3. aug 2009 Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 83
Newfounlænder - som førstegangshund? Newfounlænder - som førstegangshund?
Nu er min kæreste og jeg faldet pladask for Newfoundlænderen, men vil gerne vide lidt mere om dens adfærd i hverdagen inden vi beslutter os helt.
Blandt andet om den nu engang er så blid som den umiddelbart ser ud
Ville den være en god hund som førstegangshund - trods dens størrelse? Vi er ikke på helt bar bund - vi har da begge passet hunde osv. men ikke haft en selv. Men vi er meget glade for dyr, og har en kat samt hest, så er ikke helt udenforstående med, hvad det vil sige, at holde dyr.
Ydermere vil vi gerne vide, hvor meget plads den kræver i hjemmet, hvor meget den spiser og hvor meget I motionerer den..
På forhånd tak
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Motion: Moderat.
Pelspleje. ret stort arbejde.
Mener godt det kan være en førstegangshund.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
De kræver en del pelspleje men er faktisk en meget rolig hund og en glad stor kæmpe. De kræver lidt træning som en stor hund nu gør men det kan godt være en førstegangs hund.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Har haft en stor newfer som barn, og han var MEGET aktiv og min mor havde lidt svært ved at styre ham, og det var ifølge vores hundetræner bestemt ikke typisk for racen. Men trods hans frembusende temperament var han godheden selv. Dem jeg senere har mødt og kendt (bl.a. via en kennel i min svigerfamilie) har været de skønneste familiehunde. Rolige og godmodige men trods størrelsen meget adræte hunde og aktive udendørs. Og ja - de ELSKER vand!
Jeg synes sagtens de kan være en førstegangshund.
aug 2007
De fælder enormt og kan grise en del med deres store poter og savlende mundtøj *GG*.
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
De vil gerne motioneres og skal ikke bare ligge og dase.....vandtræning er noget af det bedste de ved og heldigvis bliver det mere og mere udbredt i hele DK nu, så det er jo dejligt....
Jeg fodre med Olivers og hun spiser 400 g om dagen !!
De kræver ikke et kæmpe hus og de gør tingene i deres eget tempo...
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
Man kan sagtens vælge en newf som 1 gangs hund, men hannerne kræver lidt flere grænser og det er IKKE en stor lækker bamse, men et stort lalle dyr indtil den er fuld voksen som 3-4 årig...
aug 2007
Undskylder min fejlinformation.
mar 2007
Ja de er meget blide... Man kan sagtens gå ind i dem, for de ligger altid i vejen , uden at have et gebis i foden.. Faktisk er det meget meget sjældent man oplever en newf. med temperament.....
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 145 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Der er utrolig meget pelspleje og pelsen ændre sig meget når de kasteres som Noa er blevet.
Han producere uhyggelig meget underuld og skal børstes 2 gange om ugen.
Noa fælder ikke specielt meget...der ligger selvfølgelig lidt bløde hår på gulvet dagen efter der er støvsuget men vi kan ikke plukke totter med hår af Noa og har aldrig kunnet gøre det.
Noa bliver 2½ år d. 30. dec og han har alle dage været en hoppende kænguru af glæde og en hund af hans kaliber bliver folk sindsyg bange for.
Noa elsker vandarbejde og er uhyggelig adræt. Noa kommer ud og gå 4 gange om dagen vist mere end der nødvendigvis anbefales. Udover det har vi have som han elsker at ligge ude i.
Vi har ham i en stuelejlighed og det fungere upåklageligt. Han ligger altid der hvor vi er og sover så meget plads behøver de ikke. Men en have er et must for racen.
Han er en glad godmodig Filthat og vil gerne snakke med alt hvad der bevæger sig, lege med alt der bevæger sig.
Nu havde jeg tæver som barn så husker dem ikke så godt...Har en hanhund nu og han er dælme brølstærk og desværre panisk angst for fyrværkeri så det er noget af en kamp at gå tur med ham i tiden.
Men alletiders lækre race og kan sagtens være en førstegangshund - I skal bare gøre jer klart at der i perioder skal støvuges og vaskes gulv dagligt så meget sviner racen desværre
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 83
Hvor meget er den der savlen?
Og Heidi, hvor stor er jeres stuelejlighed?
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 145 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Vores stuelejlighed er 151 m2 og 90 m2 have og Noa stortrives.
mar 2007
Newfounlænder - som førstegangshund?