1.227 visninger
|
Oprettet:
15. feb 2009 Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
regler hvad angår at have snor på hund {{forumTopicSubject}}
blev mega irriteret idag, da jeg så en ældre dame iført pels jakke gå med sin hund uden snor på en offentlig vej hen mod et kæmpe kruds.
''det er sørme heller ikke kun unge folk som skal spille smarte med at deres hund kan gå uden snor''. jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hun havde behov for ikke at have snor på hendes hund der! er det ikke kun i hundeskove du må have din hund løs, så frem du har den ''under fuld kontrol'' som de siger. eller er det bare mig.
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
men ja der er rigtig mange der ikke fatter at kalde deres hund til sig selv om de faktisk skal medmindre de spørger om hundene må hilse.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Kommer ikke i hundeskove, da folk der åbenbart tror at det er et sted man slipper hunden løs og lader den gøre som det passer den...
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 640
Så stod jeg overfor 4 fremmede hunde, der alle møvede for at hilse på Selma, der var helt skrækslagen overfor dem!
Da hundene til sidst opgav at hilse på hende, tøffede de rundt midt ude på vejen, så bilerne måtte stoppe op og vente på hundene løb i samme retning som ejeren.
Ikke én gang kiggede ejerne sig tilbage, for at se hvad der blev af hundene!
Det irriterede mig virkelig, men gjorde mig også utrolig bange, at de bare rendte sådan rundt. De kunne nemt ha blevet kørt over, hvis billisten ikke havde hurtig nok reflekser
feb 2009
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Nej det må man ikke..
Da jeg engang en nat ved 03 tiden gik igennem vores søvnige by med min gamle Rottweiler løbende løs, blev jeg passet op af en politibil der sagde at hunden skulle i snor.
Det på trods af at da jeg så bilen kommer kørende, så kaldte jeg ham på plads og der sad han også lige så fint da politimanden rullede vinduet ned..
Så fuld kontrol må man da sige at jeg havde.
Og der er ikke et øje i Ringsted by på en hverdagsnat, derfor løb hunden fri.
feb 2009
sov godt alle sammen<3
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og så kaldes hun self på plads hvis vi skal passere nogen + tages evt i snor hvis den anden passerer med hund (så det fremgår ganske tydeligt at mine hunde ikke vil lege)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 159
Det er dog ikke nok at læse hundeloven, der gælder også en række bekendtgørelser og politivedtægter.
Se f.eks. dette:
Bekendtgørelse af Lov om hunde.
Herved bekendtgøres lov om hunde, jfr. lovbekendtgørelse nr. 232 af 23.juni 1962, med de ændringer, der følger af lov nr. 422 af 19. december 1966 og lov nr. 205 af 21.maj 1969.
§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden , fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.
Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte nærmere bestemmelser om udformningen af det i stk. 1 nævnte skilt.
§ 2. Det er forbudt at holde hund på steder, hvor der ikke er beboelse, såsom i kolonihaver, medmindre politiet meddeler tilladelse dertil. Sådan tilladelse kan kun gives, når der skønnes at være sikkerhed for, at hunden vil blive passet forsvarligt, og tilladelsen kan til enhver tid tilbagetages.
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Bærer hunden ikke halsbåndforsynet med skilt, som nævnt i § 1, fremlyses den. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.
Stk. 2. I politivedtægterne kan der optages bestemmelse om, at hunde på de i stk. 1 nævnte steder altid skal føres i bånd, ligesom det af færdselshensyn kan bestemmes, at hovedreglen i stk. 1, 1. pkt., uden for de der nævnte områder skal komme til anvendelse for bestemt angivne veje eller ejendomme.
Stk.3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelserne gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o. lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.315
Hun var noget nær det perfekte at have gående løs, for jeg kunne stole på hende 110%
Nu har jeg jo så en bette sommerfuglehjerne, som bestemt ikke kan overskue at være løs andet end når vi går på de dertil indrettede steder - for hun holder ikke koncentrationen særligt godt.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.315
Min gamle hund vejede 50 kg muskler - og jeg er en svagpisser med fingre der knapt kan holde en blyant.... hvis hun havde ville pille af, så havde snoren ikke gjort den store forskel, for den ville blive rykket ud af mine hænder så let som ingenting.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 71
regler hvad angår at have snor på hund