{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

regler hvad angår at have snor på hund {{forumTopicSubject}}

blev mega irriteret idag, da jeg så en ældre dame iført pels jakke gå med sin hund uden snor på en offentlig vej hen mod et kæmpe kruds.
''det er sørme heller ikke kun unge folk som skal spille smarte med at deres hund kan gå uden snor''. jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hun havde behov for ikke at have snor på hendes hund der! er det ikke kun i hundeskove du må have din hund løs, så frem du har den ''under fuld kontrol'' som de siger. eller er det bare mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler hvad angår at have snor på hund
  • #2   21. dec 2009 okay det troede jeg bare ikke, så kunne derfor ikke se hvorfor behovet for at have sin hund løs på en så trafikeret vej midt i byen var så stort. men okay så ved jeg det:)

men ja der er rigtig mange der ikke fatter at kalde deres hund til sig selv om de faktisk skal medmindre de spørger om hundene må hilse.

• #3   21. dec 2009 hvis hun har fuld kontrol over kræet, må hun jo gå med den løs hvor hun vil... Jeg tør ikke langs trafikerede veje - men derudover er hun faktisk løs næsten alle andre steder....

Kommer ikke i hundeskove, da folk der åbenbart tror at det er et sted man slipper hunden løs og lader den gøre som det passer den...

• #6   21. dec 2009 Mødte et par forleden dag, der var ude og gå tur med 4 hunde. De var alle fri, og løb i alle mulige retninger på en vej, der førte til en stor parkeringsplads. Da hundene så opdagede min lille Coton tæve, sprang de tværs over vejen for at hilse, lige ud foran en bil, der måtte slå bremserne i.
    Så stod jeg overfor 4 fremmede hunde, der alle møvede for at hilse på Selma, der var helt skrækslagen overfor dem!
    Da hundene til sidst opgav at hilse på hende, tøffede de rundt midt ude på vejen, så bilerne måtte stoppe op og vente på hundene løb i samme retning som ejeren.
    Ikke én gang kiggede ejerne sig tilbage, for at se hvad der blev af hundene!
    Det irriterede mig virkelig, men gjorde mig også utrolig bange, at de bare rendte sådan rundt. De kunne nemt ha blevet kørt over, hvis billisten ikke havde hurtig nok reflekser smiley

• #7   21. dec 2009 har lige været inde og læse og der står hun godt må hvis hun har fuld kontrol men så stod der også noget med at hvis det er en by med iver 15.000 indbyggere så må hun ikke..

• #8   21. dec 2009 Søren -
    Nej det må man ikke..

Da jeg engang en nat ved 03 tiden gik igennem vores søvnige by med min gamle Rottweiler løbende løs, blev jeg passet op af en politibil der sagde at hunden skulle i snor.
    Det på trods af at da jeg så bilen kommer kørende, så kaldte jeg ham på plads og der sad han også lige så fint da politimanden rullede vinduet ned..
    Så fuld kontrol må man da sige at jeg havde.

Og der er ikke et øje i Ringsted by på en hverdagsnat, derfor løb hunden fri.

• #10   21. dec 2009 nå men nu ved jeg det;) tak for svarende

sov godt alle sammen<3

• #13   21. dec 2009 Du må have din hund løs alle steder (self ikke hvis der er skiltet med at hunden skal være i snor), så længe den er under kontrol. Så hun er såmænd i sin gode ret til at gå med hunden løs, såfremt hun havde styr på den

• #14   21. dec 2009 Gaia har jeg stort set altid gående løs. Hun går faktisk kun i snor de ca 500m vi skal gå langs en (på visse årstider) ret trafikeret vej.

Og så kaldes hun self på plads hvis vi skal passere nogen + tages evt i snor hvis den anden passerer med hund (så det fremgår ganske tydeligt at mine hunde ikke vil lege)

• #15   22. dec 2009 Luna render næsten altid løs. Inde i selve Køge by har hun naturligvis snor på, samt steder, hvor der står det er påbudt. F.eks her i bygningen og på stadion og i den lokale skov.

• #16   22. dec 2009 Ser ikke noget problem i løse hunde hvis for bare sørger for og kalde deres kræ til sig når andre mennesker og dyr pasere dem. Det sker desværre ikke ret tit.

• #17   22. dec 2009 "Søren ja til mundkurv"
    Det er dog ikke nok at læse hundeloven, der gælder også en række bekendtgørelser og politivedtægter.
    Se f.eks. dette:

Bekendtgørelse af Lov om hunde.

Herved bekendtgøres lov om hunde, jfr. lovbekendtgørelse nr. 232 af 23.juni 1962, med de ændringer, der følger af lov nr. 422 af 19. december 1966 og lov nr. 205 af 21.maj 1969.

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden , fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte nærmere bestemmelser om udformningen af det i stk. 1 nævnte skilt.

§ 2. Det er forbudt at holde hund på steder, hvor der ikke er beboelse, såsom i kolonihaver, medmindre politiet meddeler tilladelse dertil. Sådan tilladelse kan kun gives, når der skønnes at være sikkerhed for, at hunden vil blive passet forsvarligt, og tilladelsen kan til enhver tid tilbagetages.

§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Bærer hunden ikke halsbåndforsynet med skilt, som nævnt i § 1, fremlyses den. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.

Stk. 2. I politivedtægterne kan der optages bestemmelse om, at hunde på de i stk. 1 nævnte steder altid skal føres i bånd, ligesom det af færdselshensyn kan bestemmes, at hovedreglen i stk. 1, 1. pkt., uden for de der nævnte områder skal komme til anvendelse for bestemt angivne veje eller ejendomme.

Stk.3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelserne gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o. lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.

• #19   22. dec 2009 jeg havde altid min gamle hund løs - medmindre der var så befærdet menneskemæssigt at jeg skønnede at det var en hjælp for hende at have mig i den anden ende af snorer... f.ex. hovedbanegården.
    Hun var noget nær det perfekte at have gående løs, for jeg kunne stole på hende 110%

Nu har jeg jo så en bette sommerfuglehjerne, som bestemt ikke kan overskue at være løs andet end når vi går på de dertil indrettede steder - for hun holder ikke koncentrationen særligt godt.

• #20   22. dec 2009 tjaeh.. snor er ikke altid ensbetydende med fuldt herredømme.
    Min gamle hund vejede 50 kg muskler - og jeg er en svagpisser med fingre der knapt kan holde en blyant.... hvis hun havde ville pille af, så havde snoren ikke gjort den store forskel, for den ville blive rykket ud af mine hænder så let som ingenting.

• #22   22. dec 2009 BRUG DEN SNOR!!! eller tag i den hundeskov....

Kommentér på:
regler hvad angår at have snor på hund

Annonce