{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Kræsen hund? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en schæfer-vuf på 2 år, som ikke bare spier hvad som helst. Jeg har efterhånden prøvet mange mange forskellige slags foder.

Oven i det har han også noget allergo af en art, da han i nogle perioder klør sig helst vildt.

Jeg har sammen med dyrlægen fundet frem til noget foder som han er ret glad for, og som tilsyneladende også har en god virkning på hans kløe. Det er Hypoallergenic fra Royal Canin,

Men... Hypoallergenic er bare monser dyrt! 670 kr. for 14 kg.

er der nogen der kender noget foder som smager lige som kan erstatte Hypoallergenic? Da Kalle er ret kræsen, må det ikke lugte/smage af fisk, for så gider han det ikke.

På forhånd tak for hjælpen.

Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsen hund?
  • #1   23. dec 2009 Camilla C - Min hund, Sascha bliver også fodret med Hypoallergenic fra RC og det hjælper også på Saschas kløe. Da vi her ikke har forsøgt andet end RC, så ville jeg varmt anbefale at du fortsætter med RC. Selvom det er pissedyrt, så er din hund jo tilsyneladende rigtig glad for det - så hvis du HAR råd til at fortsætte med det, så bliv ved.
    Jeg har fundet ud af at min hund kan tåle rugbrød som er blevet ristet i ovnen, så for at gøre det lidt billigere her at fodre hende, så giver jeg hende nogle gange halv hypo mad og halv rugbrød smiley .. Det fungere smiley .... Hvis der ellers er noget andet "billigere" din hund kan li, så giv halvt af hvad smiley ...


  • #3   23. dec 2009 Pia - Det lyder ret interessant med Arion - har det nogen lugt af fisk?

  • #4   23. dec 2009 Synes jeg har prøvet alle fodermærker, det der virker her er en klat leverpostej med lidt vand over, får ½ minut i mikroovn så leverpostejen er lige til at røre ud i vandet- det dufter bare dejligt i en hunde næse, blandes i foderet og vups nu spiser mine vovser alle slags tørkost

  • #6   23. dec 2009 Har du fundet ud af, hvad han er allergisk overfor?

    Hypo-allergenic foderet er jo faktisk lavet, så man på en måde "nulstiller" hunden i forhold til sine allergiske symptomer, så man kan finde ud af, hvad den reagerer på og hvad den ikke gør.

    Det er ikke lavet som et foder, de skal blive på, men det kan jo godt lade sig gøre, hvis man ønsker at betale for det :o)

    Valget af foder er jo så helt afhængigt af, hvad hunden tåler og ikke tåler - så hvis du giver et praj om det, så er det lettere at anbefale noget.
    Hvis du også fortæller hvad i har prøvet allerede, så er det super.


  • #7   23. dec 2009 Linda
    det er netop det smarte ved at opløse leverpostejen i varmt vand og blande det i fodret, det kan ikke slikkes af når det er rørt sammen med fodret,.


  • #8   23. dec 2009 Hehe, Kalle kan slikke leverposteg af foderet som om det var bolsjer og så spytte det ud igen smiley Men det er rigtigt - der er i hvert fald større chance for at han spiser det.

    Uhh *CH* hvad har vi prøvet... ja, vi har prøvet Olivers, og så en masse forskellige Royal Canin. Jeg kan ikke huske hvad vi ellers har prøvet, men vi har været vidt omkring på dyrhandlerens hylder smiley Jeg har heldigvis en utrolig sød og tålmodig dyrhandler!

    Jeg ved ikke hvad han er allergisk for - han er ikke blevet testet, men han er blevet testet for alt muligt andet, og da det ikke viste han fejlede noget, så konkluderede dyrlægen at det må være allergi af en art. Jeg ahr lidt på fornemmelsen at det slet ikke er maden, men noget i naturen, da jeg synes det er værst om sommeren.


  • #9   23. dec 2009 Camilla, så må I jo i gang med at finde ud af, hvad hunden ikke tåler.

    Når du skriver det er værst om sommeren mener du så, at der slet ikke er symptomer om vinteren?


  • #10   23. dec 2009 Min gamle schæfer fik allergi da hun blev gamle og hun fungerede rigtig godt på science diet lam og ris.


  • #12   23. dec 2009 *CH* - jeg synes ikke han klør sig mere end normalt andet end et par måneder om sommeren, men jeg har jo kun 2 års erfaring med ham da han ikke er ældre, men det virker umiddelbaert sådan. Jeg har hørt at det ikke kan betale dig at få lavet de blodprøver det kræver for at få ham testet for allergi, da det er svært at give et endeligt resultat - er der nogen der har erfaring med det?

    Pia K - Jeg har hentet nogle prøver på Arion Lam og Ris hos min dyrhandler idag - og Kalle er helt vild med det!! smiley Så tusind tak for tippet - jeg tror vi prøver den og ser hvordan han reagerer med hensyn til hans kløe.


  • #14   24. dec 2009 spændende med leverpostej i mikroovn. Det vil jeg prøve med Caya...hun er bare SÅ kræsen og lige så tynd som en cykel. Hellere undgå mad i 2 dage end at spise sit tørfoder, hvilket betyder at Clara synes hun skal hjælpe med at spise op...

  • #15   25. dec 2009 - Super godt råd Rikke. Caya sluprer nærmest sit foder i sig....tak for det.

  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #16   18. aug 2011 HEJ camilla jeg har selv en schæfer på snart 3 år som har det samme problem, med kløe jeg køber et foder som hedder robur tribute med elk meat,der koster 249 for 5 kilo og 499 for 15 kilo jeg køber det i vores lokale dyrehandler

Kommentér på:
Kræsen hund?

Annonce