldrig min hund om vinteren , hvor imod han tit blir vasket om sommeren pga varmen, og ha bader hver dag i havet osv

• #3   17. dec 2009 Jeg vil også sige, at hvis han ikke er beskidt eller lugter, så er der ingen grund til bad smiley

• #4   17. dec 2009 Bailey stank som en halv bondegård da jeg fik ham hjem som 8 uger selvom han var 'stue-hvalp' hos opdrætter... De boede dog på en gård, så det forklarer jo stadig stanken. Han kom i bag uden problemer...

Han logrede med halen og drak fra brusehovedet mens han bleve badet og så puttede vi i et håndklæde bagefter...

• #5   17. dec 2009 Vi fik hende hjem i lørdags, hvor hun selvføgelig havde gået i en hvalpegård sammen med hendes andre søskenden og mor. så de små havde jo "lavet" i hvalpegården, så det fordi hun lugter lidt af afføring og tis.. smiley

• #6   17. dec 2009 bag = bad smiley

• #7   17. dec 2009 Du kan SAGTENS give hende et bad, det dør den altså ikke ad. Og fedtlaget har den fået igen inden for en uge. Vi vasker altså også hunde om vinteren på salonen, nogle kommer bare for at få et julebad så de er lækre til juleaften smiley

• #8   17. dec 2009 Hvis du vasker hende så pas på i øjeblikket hvor det er så koldt. Du vasker fedtstoffet ud af pelsen og dermed får hun endnu sværede ved og holde varmen. Men mon ikke den værste stank forsvinder af sig selv. Jeg har aldrig vasket mine hunde før de var mindst 6 mdr. Og de har jo også gået sammen med deres søskende og mor.

• #9   17. dec 2009 i kan bade lige så tosset i vil - bare husk en ordentlig shampoo.

hundens hud har en anden ph end menesker - så menneske shampoo er no no til en lille hvalp.

• #10   17. dec 2009 Mange tak for svarende smiley

*Kennel Rujerre's* : man bliver jo nød til at spørge hvis man er i tvivl, Ellers var der jo ingen grund til forumet fandtes smiley

GOD JUL ALLESAMMEN :o)

• #11   17. dec 2009 Enig med hundemutter og så lige en bemærkning ved siden af; din lille hvalp er jo ikke ude i dette vejr mere end HØJTST nødvendigt, så når den er ude og lege, hopper og er i bevægelse så fryser den ikke, men hvis den bare bliver lukket ud i haven og skal gå derude (som jeg tvivler at den gør) JA, så kan det komme til at fryse, men det ville den gøre lige meget om den var hvalp, unghund, moden hund eller senior hund, HVIS man ikke har "bygget" en solid underpels op.
    Så du skal ikke være bekymret, put ud den i bad og vask den med en god shampoo (fås ikke hos supermarkeder, men kun i dyrebutikker), og så har du en lækker vaps til juleaften.
    Alder har ingen betydning når man vasker hund.!

• #12   17. dec 2009 "Christinna", overdrivelsen var for at få andre hundeejere til at forstå smiley

Men når det nu er en Fransk Bulldog ville jeg tage en svamp når den skal vaske i hovedet, for med så lille en snude kan man hurtigt komme til at skylle vand i næsen og det er bestemt ikke godt. smiley
    God fornøjelse smiley

• #13   17. dec 2009 Ja, du kan sagtens bade en hvalp, og taget i betragtning af hvor meget klamt hvalpe løber i, så synes jeg det er en rigtigt god ide specielt hvis den ikke allerrede er blevet vasket hos opdrætteren.
    Jeg har vasket hvalpe der var 5 uger gamle og det tager de bestemt ikke skade af - tværtimod bliver de bare vænnet til det og det er godt skridt på vejen med en pelsrace..

• #14   17. dec 2009 Det lyder bare godt, jeg vil komme hende i bad når hun engang vågner og har været ude og tisse vi har noget godt hundeshampoo fra en dyrelægen det vil vi selvføgelige bruge og tage imod det gode råd med svampen smiley

• #15   17. dec 2009 ved vask får man også gået hvalpen igennem for evt utøj.

• #16   17. dec 2009 et andet godt råd er at blande lidt shampoo op i en kop med varmt vand.

den hælder i så ud over hunden. man bruger nårmalt alt for meget shampoo og det er svært at vaske ud. de fleste shampooer skal fortyndes. og går det i lunket vand. så får den lille ikke et chok ved at få kold shampoo ud over sig

• #17   17. dec 2009 Hundemutter :
    Det prøver vi også lige smiley hehe

Mange tak for de gode råd!

• #18   17. dec 2009 Hvis det er fordi den lugter så er det helt fair.

Bare husk at bruge en god hunde-shampoo som andre også nævner.

• #19   17. dec 2009 nu er der så kæmpe stor forskel på en berners pels om en bullers. kan godt forstå man ikke vasker berner pels så ofte da det for det første er et maga arbejde og den efterfølgende vil opføre sig som en svamp hvor al vand samler sig fordi der ikke er naturligt fedt. også en bullers korte glatte pels. den vil man unægteligt hurtigere få tør og varm efter en tur ude i det kolde

• #20   18. dec 2009 Vaskede også Mille da vi fik den hjem, den lugtede helt forfærdeligt af "ting og sager" ;O)
    Købte en speciel hvalpe shampo, den skulle være ekstra mild mod den lille vaps..

Kommentér på:
hunde i bad?

Annonce