Dramatisk nytårsaften.... {{forumTopicSubject}}
Vi havde lige fyret lidt nytårsfyrværkeri af og havde hente vores godt bedøvet hund med ud i stalden for at fodre hestene til resten af natten ( 00.30).
Skal lige siges at trods han havde fået de piller var det ham intet problem at springe op på en rundballe som står op ( ca 2 meter i højden), det kom total bag på katten at han kom og inden vi nåede og reagere havde han hunden i munden. Så slap han den kort tid, men sprang ned på gulvet og angreb den igen. I vild panik tog jeg snoren og slog am i hovedet for at slippe, men da var den forsent for katten, han havde rusket og bidt så hårdt at han havde brækket ryggen på katten.
Da D endelig slap katten kunne den i lynets hast kravle ind under ballerne ( da de står på paller ) med en meget dinglende bagkrop som den kun lige kunne bruge.
Jeg blev vildt ked af det for jeg troede den var min gamle kat som jeg er så glad for, så vi fik rykket alt ud fra væggene så vi kunne få den fanget for at se hvor slemt det var. 1 gang jeg var tæt på syntes jeg ikke lige det mindede min om min kar men slog det hen. Men da jeg så lige ville tage den op bed den min sku i fingeren; fuck det gør nas...
Nå men fanges det skulle den jo, så vi fandet nogle tykkere handsker. Bedste som vi skulle til at lede igen kommer min dejlige mis rendende hen til mig og ja, jeg var sku ved at stortude da hun intet fejlede. Pis tænkte vi så, så må det være hendes killing fra sidste år, men hende kunne vi se opppe på en af murene.
Hmm, så var det sku vildkatten som har boet hos os i et år. en fuldstændig utæmmet hankat. Så tror da f.... den bed mig for jeg har aldrig nogensinde været så tæt på den før.
Nå men fanges det skulle den jo under alle omstændigheder for her på gården skal dyrene ikke lide. Efter lang tids leden fik vi den ved hjælp af en jakke og TYKKE handsker da bakset ind i transportkassen. Den lå og rystede helt vildt, nom både fordi den var pisse bange og havde mange smerter. Vi kunne så at den blødte meget fra bagkroppen og havde det meget dårligt.
Vi ringede derefter til en lokal jager for at hører ham om han ville ende dens lidelser hurtigt. Det ville han gudskelov.
Så 20 min efter den voldsomme / dramatiske stund fik den fred. Det skal siges at det ikke er normalt at vi får aflivet dyr på den måde, men det havde været synd for katten og skulle stoppes i en bil og køres med i ½ time for at komme til en dyrlæge. Her var jægeren næsten lige ved døren ( gåafstand 5 min ) og ædru.
Så idag er vi noget forsigtige med at tage D med i stalden, men han kommer da med men under meget streng overvågning.
Puha, der skal bare gå noget galt her d. 1 jan, for 2 år siden havde jeg 3 heste som stak af hjemmefra..
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 51
Normalt render han efter kattene mest for at lege med dem, men han har ikke set vildkatten får og var dopet med piller. Så han var jo ikke sig selv.
Vi har kun haft D i 2mdr og har har han skulle vende sig til børn, katte og heste hvilket han har gjort til UG.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 126 Svar: 723
Min farbrors hund fik også piller Nytårsaften og hun var meget aggresiv i morges..
Og hun er normalt den fredeligste hund på jorden..
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 126 Svar: 723
sep 2007
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 270
Ja, nole hunde ændre desværre adfærd pga. pillerne. Men det gør folk på stoffer også
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Selvfølgelig er det ikke i orden, men uheld sker altså og der er bare nogle hunde som ikke kan li katte.
i dette tilfæld havde man nok heller ikke lige regnet med hunden faktisk kunne gøre det når den var "dopet"...
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Vores hunde har ihvertfald godt vidst, hvilke katte, der var mors.
En vildkat er iøvrigt ikke til at spøge med. Synes, det var godt, at kattens lidelser blev afsluttet hurtigst muligt.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
sep 2007
Han er en blanding af schæfer og rottweiler og er en meget dejlig og venlig hund som er glad for andre dyr og mennesker, især vores datter på 2 år som han vil gøre alt for og finder sig i alt fra hendes side.
Det skal siges at han ikke har set denne vildkat da han kun har boet her på stedet i 2 mdr, kommer fra et andet sted uden katte og heste og børn. Alt dette har han skulle vende sig til her og det har han gjort til UG.
Didrik som han hedder er ca 57 cm ved skuldrene og vejer 38 kg, så vi ved godt at det kræver disiplin til sådan en. For som I er blevet opmæksomme på har vi haft ren Rottweiler som var jordens bedste hund.
Jeg tror på at det som gjorde at D angreb var at han var dopet og det var en vildt fremmed kat.
Denne hankat har kommet hos os det sidste år sådan on / off men vi har faktisk ikke set ham siden vi har fået D og troede han enten var dø eller flyttet. Han tilhører rigtigt en gård som ligger bagved os og har ikke haft et nemt liv. Da han startede med at komme her haltede han meget på det ene bagben men efter han fik fred og massere af mad gik det ligesom lidt i sig selv igen.
Mon D har revet hul på en gammel skade, det er jo heller ikke til at vide.
Dramatisk nytårsaften....