{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Argg løse hunde {{forumTopicSubject}}

Åhh hvor er jeg træt af folk der slipper hunde løs der ikke kan med andre...

I går aftes havde jeg en veninde på besøg og vi vælger at få lidt luft og går over i skoven med hundene så de kan løbe lidt og hygge sig.. Vi kommer derover og slipper så begge hunde, vi går ned at en sti på en mark mod skoven, lige pludselig ser vi en stor sort skygge komme løbende, Fluffy panikker og løber væk, jeg vender mig for at sikre mig at hun ikke stikker helt af og i det jeg vender mig høre jeg bare Gizmo skrige, så var det en stor sort schæfer/rottweiler bla og det røg lige i hoved på Gizmo, han når slet ikke at se den komme... Jeg fare jo hen til dem imens jeg råber af hunden at den skal gå væk osv... Ejer står bare og kalder på den omkring 700 m væk, vi kan høre ham men ikke se ham, jeg råber at han slet ikke skal slippe sådan en hund der ikke kan med andre og så sker der bare intet han går bare videre med den løs.... Total idiot.. så vi havde godt nok nerver på resten af turen.

Og så er det ikke mere end 14 dage siden min nabo`s hund røg i hoved på Fluffy og bed hende i øret, den kan nemlig heller ikke med andre og han går med den i en 5 m løs snor... og går over og slipper den i skoven hver dag.... Jeg er virkelig træt af folk der ikke kan stå ved deres ansvar som hundejer og indse at kan hunden ikke med andre så hold den i en kort snor...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Argg løse hunde
  • #1   27. dec 2009 Hvorfor holder du ikke din hund i snor så??

• #2   27. dec 2009 Nej nogen folk er latterlige, nu er den skov vi går i en slags hundeskov, det er tilladt at have hunde løs under kontrol, men det var den her i hvert fald ikke, Gizmo blev bidt i øret, heldigvis ikke alvorligt, men jeg reagerede jo også ret hurtigt, ellers var det nok gået galt.

• #3   27. dec 2009 Hvis du havde holdt din hund i snor var det ikke sket... Så det jo ingen undskyldning! Og det samme kan jeg sige til den anden ejer.

• #4   27. dec 2009 Øhh skal jeg holde min hund i snor i en hundeskov, fordi andre ikke kan styre deres?? Den lyder ikke helt fair, mine lystre mig og kommer når jeg kalder og som du kan læse skader de ikke andre hunde, de flygter i steder for. Mine var også i snor da naboens hund røg i hoved på Fluffy, men jeg kan jo ikke se at den vil komme løbende rundt om et hjørne og bide min hund...

• #5   27. dec 2009 Ja det siger jeg!!! For du ved ligeså godt som mig at der er nok idioter der ikke har styr på deres hunde.

• #6   27. dec 2009 Bubber det ved du da ikke selv hvis mine var i snor var den anden jo stadig kommet i hoved på dem... Så tænk dig lige om inden du skriver, synes faktisk det er noget pis at lukke ud, det er ikke mig der har hunde der ikke kan med andre og jeg følger sku reglerne, de blev først sluppet da vi var kommet ind på det område hvor det faktisk er tilladt at de er løse og jeg har sku kontrol over mine hunde, Gizmo står 5 meter foran mig og lætter ben da den kommer farende...

• #7   27. dec 2009 Okay og fordi der findes idioter, så skal mine hunde aldrig have lov til at røre sig og løbe frit???

Nu har jeg boet her i 3 år og jeg har aldrig mødt ham før eller oplevet noget lign i den skov og så skal det liges siges at kl. var 1 om natten.

• #8   27. dec 2009 Du kan ikke li min mening, det er også fair, men sådan ser jeg på det...

Nu har jeg små hunde, og det jeg nu glad for. DE ER ALDRIG LØSE... Så er det ligemeget om det er lovligt eller arj for man ved ikke hvordan andre hundeejere er og hvordan deres hunde er, så jeg kan altid komme imellem dem når de har snor på!!

Hvis det var en hund der var kommet sådan løbende imod mine og havde sprunget på, havde jeg enten taget min hund op og hvis ik det var muligt havde jeg forsøgt at få den anden hund væk, den havde fået et spark i røven og det samme havde ejeren! Det er kun magen til idioter der gør sådan når de ikke kender deres hunde nok og den var ikke mindet på dig!

• #9   27. dec 2009 Grunden til vores ALDRIG er uden line...

• #10   27. dec 2009 Lige præcis - dejligt det ik kun er mig der har det sådan!

• #11   27. dec 2009 Lucky nu er det ikke en rigtig hundeskov som oxbjerget osv, det er en del af harreskoven som det er tilladt at have løse hunde i, jeg går derovre hver eneste aften/nat og har i de 3 år aldrig mødt nogen derovre på det tidspunkt før.

Anne kan jeg ikke tillade mig at blive sur når nogen slipper en hund løs der ikke kan med andre?? Øhh jo det mener jeg altså godt jeg kan, og hvis mine hunde ikke har gjort skade og den anden angriber umotiveret så er det faktisk ham der skal dække det og ikke mig selv, har en veninde der har prøvet det.

Bubber så må jeg sige at jeg vælger at give mine hunde et rigtig hundeliv, de kommer altså ud og løbe hver dag, jeg kan ikke give en mynde motion nok hvis den er i snor hele livet... Og Gizmo elsker at løbe frit, så det skal han sku også have lov til.

• #12   27. dec 2009 jeg kan ikke se det store problem, hvis trådstarteren, selv har styr på sine hunde??? :S må ens huns så bare aldrig løbe frit????

• #13   27. dec 2009 Lucky Gizmo han har det fint nok i dag, han var meget chokket i går men ellers ok.

Det kan godt være i mener jeg er en idiot, men i mine øjne må det sku være et kedeligt hundeliv at være i snor hele livet, en hund skal sku have lov til at komme ud og brænde noget energi af..

• #14   27. dec 2009 Sidder du og skriver at mine hunde ikke har et rigtigt hundeliv??? Du burde da i den grad skamme dig!!

Der findes mange alternativer, nu bor vi på en 2000 kwm. grund, vi har store åbne marker hvor hundene løber (kun vores) Vi er i svømmehallen med dem og går ture hver eneste dag!!

Jeg fortæller bare blot min mening som DU ikke kan tåle at høre, og jeg er ligeglad med hvad kl. er når du går med din hund! Jeg kunne aldrig drømme om at slippe den løs når jeg vidste "der nok ku være andre end mig"

• #15   27. dec 2009 Tak Mikkel lige min point... Og alle herinde der har mødt mine hunde ved også at jeg har styr på dem, de er de største kyllinger så de løber aldrig hen til en fremmed hund uden et ok fra mig og vil jeg ikke have de hilser siger jeg videre og så går de videre...

• #16   27. dec 2009 jeg vil da godt nok også indrømme at mine hunde får lov til at nyde livet engang imellem og løbe rundt som en hund burde...og det skal siges at de kommer så snart man kalder og altid er i nærheden af en, når man går tur... men nej, hvor er det dog synd, hvis ens hund aldrig får lov at løbe lidt selv....

• #17   27. dec 2009 Du skriver jo de ALTID er i snor og ja så synes jeg sku ikke det er et rigtigt hundeliv, du skriver jo intet om at du har egne marker osv, men så er de jo heller ikke altid i snor... Du ved da heller ikke om du endag møder en løs hund på dine marker der er stukket af hjemme fra....

Men i fatter slet ikke pointen med tråden jeg skriver JEG ER TRÆT AF FOLK DER SLIPPER HUNDE LØS SOM IKKE KAN MED ANDRE HUNDE....

• #18   27. dec 2009 Anne jeg kommer heller ikke de hundeskove du snakker om netop fordi jeg ikke gider alle de mennesker der ikke kan styre deres hunde... Den skov jeg går i er der ikke nogen der kender medmindre man bor her i området, den står ikke som hundeskov på nettet osv.. Og der bor 99 % pensionister herude og jeg har aldrig før oplevet noget dårligt herovre, hverken om dagen eller natten, tror det største antal hunde jeg nogensinde er stødt på i den skov er 3 hunde fordelt på 2 timer og det var en weekend... Det siger lidt om hvor lidt mennesker der kommer der til hverdag.

• #19   27. dec 2009 Anne selvfølgelig har man ret til at slippe sin hund på egen grund jeg siger bare at man jo ikke kan være sikker på om der kommer andre ind på grunden hvis den ikke er hegnet ind...

Men tak han har det fint nok i dag.

Jeg mener bare at hvis man er en ansvarlig hundeejer så slipper man ikke en hund løs der ikke kan lide andre og hvis uheldet sker så henter man den sku selv og kan i det mindste spørge om der er sket noget og komme med en undskyldning, i steder for at gå videre med hunden staidg uden snor...

• #20   27. dec 2009 Kald mig... Ja det er det samme med mine hunde, de har nok i hinanden på turene, der er kun 2 hunde herude de løber hen til og det er deres bedste legekammerater, en Dalmentiner tæve på alder med Fluffy og en Japansk spids unghund, som ejes af samme person, dem går vi så også ture med flere gange om ugen og vi går da over og aslipper dem så de kan lege rigtig, det kan de jo ikke i snoren og nu bor vi i rækkehuse så vores haver er ikke så store..

• #21   27. dec 2009 Nadja, jeg forstår godt at du bliver vred over at den bare kommer farende og ejer ingenting gør. Det var også sket hvis dine havde været i snor. Heldigvis skete der ikke noget alvorligt, og pyha for det.

Men jeg forstår godt at nogle ikke tør slippe deres hunde løs. Vi gør det sjældent, kun hvis vi er et sted hvor der ikke er andre. Ellers går vi steder hvor vi ikke møder andre hunde.

Men at fare i flint over at du bare kunne have dine i snor, det forstår jeg til gengæld ikke. Hvad man selv gør og føler man på en eller anden måde har det bedst med, behøver ikke være det rigtige. Men det er helt deres egen sag. Der er ingen facitliste her andet end hunde som ikke kan med andre ALDRIG må løbe løs et sted hvor der kan være andre hunde - basta.

Håber dine hunde er klar til en gåtur, så de kan få rystet oplevelsen af dem.

• #22   27. dec 2009 Anne jeg har intet imod folk slipper deres hunde hvis de kan styre dem og de ikke gør andre fortræd.

Selv da naboens hund overfalt Fluffy for 2 uger siden og alle 3 var i snor, mine i korte snore og hans i 5 meter lang og løs snor, da det skete satte Gizmo sig på plads med det samme og Fluffy prøvede at komme fri og hen til mig, ejeren griner bare og siger hov der havde vi da lige et lille sammenstød... Jeg fik selv Fluffy fri imens han bare griner og hun forsvarede sig ikke engang, hun går lige tilbage på plads da hun kommer fri og jeg tjekker hende igennem og hun har så fået hul i øret, og ejern gør intet.. Jeg blev sku sur og informerede ham om at han kunne forvente en dyrlægeregning som ham måtte betale... Det vil han så ikke så nu er det meldt.

• #23   27. dec 2009 Anne ja han skred bare grinende bagefter og jeg råbte selvfølgelig efter ham. og begge mine var selvfølgelig i snor på resten af turen turde ikke andet hvis den nu kom tilbage...

Gitte, jeg ved godt det ikke er alle hunde man kan slippe fri men som du selv skriver så skal man bare aldrig slippe en hund der ikke kan med andre. Min gamle schæfer kunne ikke lide andre hunde eller børn så den kom ikke fri, for jeg ville ikke ricikere at den gjorde nogen fortræd. Men nu har jeg 2 små fredelige hunde og de har brug for at komme ud og løbe noget energi af nogen gange og det skal de jo også have lov til, jeg følger reglerne herude og har dem altid i snor når vi går i bebyggelsen og slipper dem kun på områder hvor det er tilladt.

• #24   27. dec 2009 Anne nej det er skide belastende, han er flyttet ind for 3 måneder siden og dagen før den angreb Fluffy havde den været i hoved på en Dansk svensk gårhunde hvalp, og hørte så fra andre herude at hans gamle hund havde skambidt en lille papilon for nogen år siden og der nægtede han også at betale.

• #25   27. dec 2009 Nåå, det er da synd hvis ikke de får lov og løbe frit? Hvad så når den ikke kan med andre hanhunde? Er det så stadig synd den bliver holdt i snor?
    Mine går kun løse hvor jeg har udsyn og kalder dem til mig hvis der kommer mennesker eller dyr.

• #26   27. dec 2009 Tak Anne det gør jeg også...

• #27   27. dec 2009 Jeg skriver at hvis de altid er i snor hele livet så ja så synes jeg sku det er synd og nej du skal jo ikke slippe en hund der ikke kan lide andre et sted hvor løsehunde er tilladt.. Men igen har du kontrol over din hund og kan kalde den til dig så har du jo også andre steder at slippe den...

• #28   27. dec 2009 Anne det er også Fluffy`s psyke jeg er mest bekymret for, da hun er meget sart og usikker i forvejen, hun vil helst gå helt op af mig i forvejen og det er så blevet værre, i går løb hun heldigvis bare om bag min veninde da den hund kom løbende for hun skulle sku ikke have klinket noget, Gizmo er ret stært psykisk, han er tidligere blevet skambidt hvor han var ved at midste det ene øje, han er heldigvis ikke blevet bange men han er blevet super god til at læse andre hunde og tager aldrig selv kontakt til dem.

• #29   27. dec 2009 vil lige lufte hundene så er jeg tilbage igen.

• #30   27. dec 2009 Husk at giv dem snor på smiley

• #31   27. dec 2009 Så har mine hunde heller ikke noget liv - for de har ALTID snor på, jeg ville simpelthen ikke turde andet - og hundeskove - der ville jeg ALDRIG sætte mine ben.

• #32   27. dec 2009 Tak Anne det gi uden problemer nu...

Bubber du er sku for dum at høre på.

Gitte, jeg var jo heller ikke i en rigtig hundeskov. Og jeg synes sku stadig at har man en velfungerende hund så skal den have ov til at komme ud og lege og løbe engang imellem.

• #33   27. dec 2009 Godt sagt Hanne

• #34   27. dec 2009 Vores hunde har sku et rigtig godt hundeliv, men vi er ejere der tager ansvar!! Groggy og Bufas er uden line når vi træner på bane.. Og ellers får de lov, at løbe løs i vores hundeklub, som er fuldt indhegnet og hvor der ikke kommer ubudne hunde ind.
    Derhjemme har de 1200 kvadratmeter have, og vi aktivere dem med lange gode gåture.. Vi er bare ansvarsbevidste efter min mening!

• #35   27. dec 2009 Nu med klasse.. så får de jo også lov til at komme ud og lege og være hunde, nu snakker jeg om hunde der altid er i snor.. Mine kan altså ikke tonse rundt og lege i min have det er den for lille til, så jeg benytter mig af skoven i stedet for.

• #36   27. dec 2009 Jeg forstår ikkes å mange hunde bliver overfaldet og ofte er det de samme hunde.
    Jeg går løs med min hund hvor jeg kan, ser jeg en anden hund/ejer tager jeg min i snor og forsætter forbi.
    Hvis den anden hund ikke kan klare at se andre hunde er det ikke mit problem.

Man burde kunne gå løs med sin hund uden der sker noget, mangel på opdragelse og stupide ejer er noget fanden hae skabt

• #37   27. dec 2009 Ja der er ikke noget værre jeg har prøvet det flere gange ( kun én med min nuværende hund) og folk tager det sjældent seriøst øv

Kommentér på:
Argg løse hunde

Annonce