{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

undstilling/avl/ familiehund {{forumTopicSubject}}

Hej
vil godt starte med at sige jeg ikke har så forforfærtelig meget forstand på hunde
Men har et spørgsmål eller to....
jeg har tænkt mig at måske få en hund af racen Bullmastiff om et år eller
der til har jeg et par spørgsmål
så fremt man ikke er interressede i at avle på hunden eller for den sags skyld men bare vil have hund for selskabs skyld men stadig gerne vil have en hund tavle .
er der så forskel i prisen??? for der gør ikke så meget der nogle få skønhedsmæssige fejl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undstilling/avl/ familiehund
  • #1   1. jan 2010 og vil gerne undskyld på forhånd for de mange stavefejl i det ganske korte indlæg

  • #3   1. jan 2010 Prøv at kontakte opdrættere og spørg dem -
    Kig på DKK's hundeweb, der er opdrætter vejviser med både adresse og telefonnumre på de forskellige opdrættere.
    Held og lykke med "jagten" på en god hund


  • #4   1. jan 2010 Jeg kender ingen danske bullmastiffopdrættere der sælger hvalpe til forskellig pris. I udlandet kan man ofte købe enten udstillings- eller familiehunde. Og så er der forskel i pris.


  • #5   1. jan 2010 Jeg sælger altid mine hunde som familiehunde. Når jeg vil beholde en kommende avlshund, vælger jeg selvfølgelig den jeg mener er den bedste i kuldet.
    Jeg har dog aldrig prøvet at udstationere en avlshund, men skal da ikke kunne sige at jeg ikke vil gøre det engang


  • #6   1. jan 2010 Indenfor min race er der også som hovedregel en fast pris, som er den samme om det er en familiehund eller den også bliver udstillet og brugt i avlen - vi vil jo i øvrigt gerne have at flest mulige hunde indgår i avlen.
    Selvfølgelig er der undtagelser.... hvis en hanhvalp kun har en sten og han er +10 uger, så er det ikke unormalt at der bliver givet et afslag og derved afskriver den nye ejer yderligere refusion pga. kryptokisme.


  • #7   1. jan 2010 jeg har en blanding eng /bull hun er en skøn hund,,og så smuk

  • #8   1. jan 2010 okay takker for jeres svar så blev man jo lige det kloger smiley

  • #9   1. jan 2010 Ikke for at skabe dårlig stemning men hvis du ikke har så meget forstand på hunde, hvorfor så vælge en bullmastiff?? Det er jo en kæmpe stor hund, som jeg mener at man bør vide en del om før man anskaffer sig sådan en..
    Til dit spørgsmål tror jeg heller ikke at du får nedslag i prisen selvom du ikke vil bruge den til avl.. Som der tidligere er sagt lægger der jo stadig samme arbejde i det hos opdrætteren..


  • #10   1. jan 2010 gitte n: ved skam godt det er en stor hund men skal jo heller ikke have den i morgen:) me n om etår eller halvandet så får vel rig mulighed til læse om den og besøge opdrætter og shows:)

  • #11   2. jan 2010 man skal vel ikke kun vide noget om racen fordi det er en stor hund??

    Det gælder da alle racer og trådstarter ved nok hvor stor den er når hun har kigget på den


  • #12   2. jan 2010 Synes bare det er en stor hund at anskaffe sig som første gangs hundeejer..

Kommentér på:
undstilling/avl/ familiehund

Annonce