{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.042 visninger | Oprettet:

Min hund gør af fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Hej. er der nogen der har et råd til hvad vi skal gøre når vores hund gør når der fyres fyrværkeri af?
Hun virker ikke bange eller noget, men bare beskyttende og meget opmærksom, og så gør hun meget. Skal vi tage beroligende til hende og sige "det er okay" osv., eller skal vi være strenge og sige at hun skal tie stille? eller hvad?
For hun virker slet ikke bange... så er lidt i tvivl om hvordan man håndterer det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund gør af fyrværkeri
  • #1   27. dec 2009 På en måde skal du kun være glad for at din hund gør, det beviser at den har en stærk psyke og kan komme af med dens frustrationer. Jeg har en tæve som er SÅ bange at hun sidst på gåtur oplevede nogle som fyrerede af og hun krøb langs gulvet herhjemme i de næste 2 døgn.

• #2   27. dec 2009 Min hund har også det samme problem, han gør og gør og virker frygtløs, men vi prøver bare at tysse ham lidt ned og det plejer at hjælpe, så han til sidst kun knurer lidt af hver brag.
    Bare snak med hende. sig 'Rolig', sæt dig lidt med hende og nus hende :o) - Det plejer at hjælpe med vores.

• #3   27. dec 2009 Hvad med at prøve at få hundens opmærksomhed med lidt guf og leg, så den glemmer fyrværkeriet.. Jeg ville i hvert fald ikke begynde at skælde den ud, det kan jo også være den er fustreret over den larm...

• #4   27. dec 2009 Nytårsaften lukker jeg altid helt til herhjemme så de ikke kan se fyrværkeriet og når kl. bliver 24 plejer jeg at sætte mig på gulvet med begge hunde og træne lidt med dem, lave lidt leg med godbidder osv.. Mine hunde er dog ikke bange for det og reagere slet ikke, men det er blevet en lille tradition fra Fluffy`s første nytår, hvor jeg valgte at gøre det inden hun begyndte at reagere.. For et par år siden var der så en veninde og hendes meget bange hund på besøg og der gjorde jeg det samme, hvilket gjorde at hunden slet ikke nåede at blive bange.

• #5   27. dec 2009 Bianca gør også, og det er fordi hun er gal over alt det larm. Hun er overhovedet ikke bange. Jeg ser det som en god ting, og det smitter af på hendes datter, Cassie, som derved lærer at det ikke er noget man skal være bange for. Ingen af mine hunde er i øvrigt ikke bange for fyrværkeri - det er jeg glad for.

• #6   27. dec 2009 Noa er panisk bange for fyrværkeri. Hvis der bliver skudt af på en gåtur bliver vi trukket hjem.
    Når vi så er kommet indenfor så starter han med at gø som en sindsyg og ender med at gemme sig under sofabordet.
    Så det med en stærk psyke når de gøer synes ikke at holde stik hos os, når Noa så ender med at gemme sig under sofabordet.

Vi har prøvet med piller til Noa og de havde kun den modsatte effekt og vi fik en hyperaktiv skrækslagne hund.
    Så for andet år i træk sendes Noa i nytårspension langt ude på landet.

• #7   27. dec 2009 Mikala:
    Det er skisme mest synd for Noa - jeg bliver mega irriteret på dem der skyder af, fordi min hund bliver så skrækslagen....

• #8   28. dec 2009 MAnge tak for svar.. hmm vil bare sige det er okay til hende og så tysse hende lidt af, for hun gør det tror jeg for at beskytte hjemmet - hun virker ikke bange eller skrækslagen på nogen som helst måde. det er det samme når der er skyderi i en af nabo skovene, og vi er ude at gå, så gør hun lige lidt og kigger sig opmærksomt og beskyttende omkring. men ja:-) vi skal nok finde ud af det.. tak for svar alle sammen..

Kommentér på:
Min hund gør af fyrværkeri

Annonce